Inlägg från: Helenander |Visa alla inlägg
  • Helenander

BF Juli-07 Nr3

Själv har jag skickat iväg Ellen med mamma och pappa idag så jag får något gjort här hemma. De har åkt ut till stugan som de har i skärgården, Ellen älskar att vara där. Dessutom får hon mer friskluft där än här hemma, min pappa håller på att bygga ut deras altan så hon får sitta på en filt där med mamma och leka hela dagen. Är inte så lätt annars att aktivera en 2,5-åring med brutet ben ute, hon vill bara sitta i vagnen och jag kan inte gå så långt för tillfället... Jag får väl ta itu med städning av hela huset, handla mat till veckan som kommer, göra bokföringen åt min pappa, tvätta tre maskiner tvätt och handla lite andra småsaker. Sambon jobbar några timmar idag också så det är lugnt och skönt i alla fall Jag håller dock tummarna att det inte blir så länge han behöver jobba så han kan slipa lite på väggarna i det som ska bli bebisens rum när han kommer hem, jag vill börja tapetsera, byta golv och måla tak snart!!! Han började med projektet att riva garderobsväggen mellan det rummet och vårt sovrum i slutet av januari och har inte hunnit längre än att gipsa upp en ny vägg och spackla den, jag blir vansinnig om inte denna byggarbetsplats förändras snart måste jag säga...

• Helenander

Glömde förresten bort att fråga om det är någon här som har erfarenhet av brutna ben? Ellen bröt sitt för två veckor sedan nu, i kanske fem dagar hade hon ont vilket ju är helt förståeligt. Då var vi på kontroll och röntgen igen för att se att allt låg riktigt vilket det gjorde. Sedan följde några dagar då hon inte klagade alls och blev bättre och bättre på att krypa och röra på benet, innan hade hon bara legat helt stilla på rygg utan att ens lyfta det.

De senaste kanske fyra dagarna har hon dock börjat klaga på att det gör ont igen, vaknar sisådär 10 gånger per natt och gråter och säger att det gör ont, är det vanligt att smärtan kommer tillbaka sådär eller bör vi oroa oss för att något kan vara fel, någon som vet? Hon har börjat stå lite på benet ibland (men inte ofta) och det verkar inte vara några problem med det, hon fick börja stödja sig och gå på det när hon ville sa ortopeden, det är oftast när hon inte gör någonting som hon har ont. Jag har funderat på allt från att det kanske kliar något väldigt och att hon säger att det gör ont istället för kliar, till att hon kanske fått något skavsår eller liknande under gipset som blivit infekterat eller att hon fejkar för hon vill ha uppmärksamhet (jo, det vet jag att hon gör ibland när hon vill ha något som jag sagt nej till tex ) något men hur i hela friden ska man veta...? Dessutom borde hon inte fejka mitt i nätterna tycker jag för då är hon trött som en kamel.

• Helenander

Mammab - Jag får ungefär samma reaktion jag också från sambon när jag klagar på att jag får ont när jag dammsuger typ. Han säger bara att gör det inte då, ungefär som att det skulle fixa sig av sig själv. Kan ju inte bo i en svinstia bara för att jag är gravid. Nu får jag inte jätteont men ont i alla fall och jag har lite städnoja så jag kanske överdriver men EN gång i veckan vill jag ha dammsugit i alla fall, är ju dammallergiker också så annars mår jag ju illa på annat vis istället...

• Helenander

Vi jobbar båda 100% plus att jag har två timmars pendlingstid till och från jobbet varje dag medan han har fem minuters bilväg till sitt jobb men sedan jag var hemma med Ellen i ett år så verkar det som att han glömt bort hur man gör när man städar och plockar undan efter sig Antar att väntar jag tillräckligt länge så gör han det själv men jag står bara inte UT med röra så jag får väl kanske skylla mig själv lite också... Ber jag honom göra något så gör han det faktiskt men är inte så roligt att hålla på att tjata och påminna jämnt heller...

• Helenander

Grrr, min sambo ringde precis och sa att han pratat med sin chef och förmodligen måste han åka till Stockholm på kurs onsdag-torsdag den här veckan. Det innebär att jag både måste hämta och lämna på dagis och därmed inte kommer kunna jobba fulla dagar plus att jag är ensam om Ellens omvårdnad trots att jag knappt kan lyfta henne utan att ryggen går av

• Helenander

Pust och stön, då var jag färdigstädad för idag, nu är det bara att bokföra, tvätta en maskin till och plocka undan det som ligger i torktumlaren nu samt laga mat som är kvar för idag. Bokföringen tar jag till TV:n ikväll och tvätten är ju inte färdig så det är väl bara att börja förbereda maten. Har rätt ont i ryggen men efter maten är förberedd så får jag väl lägga mig och vila ett tag. Är sjukt sugen på att börja bygga ihop en av de två byråerna jag har köpt för typ två månader sedan till sovrummet men till och med jag inser att jag inte ens skulle kunna släpa fram IKEA-paketen utan att bebisen skulle pluppa ut av ansträngningen så det är väl bara att vänta på att någon annan blir lika sugen som jag, kan ta tid...

• Helenander

Nää, fy vad hemskt Mjukis, och från en grav till på köpet. Hoppas att ni får tillbaka den!

• Helenander

Nu har jag inte orkat skriva på säkert två dagar, får aldrig sova. Ellen sover ungefär 5-6 timmar per natt nu pga det brutna benet, och dessa timmar sover hon i omgångar, resten av nätterna gråter hon... Jag är så himla trött, har ont i ryggen och magen av det lilla jag kånkar runt på henne och tycker så synd om henne att jag kan dö.

Har inte läst igenom allt ni skrivit och det enda min dimmiga hjärna kommer ihåg när jag skriver nu är det som står på sista sidan och det är Crocsen Jag hade sådan tur att mina föräldra köpte piratkopior till mig och Ellen när de var i Thailand i januari. Jag fick ett par svarta och Ellen tre par, röda, rosa och gula, de kostade bara 40:-/paret, rena vrakpriset Har sett att det finns piratkopior för typ 100:-/paret på Skokanonen också om det finns någonstans i närheten.

• Helenander

Just det ja, vikten, jag har inte gått upp någonting och är i vecka 29. Är visserligen inte riktigt sant, har gått upp fyra kilo sedan årsskiftet men gick ner dom i början av graviditeten så jag ligger på +-0 om man jämför med innan. Har en del att ta av så det är väl därför jag inte går upp så mycket antar jag. Förra gången gick jag upp 9,5 kilo, den här gången vägde jag dock fyra kilo mer till att börja med så jag väger samma nu som då i vecka 29.

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3