Inlägg från: Lindisen81 |Visa alla inlägg
  • Lindisen81

BF Juli-07 Nr3

funderar fortfarande på kläder.... köper jag något nu, OM jag hittar nå fint, så e väl d ändå förlitet i sommar... å känns så onödigt å köpa massa mammakläder som man ändå inte kan ha sedan... vilka värdsliga problem jag brottas med just nu

• Lindisen81
    Måste se om någon kan hjälpa mig med detta, orkar inte ringa runt å kolla!!

Mitt vikariat går ut den sista juni, blir alltså arbetslös då. Är sjukskriven nu på 50% och det blir förmodligen snart på 100%. Om jag är sjukskriven till bf den 28/7 på 100% så kan jag ju inte söka massa jobb (man måste ju det för att ha rätt till a-kassa) men får jag då, trots att jag e arblös, ersättning från fk den månad jag är sjukskriven men inte har något jobb...?

Bör man börja ta ut föräldrapeng tidigare än den 28;e juli och strunta i allt vad sjukskrivning och jobbsökande heter mellan sista juni och bf??

Blir jätteglad om någon har tips till mig då jag inte orkar sitta i kötid till fk...
  • Lindisen81
    Calylite skrev 2007-04-25 21:00:37 följande:
    vi började med tidigt, usch att slänga ut 6000 på samma månad liksom, tar man de pö om pö så känns de inte ens
    vi har fått ärva typ alla kläder, sedan köpt begagnade saker, som vagn å skötbord. men ligger väl ute med runt 5000 kanske
  • Lindisen81

klistrar in detta igen för om se om fler är ute nu än igår kväll...

Mitt vikariat går ut den sista juni, blir alltså arbetslös då. Är sjukskriven nu på 50% och det blir förmodligen snart på 100%. Om jag är sjukskriven till bf den 28/7 på 100% så kan jag ju inte söka massa jobb (man måste ju det för att ha rätt till a-kassa) men får jag då, trots att jag e arblös, ersättning från fk den månad jag är sjukskriven men inte har något jobb...?

Bör man börja ta ut föräldrapeng tidigare än den 28;e juli och strunta i allt vad sjukskrivning och jobbsökande heter mellan sista juni och bf??"

Blir jätteglad om någon har tips till mig då jag inte orkar sitta i kötid till fk...

SannaKArin; okej... men om jag nu blir sjukskriven då.... någon som vet om jag ändå får ersättning....

• Lindisen81
    Jen2006 skrev 2007-04-26 08:33:44 följande:
    solstraalen: Du ska använda övre magmusklerna under förlossningen och försöka att vara så avslappnad som möjligt i resten. Det är för att trycka på i rätt riktning.
    hur sjutton går det till då...????
  • Lindisen81

little baby; ja men alltså, jag kan ju inte söka jobb då jag e sjukskriven... så fk BORDE väl betala ute pengar då...? kan ju inte va inskriven på arb förmedlingen då...

men man får väl bli sjukskriven då till sista juni kanske, sedan försöka spara lite pengar å leva snålt å börja med föräldrapeng lite tidigare än man tänkt det...

hur långt innan ska man skicka in papper till fk om föräldrapeng? ramlar ju in papper att fylla i redan nu...

• Lindisen81

sådär, nu har jag pratat med fk. jag har rätt till ersättning även under juli d¨jag e erb lös fram till förlossning!känns skönt att tagit reda på det. nu gäller det bara att få tid hos läkaren oc hatt få sjukskrivningen "godkänd" av fk! behöver alltså inte registrera mig på arb,förmedlingen

teen; lycka till hoppas allt är bra!

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3