BF Juli-07 Nr3
Själv har jag skickat iväg Ellen med mamma och pappa idag så jag får något gjort här hemma. De har åkt ut till stugan som de har i skärgården, Ellen älskar att vara där. Dessutom får hon mer friskluft där än här hemma, min pappa håller på att bygga ut deras altan så hon får sitta på en filt där med mamma och leka hela dagen. Är inte så lätt annars att aktivera en 2,5-åring med brutet ben ute, hon vill bara sitta i vagnen och jag kan inte gå så långt för tillfället... Jag får väl ta itu med städning av hela huset, handla mat till veckan som kommer, göra bokföringen åt min pappa, tvätta tre maskiner tvätt och handla lite andra småsaker. Sambon jobbar några timmar idag också så det är lugnt och skönt i alla fall
Jag håller dock tummarna att det inte blir så länge han behöver jobba så han kan slipa lite på väggarna i det som ska bli bebisens rum när han kommer hem, jag vill börja tapetsera, byta golv och måla tak snart!!! Han började med projektet att riva garderobsväggen mellan det rummet och vårt sovrum i slutet av januari och har inte hunnit längre än att gipsa upp en ny vägg och spackla den, jag blir vansinnig om inte denna byggarbetsplats förändras snart måste jag säga...