teenpregnancy skrev 2007-03-22 11:49:59 följande:
Ang min eksem, det är hemskt!!! jag vill ju så gärna amma om läkaren på MVC sa att det förmodligen inte kommer att gå om det fortsätter såhär. Med fortsätter så menas det:Jag lägger på en receptbelagd kräm (som läkarna inte vill ordinera ut mer än 1) på bröstvårtorna.Därefter lägger jag över en kompressor och tejpar på kanterna. När jag tar av mig dem så är b.vårtorna jättefina men sedan börjar kanterna luckra upp sig och ut kommer var. Blev så glad när jag fick råmjölk för jag vill ju så gärna kunna amma Ang. Bebiskläder, uhh, tydligen behöver JAG inte köpa något själv. Min mamma sa det också, att man kan köpa allting senare efter att man har fått så mycket. Det enda jag är lite skeptisk över är om mina vänner (som tyvärr har blivit allt färre) kommer att ha råd Sen är det ju släkten och bekanta, dem lär ju ge något. Men det är ju så ROLIGT att gå och köpa små yttepytteplagg till lilla snutten ·.¸.•°*°•¸.♥´Snutten 13 Juli-2007`♥.¸•°*°•.¸.·
Fy det låter ingen vidare alls.. Hoppas att dom kan hitta någon bra salva som läker. Har själv haft eller har fortfarande lite problem med svamp eller eksem eller vad du nu vill kalla det under armarna, det kliar och när jag kliat mycket så svider det utav bara helskotta. Jag har fått massvis med oliak salvor och tillslut fick jag en som fungerade. Men nu har det kommit tillbaks för femhundraelfte gången.. och jag är så förbannat trött på att springa och betala 120 kr varje gång för att det kommer tillbaka hela tiden och dom skriver ut pencilin och annan salva varannan gång typ! Men nu får det vara, hoppas det läker av sig själv..