Inlägg från: solstraalen |Visa alla inlägg
  • solstraalen

BF Juli-07 Nr3

Nu finns bild på magen i mitt galleri ( tycker man ser bättre där ) + i vårt allas album

Hoppas ni får en bra dag tjejer.

Idag ska vi iväg till bvc för kontrollvägning av Saga som är sjuk igen, ja den här gången fick hon va frisk 4 dgr bara innan de slog till med hög feber, dunderhosta å förkylning i fredags.
    Hon e fortfarande dålig

Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och lillen v.28
  • solstraalen
    zandrisen skrev 2007-04-03 23:39:34 följande:
    Hej tjejer! Vet inte om det är nån som hinner läsa mina inlägg, som ju för det mesta har skrivits nattetid senaste tiden....???  Har rätt mycket på dagarna nu iom all sjukgymnastik, plus att svärmor är här på besök, så det blir inte tid för datorn förän på kvällen... Men ni ska veta att jag läser igenom allt!!! Vickyb, vad ledsamt att det fortfarande är grus i maskineriet. Du har redan fått så många bra råd från andra som befunnit sig i din sitution, så jag skickar dig massor av kramar istället...!Solstraalen, lider verkligen med dig när du beskriver viktsituationen. Har också ökat läskigt mycket med tanke på min ringa längd, och vet att det blir ett helvete att kämpa bort sen. Vet inte riktigt vad jag ska säga som tröst, har ju själv supersvårt att acceptera mig själv i spegeln... Återigen skickar jag en kram till dig, och så ser jag f4ram emot vår planerade pepptråd! L2K, grattis till den lilla tösabiten! och lika stort grattis till Ankiz, som väntar på en liten grabb!!!
    Glömde ju å fråga, hur går det med sjukgymnastiken?
  • solstraalen
    Halvblod skrev 2007-04-04 08:33:21 följande:
    Har inte läst på ett par dagar och tänkte att jag skulle göra det lite snabbt nu...men jag kommer inte att hinna ens hälften innan lunch, så jag får ta det en annan gång Igår gick jag in i v27....bara 13veckor kvar!!!!Börjar faktiskt bli lite nervös nu, men det är bara att köra för det finns inte längre någon återvändo!
    Som sambon sa härom kvällen " hur 17 ska vi hinna med 2 SMÅ barn och dessutom en upprorisk 7½åring?"

Sa till honom då, att nu går de inte å ångra sig, lite sent och det höll han ju med om.
    Men tanken hade slagit honom nu att det kommer bli fullt hus här hemma iom att Saga kommer vara hemma med bebisen och mig sen oxå
  • solstraalen
    Mjukis82 skrev 2007-04-04 09:06:17 följande:
    Börjar bli lite nojjig här! Har precis som lite molande mensvärk, precis som jag hade innan förlossningen satte igång med Isabelle! Ska äta lite frukost och ta en dusch o se om det försvinner, annars får jag nog ringa in så att dom får kolla så att det inte är ngt på G. Fan, jag skrämmer alltid upp mig själv mer än nödvändigt också, men jag är rädd! Mamma till två underbara tjejer - en i himlen och en i magen
    Tycker du gör rätt i att ta en dusch nu å se om de släpper och eftersom du är rädd så gör du inte mer än rätt i att ringa förlossningen!
    Håller tummarna att de släpper!
    *stor kram*
  • solstraalen

Tjejer, jag har lite stora bekymmer med att sova.
    Ligga på magen funkar ju absolut inte längre.
    Ligga på sidan, ja gör jag det och råkar ligga så för länge så får ja sååååå ont inne i bröstkorgen vid minsta lilla rörelse å då jag andas ett tag efteråt.
    Så numera sover jag mer och mer på rygg, men att ligga på rygg och räta ut benen helt, ja de funkar inte för jösses så de sträcker å drar å spänner å gör ont nertill på bebismagen då.

Har ni det så??

