Inlägg från: little baby |Visa alla inlägg
  • little baby

BF Juli-07 Nr3

humlan1973 skrev 2007-04-16 10:00:08 följande:
    littel baby: Tack for tipsen, har faktiskt hort om kortison, men vart ska man vanda sig... maste jag ga genom vardcentralen? eller ska jag ringa mvc och tala med den lakaren? Jag ar super dalig pa detta, ar aldrig sjuk! Tack ni andra oxa, men sluta tvart ar uteslutet tala om beroende...
    Jadu...jag vet inte men du kan ju gå genom vårdcentralen så får du säkert en akutläkartid till ÖNH. Ring till vårdcentralen när dom har telefontid och förklara om ditt problem så får du veta vart du ska vända dig. Klart du kan vända dig till MVC men det går nog lika bra med Vårdcentralen.
    ღ ¸.?°´¯)♥BF 070711♥¸.?°´¯)
  • little baby

Jag ska till MVC idag och ta lite prover (har slarvat massor med järntabletterna Generad)
    hoppas Hb är bra ändå
    Så ska vi mäta lite och lyssna på hjärtljud, vad mysigt

Ska även få hyra TENS-apparaten idag så det ska bli skönt att få hem den!

87 dagar kvar har jag till BF det kommer gå fort nu... Snart är det Valborg sen Första maj, sen Kristi himmelfärds dag. Sen har vi juni då är det massa studenter att fira och sen midsommar...sen kommer vår bebis  HURRA!

• little baby
    Nathalie009 skrev 2007-04-16 10:51:33 följande:
    a jsute vad är den där TENS apparaten? var d den man itne fick använda förens riktiva värkarna kom eller? :S
    Nej jag kunde hämta ut apparaten redan nu och använda den vid behov. Sen kan man även använda den när man får riktiga värkar oxå....
  • little baby
    Vickyb skrev 2007-04-16 20:13:36 följande:
    Åh nu blev jag oxå fruktansvärt gottesugen.. Damn...! Haha. Finns några maryland kakor med dubbelchocklad i skafferiet.. kanske skall man gå och snoffsa åt sig dom nu med det samma.. Hahaha..
    Aja baja  inte lördag idag, skala ett par morötter det har jag knaprat på hela kvällen ont i käkarna ju...
  • little baby

Var hos MVC idag

Symfus-fundus mått: 28
    Hb: 126 *puh*
    B-glukos 5,5
    Bltr 130/72

Fosterljud 146

Allt såg bra ut ,så skönt. Nästa gång skulle vi öva amning med en docka Fundersam hmm intressant.

• little baby
    Sylt skrev 2007-04-16 20:23:25 följande:
    Grattis syrra och mammab (i efterhand) *fniss* vi fick också öva med en docka, känns mer än lovligt dumt.... fast det var ganska bra att gå igenom. Jag trodde att bebisen skulle ligga på rygg i min famn, men den skall mer ligga med sin mage mot mammans (svårt att förklara) för att få bättre grepp. Kan vara bra att veta så kan du briljera nästa gång *asg*
    Jaha så trodde jag med...jaja men då vet jag hur jag ska placera dockan
    Tack för tipset
    solstraalen skrev 2007-04-16 20:25:08 följande:
    Precis, mage mot mage Annars lär de bli fina sår på bröstvårtan :)
    Nej fyyy det är jag jätterädd att få så det VILL JAG VERKLIGEN INTE vara med om
    *ush ryser av tanken*
  • little baby
    nasse01 skrev 2007-04-16 20:38:33 följande:
    Ska göra Sockertest imorgon. för andra gången denna graviditeten.Gick ju bra sist, så jag hoppas det går bra i morgon med.Och besök hos BM också undertiden. Usch har sånt ruskigt morgon humör om jag inte får äta frukost. Så jag måste tänka på att ta det lugnt i morgon...Kan man vägra att jobba övertid när man som vi har kommit så här långt i graviditeten? Är ju i v.28 Har fullt sjå att orkar mig igenom en arbetsdag. Men måste tex jobba både tis och onsdag kväll denna veckan?Skulle vilja neka med gott samvete om ni förstår vad jag menar?
    Ja du är duktig ändå som jobbar heldag så du kan lätt sitta hemma och vila med gott samvete
  • little baby
    Beckah82 skrev 2007-04-16 21:02:53 följande:
    Lagt in en ny magbild i fototråden nu växer växer växer...det är rätt löjligt vad man kan växa.Nu ar det börjat bli en kant under magen...alltså ni vet så man kan ha längst upp...att magen blir som ett litet bord...en sån kant har jag fast på undersidan...magen går rakt ut direkt typ...äh svårt att förklara, men förrut var det en mjuk uppförsbacke från blygdbenet upp till naveln, nu är det en kant rakt ut i luften ovanför blygdbenet. Märks att magen är stor och tung
    Oj STOR Mage du har ja det börjar bli lite tungt för min del oxå *puh*...hur går det med din foglossning?
  • little baby
    Beckah82 skrev 2007-04-16 21:24:23 följande:
    Foglossningen är jobbig men jag är så otymlig och osmidig så jag "råkar" aldrig göra hastiga rörelser och sådant längre, jag gå små mysteg och sakta vilket gör att foglossningen mår lite bättre.Men det trycker mot blygdbenet och värker i ryggen. Jag skaffade två par nya skor som man bara kliver i...det var verkligen guld värt! Slippa krångla med skor!Berättade för syrran min om incidenten med min granne som undrade om jag skulle ha tvillingar...syrran tittade på min mage en extra sväng och säger som savr..."hm...men ja...fast ÄR du säker på att det bara är EN då?"*s* inte ens amiljen kan lämna en i fred längre. Svärmor kunde inte heller hålla sig..."Oj...alltså, ärligt talat så ser det ut som du ska få imorgon"Folk glor när vi är i mataffären tex...de är väl rädda att vattnet mitt ska gå när som helst Det ser nämligen värre ut i verkligheten än på bild till och med. Helt sanslöst.  Ska be att Barnmorskegruppen mäter mitt SF på onsdag så jag får ett andra utlåtande. Verkar så märkligt att det skulle vara 28 "bara". Till och med min BM själv tyckte ju att måttet inte stämde med vad man såg.Ja ja vi får väl se hur det blir. Undrar verkligen hur det över huvudtaget ska bli möjligt att orka hela vägen...Skönt dock med den här tråden att jag inte är ensam om detta "problem"
    Jag var på besök idag till MVC och mitt  SF mått låg på 28 och jag är i v (27+4)
    så jag vet inte...men som sagt vi har några månader kvar så vi lär bli ännu STÖRRE
  • little baby
    Mammab: Skickar en Kram till dig !
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3