Inlägg från: copernicus |Visa alla inlägg
  • copernicus

BF Juli-07 Nr3

äntligen kväll och lugn och ro!
    Idag har vi grejat med huset hela dan, min mamma ringde på fm och var skitarg på oss för att renoveringen tar sån tid.
    jag blir så j-- arg på henne!!
    Vi sliter hund men det ser hon inte utan tycker att vi inte kommer nån vart, visserligen tar det tid men ändå!
    Hon kallar vårt hus för rivningskåken (hon bor i hus byggt pån 80-talet) vårt är från 1936.
    ja ja idag har vi iaf målat listerna i köket, slipat ren en dörr, målat den och satt i fönster, planterat blommor ute och målat lite annat.
    Dessutom hann vi handla och baka och tvätta tre maskiner tvätt!
    Första gången jag satte mej ner var nu när jag starta datorn.

Sambon fattar inte att vi ska ha barn om nån vecka, han går sin lugna gång, sitter vid datorn så mycket han kan.

Nyss kom han ner för att säga att jag satt i fönstret bra i dörren och vi började diskutera dörrar. Då kom det fram att han inte alls tyckte att det var nån panik med bebbensrum huvudsaken att vi får ett sovrum och en toalett. GAHH
    Inte konstigt att han sitter vid datorn han fattar verkligen INTE!!!
    Sorry måste skriva av mej lite
    Skrikandes

Casper- mammas bästa och Bus 070711
  • copernicus

åh fick precis ett mms med en bebie på, min kompis har precis fått sin son bf+15.
    Hon åkte in i morse för att bli igångsatt men de skickade hem henne då det bara var 1 cm kvar av tappen.
    klockan 17 messade hon att hon hade 4-5 min mellan värkarna och nu är han född!!
    Hon var så rädd att få en lång förlossning eftersom dotterns tog 74 timmar, men det är gick undan!
    Nu ska jag gå och lägga mej!
    >GOdnatt

• copernicus

hej hej tjejer!

Grattis Teen ska snart läsa din blogg, men jag hoppas att ni hade en underbar dag!

Mag/midjemått mitt är hela 119 cm!

Zandrisen vad skönt att få vara uppe korta stunder nu!!!!
    Bebisfödandet kommer att lösa sej!

Ang. bröstläkage så märker ajg inte av det så mycket än och gjorde inte heller när ajg väntade Cappe, men ajg hade destomer mjölk då.
    En liter om dan rann ur som han inte hade chans till att äta upp. Fick sitta med ett latteglas under det bröst som inte ammades för det SPRUTADE! mjölk!

• copernicus

visst kan man få tag på kisslakan!
    Både babyproffsen, åhlens, doop har sådana som man kan tvätta, finns i olika storlekar.
    De har funkat utmärkt åt oss.

• copernicus

FAN nu började det åska igen, jag har ingen lust att stänga av datorn!

• copernicus

dalarna och det är andra omgången idag!
    jag håller med om att det är mysigt, men hade tänkt slappa här en stund men men... får se om det kommer blixtar annars sitter ajg kvar!

• copernicus

ja här gick det runt liksom, vi kunde se när olika delar av borlänge fick ovädret medans solen sken över oss. Sen regnade det och solensken samtidigt så världens regnbåge kom fram.
    Men det var på em och nu har det satt igång igen.

• copernicus

ja du Zandrisen jag kan skicka tillbaka det till dej om du vill
    jag tar det över berget så är det framme på en hojt!

• copernicus

idag pratade jag med kompisen som fick barn igår kväll.
    vi hade kontakt strax innan hon skulle åka in vi 17 tiden sen fick jag mms vi 23 och då var han född.
    Jag tyckte att det hade gått fort, men det hade tydligen gått fortare än så!
    17.40 var hon inne på förlossnigen och vi 20 var han född. Sist tog det henne 74 timmar så det blev stor skillnad. Hon var öppen 10 cm när hon kom in och fick föda utan bedövning så idag "lovade" hon mej att det var sista barnet. ha ha jag ska påminna henne!

Vad som är konstigt tycker jag är att hon var beräknad till den 21 april och alltså hade gått över 14 dar, men när hon kom till fölossnigen för att bli igångsatt så tyckte inte läkarna att det stämde utan trodde att hon bara gått 7 dar över tiden (vilket hon sagt från början men som inte "stämde" på ul) så de satte aldrig igång henne.
    Hur kan de se så fel?

• copernicus
    zandrisen{$lang_emotions_heart} skrev 2007-05-07 22:48:30 följande:
    *kramar om Beckah*
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3