• solstraalen
    Vallmar skrev 2007-04-04 15:37:03 följande:
    Bra att det inte var något allvarligt Giafia! Tycker det är en snygg tapet Vickyb!!Sol: Har också problem att sova, min arm somnar om jag ligger på sida så rygg funkar endast för mej. Trodde att det var på rygg som man inte skulle kunna sova pga någon nerv. Aja kanske får vara vaken nätterna igenom sen när bebis kommti:)
    Jo de där med nån nerv har ja oxå hört, men vore de livsfarligt så skulle väl bm informera om det?
    Och jag väntar mitt tredje barn och ingen av de bm jag träffat har sagt något om det.
  • solstraalen

Morrn morrn tjejer.

Jag sover så sjukt dåligt numera så jag blir tokig. Som ickegravid vaknar ja oftast 5-8ggr per natt i snitt och har gjort så i säkert 10år. Men nu, HELA tiden känns de som.
    Känner mig som en zombie.

Hade igårkväll sjukt ont i bäckenet, kunde knappt röra mig och bena kändes som massiva trästockar med miljoner myror i sig.

Idag har ja ont i benen och knäna *suck* Har bara gått å väntat på knäsmärtorna..

Gått upp 19kg nu!!! Vikten bara raaaaaaaaasar uppåt nu.

Ska ner till sommarstugan nu över påsk och hoppas inte de blir för mycket gott som serveras där. Behöver verkligen inte det.

HUR överlever kraftiga människor som lider av knäsmärtor pga vikten???

JAg vet att jag säkerligen går upp iaf 15kg till, men hur i hela fridens namn ska jag kunna gå då?? Jag börjar bli orolig alltså.

Just nu känner jag bara för att sluta äta helt.

Med Saga hade jag sjukt ont i knäna konstant sista veckorna och speciellt nattetid. Och vikten som jag låg på  med henne i slutskedet är ja redan uppe i snart och det är liksom 12 veckor kvar?!

• solstraalen
    humlan1973 skrev 2007-04-05 07:28:05 följande:
    Solstralen: Varfor kan du inte sova? Beror det pa att du har ont eller ar det bara svart att somna om? Jag har oxa svart att sova vissa natter. Men somn svarigeter kan ju ibland bero pa stress... Du kanske stressarupp dig for att du inte kan sova, och da kan det ju bli en ond cirkel.
    JAg vet inte, men tror mycket nu beror på smärtor hit och dit som kommer om jag lägger mig i fel ställning eller ligger för länge i samma. Sen hör nog mina bäckensmärtor och bensmärtor till att de blir svårare å sova..
  • solstraalen

Vet någon hur många kalorier som är rekomenderat som gravid att äta per dag?

Jag MÅSTE börja räkna kalorierer stenhårt nu känner jag. Jag vill inte vara stillasittandes pga smärtan i knäna sista månaderna.

Jag MÅSTE sluta gå upp i vikt nu.

• solstraalen
    mrsbygg skrev 2007-04-05 08:06:46 följande:
    Vet någon hur många kalorier som är rekomenderat som gravid att äta per dag?Jag MÅSTE börja räkna kalorierer stenhårt nu känner jag. Jag vill inte vara stillasittandes pga smärtan i knäna sista månaderna. Jag MÅSTE sluta gå upp i vikt nu. Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och lillen v.28ingen aning men det borde la vara lite mer än det man brukar vara rekomenderad som icke gravid skulle ja tro..googla lite är du säker på att det är maten du äter osv? d är inte vatten i kroppen osv, eftersom du klagar på svullna ben oxå? jag gick upp över 30 kg me saga. och bm sa åt mig å sluta äta så mycket. men problemet var ja åt juh inget direkt. utan det var bara vatten i kroppen på mig..
    Med Anton å Saga var de inge vätska.. får se hur de e denna gången.
    Har inte lidit av svullna ben de andra gångerna.

Så less på detta så du anar inte
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3