• Vickyb

BF Juli-07 Nr3

solstraalen skrev 2007-04-12 08:14:43 följande:
    Är inne på min tredje dag nu av stenhård koll på antal kalorier osv jag stoppar i mig.Inget godis eller så heller ännu Igår visade vågen 0.5kg mindre än då jag började i tisdags, idag totalt -0.9kg.Jag klagar inte om vågen går lite neråt nu. Innan ja började med min viktkamp nu i tisdags så  hade jag ju redan gått upp 19kg. Så det går ingen nöd på bebisen.
    Va glada nyheter
    ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
  • Vickyb

Solen skiner, sketongen vill ut.. så det finns väl inte så mycket val att göra idag!

• Vickyb

Vilket härligt väder vi har fått och i helgen skall det bli upp emot 20 grader här i götet. Underbart!! Nu har vi precis kommit in igen.. Nu har hon fått leka av sig lite grann och jag skall hänga upp tvätten och sätta på en ny maskin och sen skall jag bara ta de lugnt en stund.

Nathalie009 skrev 2007-04-12 12:20:12 följande:
    har alla fått deklarationen?!! ja ahr itne fått min....
    Ja jag har fått deklarationen och har redan deklarerat. Ring och hör med skatteverket om varför du inte fått någon ännu.
  • Vickyb
    mrsbygg skrev 2007-04-12 11:15:23 följande:
    jaha brudar. ska ni käka till lunch??ja har inte så mycket skit hemma så lutar åt pommes å sås hehe..sen vitlöksbröd!! svullar oliver nu..tror inte bäbis gillar dom. den kickar å snurrar så fort ja ätit en hehe...
    Blir nog ingen lunch för oss min del idag. Har mumsat i mig ett gäng hembakta bullar under tiden Linnéa lekte på gården. Är mätt så det får bli midda vid 4 istället.
    Till middag blir det kotletter, blomkål & broccoligratäng, potatis eller ris eller bara sallad till. Man får ta det man har hemma. Linnéa får spagetti med köttfärsås.
  • Vickyb
    zandrisen skrev 2007-04-12 10:21:40 följande:
    Gällande träning, så går jag ju på vattengympan 2 ggr/v, men det är också typ ALL rörelse jag får! Sitter och ligger mest övrig tid pga den trasiga ryggen. Ok, liiite träning i armarna får jag väl om jag sköter rullstolen själv, men det är inget jag räknar.Nån mer än jag som är ruskigt anfådd...? Var lika dant förra graviditetet, anfåddheten kan komma när som helst, ibland vaknar jag mitt i natten och kippar efter luft, skitjobbigt! Måste kolla mitt blodvärde snart, så att det inte är därför...Idag kommer svägerskan och hjälper oss att tapetsera om lillemans rum! Det ska bli ljust ljust gult, och kommer bli sååå fint! Rummet (som varit gästrum förut) är ganska litet, så ljusa färger var det självklara valet. Håll nu tummarna för att vi ska hinna med allt idag!
    Angående andfåddhet.. hua.. ja den har jag kännt av tidigare denna graviditeten. Sist kom den i slutet när magen var tung.. men nu har den redan kommit och jag har 14 veckor kvar. *suck*. Behöver inte anstränga mig särskilt mycket heller.. hahah.. snacka om en bra kondis.

Åh, är oxå jättesugen på att tapetsera om i det nyblivna barnrummet.. gamla datarummet som det var innan. Just nu har vi grå tapet där inne, och det hade varit trevligt med en ljusare färg som kan passa både kille och tjej. Ljusgul eller kanske en härlig ljus vårgrön!

Igår kom ju samtalsämnet upp om läckande bröst.. Jag sa att jag inte fått det ännu.. men det har jag.. Märkte det igår när jag badade.. klämde lite och ut kom en genomskinlig vätska.. Men ännu har inte någon bröstmöjlk kommit och vätskan kommer än sålänge bara när jag klämmer ut.

• Vickyb
    Beckah82 skrev 2007-04-12 09:31:21 följande:
    Linnea hoppas jag? hehe
    Hehe. Linnéa ja
  • Vickyb
    Vicke skrev 2007-04-12 12:26:11 följande:
    Både jag och min sambo fick våra deklarationer igår! Vi får en massa pengar tillbaka. Det ska bli kul
    Jag fick betala Sambon fick tillbaks iaf.. alltid något.
  • Vickyb
    mrsbygg skrev 2007-04-12 13:26:52 följande:
    hjälp...fått hemska gaser av järntabletterna!! jag pruttar/fiser som dom luktar verkligen och d är hemskt..urk..nån mer som fått massa gaser av niferex?
    ja hemska gaser..
  • Vickyb
    Madelene87 skrev 2007-04-12 13:31:31 följande:
    Jag har inte ens fått järntabletter ännu, I vilken vecka fick ni dom?
    Jag fick dom ganska tidigt.. men jag har inte haft ett dåligt järnvärde. Har inte ätit dom regelbundet, men började för någon dag sedan eftersom jag kände mig tröttare än vanligt. Gaserna i magen har blivit hemska
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3