L2K skrev 2007-03-28 21:17:11 följande:
Baby 2007 skrev 2007-03-28 20:31:34 följande: LindaoJohan: rekomenderar inte att sola solarium då detta blir för varmt för det lilla livet! Samma sak gäller bastu o varma bad! Jag har jobbat som simlärare genom två graviditeter och både badat varmt och bastat. Så länge man lyssnar på sin kropp och inte stannar om det känns fel på nåt vis är det ingen fara!!!Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
SannaKaarina skrev 2007-03-28 21:04:13 följande:
Det är oftast ingen fara för att bada bastu då man är gravid om graviditeten är normal!!!! är så less på att höra det där med att det ska vara för varmt för barnet i en bastu poch att dte är farligt visst kan dte bli lite varmt men det är inte farligt som sagt om allt är normalt. jag är 100% finska och alla i min släkt har bastat sen ja alltid och det har då inte skadat oss.
ja man får väl lyssna på kroppen, sina egna signaler. Tycker det är skönt att krypa ner i badet när magen känns hård o spänd! Tror man inte ska akta sig för allt FÖR mycket, kanske läsa lite mellan raderna...
Ja ja, jag va hos BM igår å har gått upp ETT HELT KILO TILL! nu väger jag så mycket som 53,5! wow! he he, bm skratta lite åt min viktuppgång å uindra vad jag stoppar i mig egentligen... hon tyckte jag vägde lite lite men menade att alla är ju olika, en del går upp mycke andra inte mycke alls. Med tanke på mina ryggproblem/foglossning tyckte hon att jag skulle njuta nu å att det smäller väl kanske till en dag med tio kilo bara sådär!