• Tania

BF Juli-07 Nr3

Vos: På tal om överbeskyddande arb.kamrater så kan jag ibland känna tvärtom... Jag skulle nog vilja att de fattar hur ont jag har och att jag inte kan stressa runt och kånka på saker som jag i vanliga fall brukar göra.

Vi har en del extra personal som är extreeeeemt överbeskyddande som man nästan kräks på ibland. 
    JAG KAN FAKTISKT BÄRA ETT PAPPERSARK!!!
    hehe... kanske inte så extrema men nästan
  • Tania
    misan84 skrev 2007-04-24 19:04:27 följande:
    Ja hoppas verkligen allt är bra med zandarisen. Men bara en tanke om man nu skulle bli tvungen av något att föda nu klarar barnet sig bra o så då??
    Jag har för mig att jag läst någonstans att bebisen klarar sig från v.28 men jag är inte helt 100% säker på att det är rätt.
  • Tania
    Jessa6 skrev 2007-04-24 20:44:52 följande:
    tmbh: Jag tycker att det var bra att du uppdaterade, det är så många namn man inte ens känner igen. Kan lika gärna behålla denna vi har nu än att göra en helt ny tycker jag.
    Jag orkar inte underhålla ytterligare en list-tråd så det som finns får fortsätta.
    Det var kul i början men det negativa drar ner det tyvärr.
    Jag fortsätter att uppdatera men håller mig ifrån rensning osv. 
  • Tania
    Jessa6 skrev 2007-04-24 21:01:04 följande:
    tmbh: Du förstod att jag menade den tråden du trixar med nu som jag tycker är bra, inte göra en helt ny...(jag tror du förstod...)
    Jo absolut.. jag förstod vad du menade... fick bara ett förslag i ett tidigare inlägg att jag skulle göra en helt ny BF Juli-07-lista och strunta i den gamla. Men det lät inte så lockande.
    Men det hindrar ju inte att någon annan kan starta en ny listtråd.
    Så klart att jag förstod trots gröten i min gravid-hjärna
  • Tania
    solstraalen skrev 2007-04-25 16:18:25 följande:
    Alltså tjejer, är det någon av er som har köpt mammatights på lindex? De som kostar 179kr??Jag undrar vad meningen är att det ska vara för längd på dom???Såg ut som för korta byxor å inte någe capri/pirvatvarianter som ja trodde Ser ju inte klokt ut, så de lämnar ja tillbaka =)
    Aha.... jag som är ute och letar efter mamma-tights...
    Då ska jag kolla längden om jag hamnar på Lindex.
    Usch... är jag en dålig mamma om jag inte orkar laga mat till mitt kära barn utan ger honom gröt, smörgås och juice istället???? Han klagar ju inte om han får det, men det känns lite på nåt vis.
  • Tania

Jag vet inte riktigt om jag fatar ÄN att det ska komma ut en liten hjälplös bebis om 79dgr.

Jag som avskydde spädbarnsåret med Melvin... ska försöka tänka positivt den här gången. Jag har ju lite erfarenhet nu det hade jag ju inte då. 
    Jag avskydde amningen (kände mig låst) men den här gången känner jag faktiskt att jag skulle kunna tänka mig att amma lite längre. Det kan inte stå rätt till i min lilla hjärna så som jag tänker
    Det värsta och det jag skyr mest är ju sömnbristen. Jag kan inte leva utan sömn... jag blir galen eller ännu värre, deprimerad.
    När Melle nyss fyllt 1år ville jag flytta hemifrån... ensam... jag ville bort från mitt liv och slippa allt ansvar. Tyckte inte att Micke förstod hur dåligt jag mådde och att jag faktiskt inte var ensam om att ta hand om Melle. Jag skulle liksom inte behöva säga åt honom att gå och byta blöja... det skulle han göra självmant.
    Men men... jag hoppas att Micke mognat under dessa 4år som gått och att jag är mer tålig.
    Blä... varför skulle jag börja tänka på det nu... blev ju deppig bara av tanken.
  • Tania

Mina kompisar har fått en till son!!!!

Han var beräknad till idag och som en klocka kom han i tid
    Det blev en Leo.
  • Tania

mammab: Stackars liten! Jag var själv öronbarn och har opererat öronen 14ggr så jag vet hur jobbigt det är.

Något som kan lindra är att blåsa varmt i örat men vääääldigt mjukt - typ nästan bara andas varmluft i öronen på henne.
    Min pappa gjorde alltid det på mig så att jag kunde somna på nätterna när jag hade ont.
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3