Inlägg från: Nathalie009 |Visa alla inlägg
  • Nathalie009

BF Juli-07 Nr3

mammab; ja d va så jag tänkte men tränk efter, så går det ju inte
    Jag får ta ut fron och MED 21 maj alltså ere 180 kr / dag från o med 21 maj och 21 juni har d hunnit bli 4000 ca
    man kan väll inte ta ut i förskott liksom:S

• Nathalie009

Calylite:

Jo man får ta ut 60 dagar innan barnet är fött, så har man som jag BF 21 Juli får jag börja ta ut ifrån 21 Maj, men då börjar pengarna räknas från 21 maj - 21 juni alltså får jag pengarna i juni

• Nathalie009

solstraalen: ah okej då ere ingen ide att skynda på me dom papprena då :P Om jag endå får pengarna i Juni e ju ett tag kvar

MammaB: Japp har skickat in moderkapsintyget å har fått brev tebax att dom fått den men FK "GLÖMDE" skicka in ifyllningsblanketten så fick ringa så den borde komma närsomhelst.
    Alltså att man inte blir förvånad får broshyr om FP o hur man gör men dom glömde skicka blanketten.. haha..

• Nathalie009

haha jotack med dottern skickade jag in Fpennings blanketten 3 måander innan ENDÅ fick jag inte pengarna förens EFTER hon föddes å fick då dubbelt betalt.. men helt otroligt fakitskt

• Nathalie009

Efter man blivit snittad får man inte bära tung lr träna på 2 måander

(blev akutsnittad så d var d dom sa till mig iaf)

Det tungsta jag fick bära var Evelina sa dom hehe

• Nathalie009

jag har också undrat d där med Faderskapsgrejjen man skriver på?

MInns inte hur de var när evelina föddes men minns inte att hennes pappa skrev på nå sånt men d msåte han väll ha gjort men tro isåfall vi fick de hemskickat :S

Går man till familjerätten å skriver under ett papper bara lr hur e d man gör förstår ingenting:S

ska jag skriva under nått lr e d bara killen som ska det?
    -förvirrad-

• Nathalie009

Ah okej ja för med Evelina har jag för mej vi fick brevet hemskickat å skrev under sen skickade in om ja minns rätt..

• Nathalie009

jajo men d stämmer nog för vi fick påminnelse om att gådit o ett tele nr sen ringde jag tror jag o hon frågade om hon skulle skicka hem det istället. för jag var iaf adlrig inne hos familjerätten d vet jag

• Nathalie009

ah men kolalde igenom gamla papper från dottern o ser att ja fick det hemskickat bara några dagar efter att Evelina föddes så antar att ja får d hemskickat denna gång med =)

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3