BF Juli-07 Nr3
ja det är klart att man inte vill missa våren, men tänk att slippa sätta på sej varma kläder!
ja det är klart att man inte vill missa våren, men tänk att slippa sätta på sej varma kläder!
ja skynda skynda L2K för nu vill vi ha vår!!
Fast iof nu börjar snart årstiden då man kan åka skridskor på sjön i solskenet och njuta av värmen och hur det knakar i isen, grilla korv och leka.
Ja isen kan man åka på när det är kallt också men det är nu det börjar bli skönt.
solstraalen:
det var den infon jag kunde hitta när ja sökte på nätet, men som sagt det kunde ju hända ändå!
åh vad lite det lät med 4 månader! Längtar samtidigt som jag älskar att vara gravid, och nu verkar det vara sista gången i livet
huvudvärk är inte kul!! Här har vi en rejälförkylning som är på bortgående som tur är!
nej solstraalen jag har inte tänkt på att det är så lite tid kvar faktiskt!
mammab: du undrade äver bil. Vi har bytt upp oss från en ford focus till en ford mondeo. Det känns bra att ha en stor bil med tanke på vagnar och packning som blir nu.
Vi är jättenöjda med vår bil!
Giafa: Gud så skojsigt med föräldragrupp! Kommer ihåg när vi började det var så spännande!
Vi började också i v. 20 nånting, augusti och väntade barnen i november. Det var så skoj att träffa andra från området som väntade barn och som man kunde umgås med en del. En tjej och jag pratar flera gånger i veckan i telefon och eller träffas.
ja du Calylite du får njuta så länge det varar. Det är inte säkert att de blir hängiga och tomma efter amningen men de kommer troligtvis inte behålla storleken du har under grav. tyvärr tycker många!
L2K får ni gå på f-grupp fast det inte är första barnet? Det får inte vi här tyvärr.
vi fick också gå 4x2,5h före förlossningen sen lika mycket efter barnet fötts.
Ja visst "kan" man det där med förlossning och så men det är ju så mycket mer tex att lära känna folk.
Angående bilar så har jag inte så mycket tips men gamla fordar brukar också vara billiga. Vi har en ny bil då vi bor så till att det verkligen behövs bil och ingen av oss kan NÅT om bilar. Dessutom äger en del av släkten en bilfirma här så vi fick kanon pris. Men fy vad vi betalar mycket för bilen per månad!!
mmm vad mycket mat snack det är nu!!
Blev så sugen på broccoligratängen! Måste skriva ner receptet!
Själv har jag precis ätit men blir sugen ändå.
Angående att mondeon är liten så kan jag berätta att kombin är lika stor som v70 och det räcker gott till för oss!!
Ni pratade om ett recept på brysselkål och jag har ett som jag älskar!!
5oo g färsk brysselkål
1 rödlök hackad
2 dl vispgrädde
1/2 påse saffran (0,25 g) ev mer
1 tsk pressad citron
1 tsk salt
1 krm svartpeppar
Koka brysselkålen knappt färdig
Stek rödlök i smör
I med resten och smaka av
supergott på julbordet också!
mamasita: angående att vara "fet"
vi var på fest för ett par veckor sen då säger en kompis när hon ser mej (till min sambo) hon är inte bara tjock hon är fet också. Hmm hur ska man tolka det
jag ska då minsan inte gå upp ett gram till nu!! Vaddå är det nu man ska börja gå upp??Näee