• Vickyb

BF Juli-07 Nr3

Nu har vi varit och köpt vagn. Det blev en teutonia FUN CS svart med beige liggdel. Och jag är så himla nöjd! Trodde aldrig sambon skulle gå med på att köpa en dyr vagn denna gången oxå. Hihi! Överlycklig!! Älskar den vagnen!

Tjoho.. nu skall jag lägga mig i sängen o kolla tv.. Ha en fortsatt bra kväll.

ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
  • Vickyb

Go förmidda

Hur mår ni idag? Hoppas allt är bra med er och att bebisarna sparkar. Här börjar jag känna mer och mer rörelse för varje dag. Underbart! För så länge som man väntat på detta
    Ikväll skall jag jobba, börjar 14 - 20.30. Hoppas ryggen håller ikväll.
    Imorgon så skall vi in och köpa ny vagn till dottern, en Brio sitty. Dom håller ju på att säljer ut som vagnarna nu, så man kan lika väl passa på.

Inatt drömde jag om den nya vagnen vi har köpt.. helt skumt. hehe.

• Vickyb
    mrsbygg skrev 2007-03-21 20:34:59 följande:
    haha söt saga är, hon ska sova men vägrar hon skulle ha sina nya kläder på sig..så springer runt me blöja och sin nya jacka o mössa..sen skorna på oxå sötis....
    Låter som min dotter! Blöja, jacka skor och mössa på sne! Så kan hon springa runt här hemma.
  • Vickyb

Gomorgon tjejer.

Igår jobbade jag kvällen, är helt slut idag! Vaknade tidigt och kunde inte somna om.
    I natt vaknade jag av att det värkte till så in i h*lvete, och den höll i sig ett tag. Det vänster sida, ganska långt ner. Kan det ha varit växtverk? Idag känner jag inget.. känner mig bara lite öm på något sätt.

Idag skall vi på tvåårskontroll med Linnéa, sen skall vi åka och köpa en ny vagn till henne. När våran blev stulen så fick vi låna en av hennes kusin, men nu vill jag ha en egen så jag passar på att köpa en nu när dom rear ut sitty vagnarna!

Ha en bra dag tjejer! Kram

• Vickyb
    Hallonfot skrev 2007-03-22 06:59:54 följande:
    Vickyb: Usch, det låter inte kul med smärta. Kan det inte vara ligamenten? Växtvärk borde väl typ kännas i hela livmodern (jag vet inte men tycker det låter mer rimligt)? Hoppas det inte kommer tillbaka.Jag var på MVC igår och var så spänd på att få mäta men jag får vänta 2 veckor till. Man var visst tvungen att ha gått 24 fullgångna för att få mäta. Kunde de inte sagt det tidigare så jag kunde bokat om tiden? Det är svinsvårt att komma ifrån tidigt på jobbet och nu måste jag härifrån 2 gånger om 2 veckor, dels för att ta alla blodprover en dag och dels för att få mäta magen/livmodern (eller vad det nu är de egentligen mäter) på MVC. Jag har inte riktigt tid att vara gravid. Eller är det så att jag egentligen inte har tid att jobba så mycket nu (jobbar över massor nu så det blir cirka 55 h i veckan men jag SKA dra ner på det...frågan är bara när)?
    Kan möjligtvis ha varit ligamenten för jag ansträngde mig ganska mycket och stod upp en hel del på jobbet igår, kan det ha med det att göra tro?

