• tacky

BF Juli-07 Nr3

jag försöker också tänka så, men det är omöjligt! jag avskyr mina bristningar. bristningarna bleknar ju, men inte bristningshuden, den där slappa som hänger över jeanskanten oavsett om jag väger 59 och ser ut som en pinne i övrigt eller inte. PLING! det var dagens i-landsproblem.

men men, vore det inte bristningarna skulle det vara celluliterna! önskar bara jag hade en skön inställning av att jag inte bryr mig, att jag är stolt och stark och känner mig snygg oavsett kroppens form! hur gör man!? :D någon som lyckats?

• tacky

läste skönaste artikeln på aftonbladet igår:

"choklad tre gånger effektivare än vanlig hostmedicin"

jag bara: YES! precis vad jag ville höra :)

• tacky

halvblod: åhjo, känn efter ordentligt nu. känns det inte lite raspigt i luftrören? lika bra att ta i förebyggande syfte ;)

ang. humörssvängningar: ingenting som inte finns annars också. tror inte man kan vara lynnigare än jag. som ogravid också alltså. haha. det är himmel och helvete, allt balanserat på en tunn tunn tråd.

• tacky

zelda: min flicka slutade sova middag vid ett och ett halvt år, om inte tidigare, av samma anledning som du beskriver. några dagar var hon lite grinig framåt eftermiddagen, men det vände sig snabbt och blev mycket bättre på kvällarna. och mera egentid, när hon somnar kl sju. bara en bonus :) lycka till.

• tacky

madeleine78: tycker också det går förfärligt långsamt. eller det gick fort i början, fram till vecka 27 typ och nu bara sniglar det sig fram. skulle gärna fylla dagarna med nåt tidsslukande, om jag bara hade nån energi.

åh va skönt att klaga.

• tacky

calylite: min ligger med huvudet neråt, men BARA när vi är hos barnmorskan. ligger på snedden annars, har hårda och runda ändar överallt och sparkar och slag både här och där, men så fort vi knallar den där lilla biten upp till mvc så känner jag det där klassiska borrandet och ilandet. h*n vill väl smöra för BM och visa sig duktig.

• tacky

zandrisen: läste precis din förlossningsberättelse. den var fantastiskt fin. och så ingav den hopp, istället för panik

• tacky

vilket välskrivet och bra brev. det ska jag definitivt kopiera delar av

mitt förlossningsbrev skulle i nuläget lyda ungefär såhär: "HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP!"

• tacky

låter hemskt med era mammor! vilken mardröm. styrkekramar i era riktningar.

så var det lördag då. 47 dagar kvar till BF. gråmulen himmel och dålig sömn. fyraåringen är sprallig och pigg och ser på lilla sjöjungfrun. vill hitta på nåt! vad ska man göra?! vad ska ni göra?

• tacky

fniss fniss. gick in på forum, och överst låg tråden BF januari 08! JANUARI! känns gött att vi kommit så långt. skål för det!

• tacky

halvblod: vilken underbar plan! jag har inte köpt ett enda plagg till bäbisen på grund av en kompis som berättade att hennes sommarbäbis bara hade blöja för att det var så varmt och småkläderna låg där oanvända tills bebisen växte ur dem. men nu kan jag inte hålla mig längre, idag ska det bli av! några kortärmade bodys ska man väl kunna komma undan med? :)

handla mat ska jag också. och kanske tvätta av mig gårdagens smink. det brukar lätta upp.. ehm..

• tacky

mammab: *tar fram universella fjärrkontrollen och spolar fram tiden ett par veckor*

funkade det?

äsch.

har inget emot gnäll, är jobbigare med salighet över den välsignade graviditeten, när man själv känner sig som en flodhäst som trasslat in sig i ett tält och inuti växer en boxare/knivgalning som hugger och slåss i alla vinklar. det är ju underbart också, men när det bara gör ont måste man väl få klaga. du är i gott sällskap här iallafall. är allmänt bitter och arg på omvärlden just nu.

• tacky

här bölas det bara åt delfinshowen i kolmårdens djurpark. i'm a freak!

jag tar ut mitt hormonöverskott i ilska istället. är förbannad på världen, på könsrollerna, på idioterna på tv, på snorungar i sexårsåldern som redan mobbar andra barn för fel kläder och övervikt, på folk som går in i mig, på bert karlsson, på fredrik reinfeldts äckliga politik och på folk som harklar upp slem högljutt och spottar på gatorna.

... jag som är en så snäll person..

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3