BF Juli-07 Nr3
Jag väller över kanterna på Ekupan nu. och övriga kroppen matchar! och jag är rörande överens med mej själv om att det ser vidrigt ut.
Vadå, blir inte magen platt när bebisen är ute? Joooo!
Jag väller över kanterna på Ekupan nu. och övriga kroppen matchar! och jag är rörande överens med mej själv om att det ser vidrigt ut.
Vadå, blir inte magen platt när bebisen är ute? Joooo!
Godagens!
Jag får illamående attacker med svettningar och blir helt skakig. Både i går o i dag. Någon som vet vad det kan vara för spännande?
Ja det är nog bara så det ska vara.
Jag har förberett rätt mycket faktiskt. Är ju sjukskriven så man har ju mycket tid att pilla. Vet dessutom inte om jag blir sängliggande i slutet pga ryggen. Så sängen är ihopp satt. Men faktiskt är et min kille som är drivande på att det ska vara färdigt. Han är väl stressad över om min rygg kolapsar helt att han ska få göra allt. (Och göra fel, och få göra om
) Ska hämta vagnen i början av Juni. Har inte köpt skötbord än men det är nog det enda. Ska köpa sånt man sätter på badkaret pga platsbrist.
Hej!
Jäklar vad ni skriver. Försöker skumma lite ibland. (I dag två timmar!)
Läste att någon frågade om kudde. På vår föräldrautbildn. sa barnmorskan att man ska ha en tjock kudde eftersom barnen ska ligga på rygg. Annars får de platta bakhuvuden och bullig panna. Och att man ska vända på huvudet ofta (sida, sida).
Håller tummarna för Zandrisen i dag! Hoppas du får komma upp lite gran det är du värd!
En fråga ang faderskaps intyget. (såg att ni pratat om det) Om man skriver på det innan förlossningen tas det inget prov då? Eller hur görs provet?
Nej, det är väl som med allt annat väldigt olika. Om man har en bebis som inte vill ha huvet åt sidan och huvet ser platt ut så kan man ju testa om det verkar bekvämt med en tjock.
Barnmorskan sa att det hade varit väldiga diskusioner om kuddens tjocklek. Och att olika barnmorskor tyckte olika. Det var tydligen någon plastikkirurg som varnat om att det blivit så mycket vanligare med platt huvud och bullig panna sedan man börjat lägga barnen på rygg för att sänka plötslig sädbarns död...bla. Men som sagt eftersom det varit omdiskuterat så betyder ju det att de fins de (lärda) som är av annan åsikt.
Typiskt! Det hade ju varit lättare att vara mamma om det fans tydliga regler och alla sa samma. Nu får man väl lita lite till sin intution och sunda förnuft och hoppas att det blir bra.
Är det någon som vet om man kan använda Veet eller hur det heter (hårborttagnings creme) när man är gravid?
God morgon!
Ap längesedan jag skrev .....IGEN!
Det är väl ingen som ens lyckas komma ihåg mig mellan gångerna. Men jag läser "ER" flera gånger i veckan.
Beckah: Ville bara tippsa Beckah (och alla andra) med dom här krypningarna i ben o armar att TENS Är helt underbart att köra på när inget annat hjälper. Love my TENS. Kan inte leva utan den. Totaly beroende. ![]()
Solstrålen: Nu har jag inte läst vad du skrivit om dina smärtattacker. Men jag har oxå fått sådär av citodon. Intressant va? Hm....viste ju inte om du frågat om det hörde ihop eller...ja. Skulle kanske läst bakåt först, men ni skriver ju sååå himmla mycket.
Usch va hemskt med bränder.
Solstraalen: Jag har svarat dej i din inbox.