• L2K

BF Juli-07 Nr3

teenpregnancy - hör av dig innan du kommer så kan jag guida dig och avsluta med fika 

vicke - bestäm ett datum, typ 080808 (är en tisdag...=) och utgå från det! Då har du nåt att pyssla med det kommande året... (Som om man inte har det med en spädis... )
    Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
  • L2K
    Vicke - om ni börjar planera nu kan ni ju skicka save-the-date-kort om ett par månader så folk vet att nåt kommer hända då. Och skicka sen ut en inbjudan vid den här tiden nästa år innan folk planerar semester så ska det nog inte vara nåt problem!
  • L2K
    teenpregnancy - var bor ni då? Nu böev jag nyfiken! Hehe...

Det finns massor med stora kyrkor och små kapell här runt omkring!!!
  • L2K
    vicke - om du gjorde som mig så bläddrade vi åt fel håll i kalendern på datorn å hamnade på 2006.

teen - oj.. ja, du, har ingen aning då men det borde ju inte va allt för dyrt. Annars kan du ju logga in på bröllopstorget och fråga om nån vet där.
  • L2K
    teen - jag gjorde det själv.   Frågade alltså. Får se om det kommer nåt svar.
  • L2K

Jag återkommer under morrondagen om jag fick nåt svar på frågan om kostnad i kyrkan. Nu kallar tv'n och sängen!

• L2K

Kikar in en snabbis och kom på att jag inte alls har tid att läsa allt sen utloggningen igår.

Hoppas länken funkar!!!! Är till Bröllopstorget och frågan om man får gifta sig kyrkligt utan att va med i svenska kyrkan. http://brollopstorget.se/Forum-1-12/m2181387-1.html 

Är hemma med två krassliga barn idag, den ena mer energisk än den andra. Själv försöker jag ta det så lugnt som möjligt för att orka sätta mig på tåget till stan sen för att äta middag och gå på bio med sambon. Jag hade tur och fick fribiljetter från hyresgästföreningen! Ska bli så kul så!!!

Nathalie009 skrev 2007-03-21 11:18:57 följande:
    jen: nej precis.. jag hade moderkakan på framvägg förra grav. också men minns inte kommer bara ihåg hur sparkarna kändes i slutet av graviditeten :)ja precis den sparkar till lite då å då å rör sej annars e den väldigt mkt stilla faktsit.. kasnke sover mkt då :P
    På dokumentären som gick på tv för nån månad sen (hette den "innan födseln"?) så sa dom att barnen sover ca 90% av tiden i magen!!!
    Jag tror det har och göra med hur bebisen ligger med hur mycket man känner. Förut kände jag bara på ett ställe i magen men efter att den vände sig så känner jag mycket kraftigare och oftare!
  • L2K
    Halvblod - Tydligen ska det gå iaf. Vi pratade om det här inne igår kväll och jag frågade på BT. För vår del är det ingen fara, vi är med i kyrkan båda två. Det var teenpregnancy som undrade (om inte minnet sviker mig helt )
  • L2K
    Halvblod - Jo, tydligen var det okej men man får visst betala för kyrka och präst så det blir säkert inte billigt.
    Verkar lättare att ta det borgerligt då.

Ang. dop - vi har planerat för dop sen Sebastian föddes 2002 och på den vägen är det. Vi kommer aldrig till skott av nån anledning. Får väl se till att ta tag i det i höst om nån av ungarna ska kunna ha min gamla dopklänning.
    Då får det bli trippeldop, eftersom ingen av dom är döpt ännu.

Först ska vi bara komma på namn... Hehe
  • L2K
    Gomorron, gomorron!!!

Dagens bio-tips är nya Beck-filmen! Va och såg den igår med min älskade sambo och den va jättebra! Vi hade en mysig helkväll som inte slútade fullt lika kul som den började... Våra tåg går bara en gång i timmen och efter en språngmarsch till tåget för att hinna kom vi fram och upp på perrongen och dörrarna smällde igen mitt framför näsan på oss. Det som va mest irriterande va att det bara va vi två på perrongen så jag tycker föraren kunde ha släppt på oss... Ja, ja, blev till att vänta en timme extra innan vi kom hem... Barnvakten tyckte inte det va kul heller, hon ville hem och sova...

Idag ska jag till mvc! Äntligen!!! Har inte varit där sen inskrivningen och det är ju ett tag sen! Är v22+2 idag men jag hoppas att hon vill mäta för det. Ungarna måste följa med iom att dom är krassliga så har dom tur får dom lyssna på hjärtljuden!

teenpregnancy - jag skulle nog nöja mig med dom kläderna i storlek 56 till efter förlossningen iaf. Familj och vänner brukar tycka att det är kul att ha med sig nåt litet plagg när dom kommer och tittar på bebisen och då helst i dom små storlekarna. Så har det iaf varit för oss.

Jag har kommit på att jag nog inte ska shoppa nånting innan förlossningen om det skulle visa sig att vi bär på en tjej. Dels har grannen massor av fina kläder som vi får ärva plus att det blir första tjejen för ungarnas tonårskusiner att shoppa till. Tänk er vad dessa tre tjejer i åldern 13-16 kommer älska att shoppa miniklänningar!!!!

Vickyb - så får jag när jag har ansträngt mig, som efter språngmarschen till tåget igår. Är säkert nåt som spänner och drar av ansträngningen i kroppen!

Zandrisen - vad jobbigt det lät! Hoppas det bara är en "vanlig" bakterie som hälsat på.
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3