Inlägg från: Hallonfot |Visa alla inlägg
  • Hallonfot

BF Juli-07 Nr3

Monnie: Vilket underbart hus. Ska hålla tummarna för att ni får det!

Jag har gått upp 12 kilo och är i vecka 30...

• Hallonfot

*Kramar om Zandrisen och håller tummarna för att det går bra*

• Hallonfot

Åh, havregrynsgröt ska jag börja med igen. Såååå himla gott. Med hemgjort äpplemos. Mums! Fast chokladbollar lät inte fel heller...

Lycka till idag, Beckah!

• Hallonfot

little baby: Hi hi, det är ditt första barn va? Måste nog tyvärr säga att magen inte försvinner för att barnet kommer ut. Maken frågade om jag verkligen fött när vi kollade på kort. Jag bara: "Vad f-n, jag håller ju Alva i famnen på kortet". Det var dagen efter förlossningen. Gick också upp över 20 kilo så en (inte så) omtänksam kompis kallade mig för Barbapappa. Fast efter 3,5 månader hade jag gått ner allt och lite till utan direkt ansträngning och nu är det jag som kallar henne för Barbapappa för hon fick i september och har bara gått ner hälften av sina kilon än. Skadeglädje är väl enda sanna glädjen eller?

• Hallonfot

Misan: Klart de inte blir sura. Eller Klart de inte borde blir sura. Tycker alltid att man ska ringa in om man är orolig för något i graviditeten. Bättre att få ett svar än att gå och oroa sig (det är ju inte bra för bebisen).

• Hallonfot

Jag tecknade Trygghansas gratisförsäkring redan i vecka 10. Kompisar till mig tecknade tilläggsförsäkring också men sen fick de kejsarsnitt och då visade det sig att deras försäkring inte täckte kejsarsnitt så var noga med vad som ingår.

• Hallonfot

Jag hoppar in och ut här hela tiden idag men har nog missat något.

Varför känner du dig osynlig annki72?

• Hallonfot

Grattis Veronicaq! Blir det förlovning idag?

Annki: Nu såg jag vad som hänt. Hur har det gått? Har du fortfarande ont? Har du pratat med bm? I fredags fick jag en sån stor flytning att det täckte en fjärdedel av låret. Kändes verkligen som om vattnet gick. Som tur (?) var hade jag haft samma sak när jag väntade Alva och då åkte jag in för det men det var inte fostervatten utan "bara" en otroligt stor och vattnig flytning. Eftersom jag hade svarta trosor båda gångerna kunde jag inte se om det var någon färg men det är säkert det du haft också. Har haft flera kompisar som fått det vid olika tidpunkter i graviditeten. Annars kunde man testa flytningen/vattnet och om det var basiskt så var det fostervatten. Vet inte hur man kan testa detta hemma dock.

• Hallonfot

annki: Ring in med en gång. Om det sipprar lite så är det inte alls som det jag hade. Fast fostervatten återbildas hela tiden så tycker jag absolut att du ska åka in direkt och kolla. Kan ju hända att de vill ha dig inne för observation eller att du helst ska ligga ner mm. Vänta inte utan ring direkt!

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3