BF Juli-07 Nr3
man kanske kan boka ett möte med dem och fråga om möjligheten finns att få det räknat på ett tidigare jobb.... som sagt, det löser sig alltid!
man kanske kan boka ett möte med dem och fråga om möjligheten finns att få det räknat på ett tidigare jobb.... som sagt, det löser sig alltid!
Tindrasson; hmm okej... aldrig hört talas om det! men man kanske måste "påminna" fk om det... ?Åker ju till turkiet på lördag, så när jag kommer hem ska jag ta reda på allt sådant å ringa runt och ha mig!
zandrisen; ja det verkar ju som sagt sjukt om fp ska påverkas av en sjukskrivning under grav!
Jen; till försäkringskassan
Jonali; jag kommer nog vara hemma till typ mars-april nångång... men klart sambon VILL vara hemma tidigare, men TROR det blir så iallafall... men då jag kommer att vara arb lös då så kommer ju jag vara hemma ganska mkt, men jag söker ju jobb HELA tiden sedan när bebisen är liten medans jag stämplar... så det blir väl att vi går hemma båda två ett tagm kanske jobbar ett par dagar i veckan eller nåt... tycker allt är en stor djungel när man är förstagångsförälder och allt... men man lär sig mycket av er som avrit med förut med era tips å råd!! tack!!
måste fråga! fick ett papper från fk med någon slags uträkning; ersättningsnivå med sjukpenningnivå=426:-/dag med lägstanivå 180:-/dag..... jaha sedan då.? när tar man ut lägstanivå, och när tar man det andra?
hittade en bra tjänst på fk där man kan räkna lite själv och kolla vad man får ut och hur länge man kan vara hemma osv. man kan ju inte räkna med att vara rik när man vill vara hemma länge! men kul att kunna sittasjälv och räkna lite för att veta ungefär hur man ska göra med dagarna!
Trollie; tack för länken! sparar den bland bokmärken! får ta och läsa igenom när jag känner mig mer motiverad! Nu ska jag snart åka till jobbet, tror det blir till att vara ute i vårvädret med barnen! härligt!!
Beckah; förstår om du är orolig. Men jag tycker du ska ta och lugna ner dig lite om lita på läkarna! Dom är profissionella trots allt och vill nog bara ditt och barnets bästa!
little baby; låter ju som foglossning! grattis!! jag använder mig av vetekudde när det är jobbigt, lägger mig med den vid svanken ett tag och vilar ryggen. Nu har jag även fått låna tens-plattor av sjukgymnasten vilket hjälper. jätteskönt! i värsta fall blir det väl kryckor! hoppas du snart känner dig bättre