Inlägg från: LindaoJohan |Visa alla inlägg
  • LindaoJohan

BF Juli-07 Nr3

tror jag tar å solar i typ 15 minuter, e ju inte så länge. Lägger en handduk över magen oxå! Får inga pigmentfläckar i den vanliga starka solen (från turkiet) så får väl hoppas jag ej får det av solarie heller!! Varma bad älskar jag och min onda rygg så det kommer jag att fortsätta med! (en gång i veckan typ)

• LindaoJohan
    L2K skrev 2007-03-28 21:17:11 följande:
    Baby 2007 skrev 2007-03-28 20:31:34 följande: LindaoJohan: rekomenderar inte att sola solarium då detta blir för varmt för det lilla livet! Samma sak gäller bastu o varma bad! Jag har jobbat som simlärare genom två graviditeter och både badat varmt och bastat. Så länge man lyssnar på sin kropp och inte stannar om det känns fel på nåt vis är det ingen fara!!!Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
    SannaKaarina skrev 2007-03-28 21:04:13 följande:
    Det är oftast ingen fara för att bada bastu då man är gravid om graviditeten är normal!!!! är så less på att höra det där med att det ska vara för varmt för barnet i en bastu poch att dte är farligt visst kan dte bli lite varmt men det är inte farligt som sagt om allt är normalt. jag är 100% finska och alla i min släkt har bastat sen ja alltid och det har då inte skadat oss.
    ja man får väl lyssna på kroppen, sina egna signaler. Tycker det är skönt att krypa ner i badet när magen känns hård o spänd! Tror man inte ska akta sig för allt FÖR mycket, kanske läsa lite mellan raderna...

Ja ja, jag va hos BM igår å har gått upp ETT HELT KILO TILL! nu väger jag så mycket som 53,5! wow! he he, bm skratta lite åt min viktuppgång å uindra vad jag stoppar i mig egentligen... hon tyckte jag vägde lite lite men menade att alla är ju olika, en del går upp mycke andra inte mycke alls. Med tanke på mina ryggproblem/foglossning tyckte hon att jag skulle njuta nu å att det smäller väl kanske till en dag med tio kilo bara sådär!
  • LindaoJohan

mammab; gu va kul det där med namnlapparna som saga fixar! Vi gör liknande på förskolan jag jobbar, dock är barnen 4-5 år och det är skrämmande många som inte kan sina namn... verkar som många barn inte får så mycket stimulans hemma vad gäller lärandet. Vi på förskolan ska väl bara vara ett kompliment till hemmet, inte lära dem ALLT?

ja ja, sol ute idag med, sååå härligt.

Känner av min foglossning hela tiden nu när jag jobbar, min bm ville att jag ska bli fortsatt sjukskriven på 50%... så det är väl bara till att ringa läkaren...

• LindaoJohan

ska sättau pp en annons idag på vivo på en massa saker att sälja! Man har ju så mycke grejer; massagebänk, inlines, bokhylla, kattlåda, pocketböcker, dvd-spelare.... ja några slantar borde man väl kunna få!

• LindaoJohan
    little baby skrev 2007-03-29 09:48:43 följande:
    LindaoJohan skrev 2007-03-28 20:23:03 följande: prövar igen... någon som vet hur det är med att sola solarium under grav? www.lindisen.bloggagratis.sejag har solat i solarium och jag och bebisen lever än fast jag la en handduk över magen så att den skydda mer. Kanske inte gjorde någon skillnad men det kändes bra psykologiskt ღ ¸.•°´¯)♥BF 070711♥¸.•°´¯)
    ja jag tror jag ska sola ikväll!!
    zandrisen skrev 2007-03-29 09:58:32 följande:
    Vicke, jag har också haft helt horribelt låga järnvärden, först låg det på 91, sen på 98, och sist på 113. Min BM har inte ens nämnt ordet "anemi"???? Vad görs för att hjälpa dig med din anemi? Det enda jag får göra är att käka ännu mer järntabletter tillsammans med c-vitamin, äter nu 5 st ercofer om dagen! Har svårt att andas och är supertrött. Är orolig att min BM inte berättar saker för mig....mammab, min tjej har också mardrömmar, men å andra sidan är hon ju snart 4 år. Tror hennes mardrömmar och mörkerrädsla startade vid ca 2 ½ års ålder, och ibörjan kom hon ganska ofta tassande på nätterna och var rädd. Nu händer det kanske en gång i veckan, och det är allt från spöken till råttor som jagar henne i drömmarna... Coolt med namnlapparna! Hoppas fogarna håller! Lindaojohan, varför inte testa tradera om lappen på vivo inte skulle ge önskad effekt? Har sålt b la vår gamla tv, och planerar att sälja av ännu mer av alla grejer som bara står och tar plats innan bebis kommer... Enkelt, kul, och så får man kosing i fickan ganska snart!Sovit askasst inatt... Somnade för det första inte förän vid 3-tiden, och sen har jag drömt förvirrade och stressande drömmar hela natten. Ska få besök i eftermiddag, och jag hade tänkt baka kladdkaka då jag inte pallar nåt komplicerat just nu, och bara för det är kakaon nästan helt slut! Nån som har nåt bra och enkelt kakrecept utan för mycket komplicerade ingredienser??? Inte sockerkaka bara, det är såååå tråkigt...
    tradera är ju en smart idé! ska ut å kolla på sidan!!
  • LindaoJohan
    little baby skrev 2007-03-29 10:10:46 följande:
    Jag sökte på nätet och kom fram till "Strålsäkerhetscentralen"  där stod detta:"Användning av solarium under graviditet påverkar inte fostrets utveckling, utan UV-strålningens påverkan gränsas till moderns hud."       Använd inte solarium: du är under 18 år gammaldin hud är känslig för solen och om du har svårt att få solbrännadu varit i solen samma dagdu använder medicin eller är sjukdu eller någon i din släkt har haft hudcancer "Att gå på solarium är inte säkrare än att solbada"ღ ¸.•°´¯)♥BF 070711♥¸.•°´¯)
    tack för infon!!! superbra!
  • LindaoJohan
    L2K skrev 2007-03-29 12:13:29 följande:
    Nathalie009 skrev 2007-03-29 11:35:23 följande: nääee käka lite lunch kanske.. :) Hmm... tänkte samma när jag läste inlägget och ännu har jag inte kommit härifrån. Slarvmajan jag.Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
    samma här... orkar bara inte fixa lunch... längtar till ikväll, då ska vi äta kött m pommes å bea-sås! Mums
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3