Inlägg från: Ella174 |Visa alla inlägg
  • Ella174

BF Juli-07 Nr3

Misan, min mage ser ofta sned ut också, men jag funderar på om det är moderkakan som sitter lite snett (min sitter i framvägg så jag inbillar mig att det kan påverka)...?

• Ella174

Jag fick också en liten blödning efter sex igår. Märkte inget först, utan såg bara några droppar blod i trosorna senare. Men eftersom det bara var några droppar så tolkar jag det som ofarligt? Annars känns det som vanligt med en sprattlig bebis i magen...

• Ella174

Efter att ha haft rejält nedsatt sexlust i början av graviditeten så tar jag igen det nu istället. Är jätteglad att lusten har kommit tillbaka.

Men om den inte gör det så ska man ju inte ha dåligt samvete för det. Ni kanske har er "peak" snart...

• Ella174

Är det lördag idag?
    Jag har nämligen ätit upp ett halvt påskägg redan, och mår illa... Blääää...

• Ella174

Lindrisen, flyga får man göra ganska långt fram i graviditeten, men sista veckorna krävs intyg.
    Däremot slutar de flesta reseförsäkringar att gälla i v 28, dvs om du föder eller behöver läkarvård som är anknuten till graviditeten när du är utomlands så får du bekosta det själv.

• Ella174

Jessa, synd att jordgubbarna inte var goda.
    Vi är nyss hemkomna från Malta och där var jordgubbarna stora och söta, hur gott som helst.

• Ella174

Jag ska också på socker/glukosbelastning nästa vecka ( v 28), men är också skåning, så det verkar variera från kommun till kommun...

• Ella174

Tack Vallmar. Det har varit helt perfekt, drygt 20 grader och lätt vind.

En del har ju något högre blodsocker normalt. Så länge det håller sig konstant så kan det ändå vara ok, trots att det ligger över de normala gränsvärdena.

• Ella174

På tal om sparkar, jag känner mest sparkar ute på sidorna, ofta nästan samtidigt på båda sidorna, så det känns som att bebis ligger mycket på tvären...

• Ella174

Vad kul, teenpregnancy.
    Vi ska också gifta oss 5/5. Blir nervös av att bara tänka på det...

• Ella174

Vi gifter oss i ett litet kapell nere vid havet och har sedan bröllopsfest på en restaurang intill.
    Sambon är den som ville ha traditionellt kyrkobröllop, men inte mig emot, det blir bara lite mer jobb med planering osv...

• Ella174

mammab, har ni Silvan där? Vi köpte billig trall till balkongen därifrån.

• Ella174

Här är en till med megamage, men min har börjat göra så ont nu också. Det kommer under dagen och nu framåt eftermiddagen gör det jätteont, det stramar och drar och känns som att magen ska spricka. Det enda som hjälper är att lägga sig ner, men det är inte så lätt på jobbet...

• Ella174

Idag kör jag med maggördel, så förhoppningsvis kan den avlasta lite så att det inte gör så ont i magen.
    Skulle nog behöva ligga ner ett par ggr under dagen, men det funkar sällan när jag är på jobbet.

Vallmar, behandlingen låter helt fantastisk, det skulle jag verkligen vilja prova.
    Misstänker att jag kommer dras ut på möhippa i dagarna, och drömmen vore ju en skön spa-behandling...

• Ella174

humlan, jag tänkte jobba 15/6 som sista dag, BF är 11/7.
    Har redan så smått börjat sätta in vikarien i arbetsuppgifterna, så det ska bli skönt att börja trappa ner...

• Ella174

Vi har beställt barnvagn, det är allt.
    Vi gifter oss på fredag och det har tagit all tid och energi. När alla bröllopsbestyr är över så ska vi fokusera på kommande bebisen...

• Ella174

Tack för grattisen.
    Ja, fint väder hoppas vi på, men det får gärna vara svalt, jag är så varm av mig nu...

• Ella174

Men hur fungerar trolldropparna vid rötterna, kan de tränga ner?
    Mina visdomständer har suttit med värsta trädrötterna (och t o m varit fastväxta i käkbenet) så jag har fått många sprutor ner kring rötterna.

• Ella174

Sol, jag har också haft en del mensvärk sista veckan + sammandragningar. Blir nästan lite nojjig...

• Ella174

Hur vanligt är det med pigmentrand? Många som har fått det?

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3