• Vickyb

BF Juli-07 Nr3

SyrranH skrev 2007-03-26 20:24:35 följande:
    Imorse fick vi reda på att vi väntar en liten KILLE!!! Känns otroligt skönt att äntligen få veta - känns så mycket verkligare nu!!! 1+1=3 den 29:e juni!!!
    Grattis till en liten kille!

Jag vet inte vad jag har för blodbrupp, glömmer av det så himla lätt!
    Precis som någon skrev innan "minne som en guldfisk".

Nu skall jag strax lämna dottern på dagis och klockan 9 går vattengympan för oss gravida i kommunen igång. Skall bli så himla skönt att komma i basängen och träna bäckenet lite!
    Måste ringa min sjukgymnast idag oxå, det fungerar inte att jobba inom demensboende och äldreomsorgen längre! Får så fruktansvärt ont i ryggen efter bara en liten stund.
    Men jag jobbar även som timvikarie på dagis, och där får jag inte ont så där skulle jag kunna fortsätta jobba fram tills det är 1 månad kvar. Men men.. Får väl se vad hon säger!

Ha en underbar dag ute i vårsolen! Kram på er sålänge!
    ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
  • Vickyb
    solstraalen skrev 2007-03-28 14:54:55 följande:
    Är det någon av er som har en Brio sitty eller race här?Har dom lika mycke viloläge på sig?Är dom smidiga?Kör runt Saga i sin kombivagn nu, men börjar bli såååååååå trött på den.Har även en sulky med sufflett å fullt liggläge, men tycker den e så skramlig. Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och lillen v.27
    Vi köpte oss en sitty förra veckan och den är kanon. Lätt och smidig att köra och väldigt liten. Det är bara ett läge, men för Linnéa funkar det alldeles utmärkt att somna i vagnen om vi är ute!
  • Vickyb
    Beckah82 skrev 2007-03-28 15:36:33 följande:
    Ja nu har jag kollat och det är ca 5 minuter mellan sammandragningarna och det är molvärk så nä jag håller inte med henne om att det är lugnt.Däremot så inväntar jag sambon först så vi kan åka båda två OM det inte sker något drastiskt då åker jag direkt. Just nu känns det som att jag inte kommer inna få med Mathias för det gör rejält ont i skrivandes stund.Tar en snabb dusch och ser vad som sker.När Victor föddes började det med sammandragningar (smärtfria) var 10:onde minut i ca 2 dagar sedan övergick det till onda sammandragningar och tillslut SMÄRTSAMMA sammandragningar, eller ja, då var det ju värkar.Tack för stödet, skönt att det finns folk som håller med en när vårdpersonal håller emot.Hör av mig när jag kommer hem om jag åker nu strax.Under tiden ajg skrev denna text hann jag få  2 sammandragningar. ♥ Vad varje gravid borde läsa: www.familjeliv.se/Forum-2-143/m18636352.html
    Låter ingen vidare. Bra att du kollar upp det, och STÅ PÅ DIG! Du känner dig bättre än någon annan, du känner om något är fel, så ge dig inte försen du får en ordentlig undersökning och att du får kolla så att bebis mår bra! Kram & Lycka till.
  • Vickyb
    LindaoJohan skrev 2007-03-28 20:47:07 följande:
    Fotboll nu! Heja sverige! www.lindisen.bloggagratis.se
    Ja hejja hejja!
  • Vickyb

Imorgon skall jag ner till BM, Äntligen! Tycker att man går alldeles för sällan andra graviditeten. Menmen.. Skall fråga om jag kanske kan få spela in hjärtljuden på mobilen.. Jag tippar nog på att jag gått upp 7 kilo iaf.. *Hohoh* Ja vi får väl se hur vågen visar imorgon. Vet inte om ja kommer att få mäta magen imorgon, hoppas det iaf.

Nu skall jag hålla sambon sällskap i soffan och kolla på fotbollen, men jag hinner väl somna innan jag ens börjat titta. Finns det något tråkigare än att kolla fotboll på tv.?!

• Vickyb

Nu har jag varit hos BM. Och jag har gått upp 7 KILO!!
    Bm trodde när hon såg min mage att jag var längre gången än v22. Hon mätte magen för skoj skull och den mätte 24, precis som den skall göra i v24!
    Jag berättade att jag blev flyttad 19 dagar och att det inte stämde överens med senaste samlag och mens osv. Men jag skall ändå gå på Ultraljudets datum. Vi får hoppas att hon har rätt, är bara glad om den skulle komma tidigare.

Viktuppgång : 7 kilo
    Hjärtljud: 146

• Vickyb
    Beckah82 skrev 2007-03-29 09:44:58 följande:
    Just ja...I natt kom första krampattacken i vaden också...mindre roligt. Hade varje natt i slutet med Victor, den här gången var jag mer förberedd, det är ju bara att trycka foten åt rätt håll så släpper det men det är lite otrevligt att vakna upp med kramp.Har lite träningsvärk i den vaden idag hehe otränad...så man inte ens klarar av en liten kramp.Fler som börjat få kramp i vaderna? ♥ Vad varje gravid borde läsa: www.familjeliv.se/Forum-2-143/m18636352.html
    Jag har börjat få kramp i vaderna.
  • Vickyb
    Hur mycket har ni gått upp nu tjejer?

Är 7 kilo mycket för att vara i v23?
  • Vickyb
    Halvblod skrev 2007-03-29 18:50:24 följande:
    L2K skrev 2007-03-29 18:45:24 följande: Halvblod - om du klickar in dig på sidan igen och sen på tipsa kompis så får du fram en bra länk! Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723 Ahhhh...du har gjort det där förr märker jag Här kommer länken iaf www.hemnet.se/a.asp
    Härligt fint kök.. och det var gott om plats i sovrummen! Najsigt radhus!
  • Vickyb
    Ni som vet att ni väntar pojkar, vad ligger dom på i för hjärtlslag?
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3