Inlägg från: Hallonfot |Visa alla inlägg
  • Hallonfot

BF Juli-07 Nr3

Beckah: Jag tycker det är jättebra om man får gå på kursen dels om pappan inte varit med förut och dels om det är många år mellan barnen. Sen kan det nog vara till fördel för alla att få träffa andra föräldrar som ska ha ungefär samtidigt. Det blir ju lite socialt också. Jag har sån tur att vi har en hel hög med kompisar som har barn i Alvas ålder och i bebisens ålder men många har ju inte den lyxen och då är de här kurserna jättebra att träffa andra föräldrar på.

• Hallonfot

Misan84: Jag går ju inte på föräldrakurs nu men när vi var på föräldrakurs när vi väntade Alva var alla pappor med. Tycker det är bra så de känner sig delaktiga. De hade även lite pappadiskussioner i ett annat rum när vi blivande mammor pratade "mammaprat". Sen fick man ju se en förlossningsvideo och det var väl bra för killarna (och för oss) att få en liten förhandstitt på hur det kan gå till. Så ta med killen om han har möjlighet.

• Hallonfot

Mammab: Kan man få bristningar EFTER förlossningen? Jag fick tre små pyttestreck på höfterna som försvann nästan direkt efter förlossningen. Tänkte att man är utanför "riskzonen" för bristningar när man väl fått ut bebisen. Vet att det är hormonellt men tycker ändå att det känns skönt att jag inte är lika stor den här gången mot förra.

Här är det ingen sol alls än. Jag slutar 15.40 och sen tänkte jag att Alva skulle vara ute och leka tills vi ska baka men här ser det mer ut som om regnet hänger i luften.

• Hallonfot

Beckah: Din stackare! Säger som Jen2006 att jag också tänkte beklaga mig för mina 10 kg i viktuppgång och att jag känner mig allmänt otymplig men det är verkligen ingenting i jämförelse. Jag är ju inte ens sjukskriven.

Skickar massor av styrkekramar till dig Beckah och hoppas att veckorna som är kvar för dig bara flyger fram så du snart har din lille kille i famnen istället.

• Hallonfot

Mammab: Hur kommer det sig att man får bristningar efteråt? Är det typ amningshormonerna som är boven i dramat då?

• Hallonfot

Välkommen Nissan! Vad jobbigt du verkar ha det. Hoppas det ordnar sig för dig. Tur att du har stöd i alla fall.

Jag körde spinning när jag väntade Alva och det var jätteskönt. Den här gången är jag mycket latare, främst för att jag prioriterat tid med Alva istället för träning även innan jag blev gravid vilket jag ångra nu. Kunde ju gått och tränat när hon somnat men latoxen i mig gjorde att jag hoppade träning helt och hållet istället. Ska bli andra bullar i höst! Älskar att träna för det ger så mycket energi men nu har jag så ont så jag vågar inte ens gå på några längre promenader.

• Hallonfot

msRose: Man skulle väl ta det helt lugnt i 2 månader och inte anstränga sig för mycket (typ magträning) på 3 månader om jag inte minns fel från min förra förlossning.

• Hallonfot

God morgon!

Efter att ha varit jättepigg en period så har jag nu blivit jättetrött. Kan lägga mig hur tidigt som helst men är ändå jättetrött när jag vaknar. Blir lite orolig. Kan inte komma ihåg att det var så här sist. Äter mina järntabletter och mitt hb hade gått upp lite sist, däremot hade blodtrycket gått ner lite men påverkar det orken?

• Hallonfot

Hmmm, inte många som var vakna här. Eller så har inte alla samma möjlighet som jag att skicka iväg en fråga från jobbet.

• Hallonfot

Mammab: Åh, jag skulle också vilja åka till Ikea men närmsta Ikea härifrån är Göteborg eller Jönköping. Inte så man spontanåker en vardageftermiddag efter jobbet direkt.

Kände mig som dig igår när jag satte igång och bakade 2 sorters kakor när jag kom hem. Fortsätter med städning idag. Tar övervåningen idag och nedervåningen imorgon men maken får hjälpa till med dammsugningen för annars är jag invalid hela kvällen (får så ont). Fyller år på fredag och då vill man ju ha det fint när det kommer folk. Skulle vilja göra en fin dukning också men vet inte om jag hinner/orkar. Några snabba tips?

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3