Inlägg från: Beckah82 |Visa alla inlägg
  • Beckah82

BF Juli-07 Nr3

tbmh skrev 2007-04-12 18:17:56 följande:
    Åh nu har jag kört bilen och den var såååå skön att köra. Snart ska jag åka iväg och hämta upp en till tjockis för vi ska åka och käka glass. Lite orolig att hon ska röka strax innan hon hoppar in i bilen för lukten sitter ju i jättelänge. ...och ja, hon röker fortfarande fastän hon är gravid och snart ska föda. BLÄ.
    Usch! Blä!

Fan va trist att höra...
    ♥ Vad varje gravid borde läsa: www.familjeliv.se/Forum-2-143/m18636352.html
  • Beckah82
    humlan1973 skrev 2007-04-13 07:14:16 följande:
    Ni far lova att inte skaratta, men jag tror att jag har hittat ett namn. Ni maste lova att saga arligt va ni tycker.Ringo
    Ärligt?

Coolt om man tänkter på personen Ringo tex...men en yngre generation kan lika gärna tänka på ett sånt  TV-program med spel om pengar eller något.

Men kör! Det är ovanligt och läckert
  • Beckah82
    solstraalen skrev 2007-04-13 07:36:22 följande:
    Alltså, hur de ut om man har jenas, med mudd som går upp på magen och sen ett linne där mudden lyser igenom?? Har ett MEGAlångt ljusrosa linne från GINA som verkligen täcker min mage *otroligt*, men vill ju slippa ha dubbla linnen på mig eftersom de blir såååååååå varmt.Men de ser ju knäppt ut när man ser mudden igenom.
    Jag vet...det ser knäppt ut...hehe men så har jag ibland. Jag har bara ett bar sådana riktiga mammabyxormed mudd och de är lånade av syrran. Jättesköna men jag vill ju inte ha en stor pösig tröja då ser jag ut som ett tält. Jag vill ha linne till och då tar jag linne till, även om mudden lyser igenom
  • Beckah82
    solstraalen skrev 2007-04-13 07:42:59 följande:
    Alltså, ok att man ser muddens konturer, men ja menar, mudden är mörkblå och linnet är ljusrosa, så man ser ju även mörka färgen på mudden igenom linnet.
    Mina är typ mullvad (alltså rätt mörka) och linnet jag hade i förrgår var vitt tunt både kontur och färg syntes igenom  ja
  • Beckah82
    Ska läsa igenom tråden men först en liten rapport:

Nu har jag varit hos BM och är 28+0 idag 

Blodtryck: 115/75
    Hjärtljud: 136
    SF: 28
    Hb: 98

Blodvärdet var ju inte bra som synes hehe. Nu blir jag tvungen att svulla Niferex och skölja ner dem med apelsinjuice.

SF-måttet...det efterlängtade måttet, var inte alls så hemskt Bara 28 så jag ligger mitt emellan normalstrecket och det övre strecket. Däremot så hade ajg mätt på rätt ställe. Livmodern går ända upp precis vid revbenen men tydligen så har vi olika måttband eller mäter olika eftersom resultatet är olika trots samma mätpunkt.

Däremot så sa BM att "Ja...jag förstår att du känner dig stor för om man TITTAR på dig så ser det ju klart ut som att du är 2 månader längre, men själva måttet är helt okej"

Så då var den saken avklarad iallafall

Fick även en tid till läkaren för att jag har sådan hemsk klåda. Jag kanske får göra ett blodprov som skulle kolla gallsyran eler vad det var för det kan orsaka klåda. Nästa fredag fick jag den tiden.

japp men först i tur står ju köns-UL på onsdag
  • Beckah82
    linper skrev 2007-04-13 14:51:03 följande:
    HejHar också varit hos BM idag och gjort gukosbelastning. Allt var bra och inte alls så hemst att dricka som många säger.Däremot hade jag också lågt järnvärde och ska också tugga tabletter för det. Mitt SF var 27.BeckaH... hur yttrar sig din klåda? Jag har fått klåda i hårbotten och nacken. har inhandlat hårbottengelé idag och hoppas på att det hjälper.
    Kliar allra mest på magen men även på armar och ben och i nacken och brösten!. Kliar hela dagarna men ökar på kvällen.

Det hjälper inte att smörja in, men det känns ändå bättre på ett vis.
  • Beckah82

Jag går helst inte ut mer idag...har varit hos http://www.missm.se och fixat mina ögonbryn...vaxat och färgat så nu ser jag ut som en Clown för den röda svullna huden där jag fått vaxat hahaha.

ser inte klokt ut...och ovant med mörka bryn. Jag har inte rört dem sen jul för jag ville spara ut ordentligt så jag kunde lyfta dem lite...hade så himla låga. Så sedan jul ahr jag gått med stora vita buskar och nu svarta streck med röda bullar runt...hehehe

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3