Då kommer inte jag heller att få mäta magen nästan gång jag skall till BM. Jag kommer att vara i v 22+4 (v23) då.
  • Vickyb
    teenpregnancy skrev 2007-03-22 11:49:59 följande:
    Ang min eksem, det är hemskt!!! jag vill ju så gärna amma om läkaren på MVC sa att det förmodligen inte kommer att gå om det fortsätter såhär. Med fortsätter så menas det:Jag lägger på en receptbelagd kräm (som läkarna inte vill ordinera ut mer än 1) på bröstvårtorna.Därefter lägger jag över en kompressor och tejpar på kanterna. När jag tar av mig dem så är b.vårtorna jättefina men sedan börjar kanterna luckra upp sig och ut kommer var. Blev så glad när jag fick råmjölk för jag vill ju så gärna kunna amma Ang. Bebiskläder, uhh, tydligen behöver JAG inte köpa något själv. Min mamma sa det också, att man kan köpa allting senare efter att man har fått så mycket. Det enda jag är lite skeptisk över är om mina vänner (som tyvärr har blivit allt färre) kommer att ha råd Sen är det ju släkten och bekanta, dem lär ju ge något. Men det är ju så ROLIGT att gå och köpa små yttepytteplagg till lilla snutten ·.¸.•°*°•¸.♥´Snutten 13 Juli-2007`♥.¸•°*°•.¸.·
    Fy det låter ingen vidare alls.. Hoppas att dom kan hitta någon bra salva som läker. Har själv haft eller har fortfarande lite problem med svamp eller eksem eller vad du nu vill kalla det under armarna, det kliar och när jag kliat mycket så svider det utav bara helskotta. Jag har fått massvis med oliak salvor och tillslut fick jag en som fungerade. Men nu har det kommit tillbaks för femhundraelfte gången.. och jag är så förbannat trött på att springa och betala 120 kr varje gång för att det kommer tillbaka hela tiden och dom skriver ut pencilin och annan salva varannan gång typ! Men nu får det vara, hoppas det läker av sig själv..
  • Vickyb
    teenpregnancy skrev 2007-03-22 14:11:44 följande:
    Vickyb. jag förstår exakt vad du menar... orkar inte heller med alla salvor jag får. När jag normalt inte är gravid så tar jag en salva med starka steorider i för att "lindra" besvären... men det blir inte bättre av att hormonerna gör det värre... ·.¸.•°*°•¸.♥´Snutten 13 Juli-2007`♥.¸•°*°•.¸.·
    Jag fick canesten en gång.. och det gjorde det bara ännu värre. Blev rödare och rödare, och eksemet eller svamepen blev ännu värre och större. Körde på i 2 veckor tror ja, sen gav ja upp.. och ringde jag ner och så fick jag en ny tid och ytterligare 120 kr fattigare.. + att jag fick hämta ut ännu en annan salva.  
  • Vickyb
    teenpregnancy skrev 2007-03-22 14:19:20 följande:
    Min läkare här sa att jag skulle äta Heracillin (penicillin) för att få bort min hemska klåda vid brösten. Biverkningarna gjorde att jag kliade upp allting på armar och ben istället. Var inte så lyckat försök så jag gav upp efter 3 dagar. Meningen var ju att jag inte skulle klia. ·.¸.•°*°•¸.♥´Snutten 13 Juli-2007`♥.¸•°*°•.¸.·
    Fy va jobbigt. Det jobbiga är när det kliar och man inte kan låta bli..
  • Vickyb
    Nathalie009 skrev 2007-03-22 14:13:18 följande:
    ahh ja skulle också haft en ny vecka idag enligt VULet men d vart juh ändrat me 3 dagar på rutin ul :PTror endå VULet stämmde bättre rent logiskt eftersom att annars testade jag + 7 dagar efter ÄL så. men man vet ju adlrig :P
    Ja du blev väl oxå flyttade 19 dagar va?
  • Vickyb
    JoNaLi skrev 2007-03-22 15:25:20 följande:
    Idag var jag på MVC! Åh det känns alltid kul att gå dit! Nu fick jag dock veta tråkiga nyheter.. min BM slutar å jag ska få en ny!! Usch känns verkligen trist då jag trivs så bra med henne! Men men.. jag hoppas den nya är lika bra!Hjärtljuden låg på 145-150Magmåttet var 26cmTrycket var 100/65Och jag har gått upp sammanlagt 6.3kgOch går in i v 26 imon!!. 25+0 Här i Gbg är det så att man vänder sig till förlossningen om man har gjort sin rutin UL. Så det varierar väldigt vill säga. Men Gyn akuten på sahlgrenska tar emot fram till v18.Jag har vart så himla trött idag... känns som jag har kunnat somna stående om jag bara blunda.. så jobbigt! Men äntligen är jag hemma å kan vila! Fast inte så länge till.. måste börja med maten om en stund.. Fläskkottletter blir det idag.. med ris Sen igår kväll så  pratade jag å pappan lite.. vi ska juh börja på Familjerådgivning.. å han sa att han vill gärna flytta ihop med mig igen!!! Fast vi ska dock gå på samtalen innan å ta det lugnt.. så det blir inte innan bebben e född.. men iår iaf!! hihihi!!! Jag e såååååå lycklig!! Bara vetskapen att han vill det är helt underbart!! little baby: igår gjorde jag en jättego pasta sås med bacon lök å champinjoner. Jättegott å jätte enkelt! Pröva det kanske! ♥Mamma till Nathalya & Liam♥& lilla pyret i magen!! BF 070705♥
    Vilken underbar nyhet! Skönt att det går frammåt för er och att ni äntligen har ordnat upp det mesta!
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3