Inlägg från: solstraalen |Visa alla inlägg
  • solstraalen

BF Juli-07 Nr3

Mamasita skrev 2007-02-26 23:08:07 följande:
    "Kändes PRECIS som en pinne.Inte upplevt de här nån gång med de andra i magen. Men å andra sidan så låg dom inte som denna, för deras sparkar å så var utåt magen å inte neråt "fialotta" som denna parvel sparkar"Solstraalen: Jag förstår precis hur du menar. Min barnmorska sa att moderkakan ligger framåt medan den förra gången låg bakåt och uppåt. Så trollungen sparkar lite inåt, bakåt och fullkomligt ner så man känner vart den ska ut.. OCH jag har fått pinnen.. Jag tror att det är nån arm för benen har ju knä..? Pinnen pekade upp mot revbenen lite på tvären.. Ganska spännande och lite kul!!Det är så kul varje gång jag känner en spark eller en rörelse - jag är så glömsk att jag liksom blir lite hemligt påmind om att det finns någon där.. skitmysigt - denna gången njuter jag lite mer och pratar lite mer.. första gången kändes det lite konstigt att prata med magen men nu är det mer som att prata med Isolde..Är det nån som kan tipsa om nån bra sida på nätet med namn? vi har satt en ganska hög ribba utan att tänka på det.. Isolde heter Helena och Lucia - alla tre kvinnor med historia.. Om vi ska ha en tjej till (vilket bm trodde) så vill vi matcha lite.. Vi gillar internationella namn men jag hittar bara sidor med, för oss, skumma amerikanska namn som Lachanaya å sånt..
    KUl att du oxå känt så!
    Jag har min moderkaka bakåt, nästan högst upp. Dock med Anton å Saga så låg den frampå.

Säg till om du hittar någon bra sida vad gäller namnen!
    Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v23
  • solstraalen
    NEJ!!!

Katastrof!! Vi hade funderat seriöst på Lukas, tycker de e fint + att de låter bra om man säger Anton, Saga och Lukas, men så kollade jag svenskanamn.se och då låg ju Lukas på plats 1 förra året och plats 2 året innan dess.

SÅ vanligt namn vill jag inte ha. Räcker med att alla hette Anton då han föddes å att Saga blir mer å mer poppis

Kikade över de mindre vanliga namnen förra året och fastnade lite för Vilgot

Vad tycker ni?
  • solstraalen

Fler magar som inte växer så  mycket nu?
    Jag har bild i mitt galleri från idag 22+2 och från 18+4 ( även andra veckor )
    Men tycker inte den växt något??

• solstraalen

Det enda som TYDLIGT växer här är siffrorna på vågen :(

Skulle det gå så skulle jag sluta äta.

Snart e ja så fet att inte ens XL på HMs mammabyxor passar.

100 JÄVLA kilo nu.

Ja förlåt att ja svär, men de e så dåliga många kilon.

+12kg nu.

• solstraalen
    L2K skrev 2007-02-27 16:32:02 följande:
    Solstraalen - du får svära hur mycket du vill, jag lovar!!!!!! Hade jag haft nåt mirakeltips hade jag lämnat ut det på en gång!!! Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
    Tack, snällt
  • solstraalen
    mrsbygg skrev 2007-02-27 16:45:47 följande:
    mums, tack för receptet.Och alla tillfällen att kunna få i sig smaskig ädelost (uppvärmd) är ju bra! så lite så! håller på fixar det nu..jätte hungrig!!hitta JÄTTE semlor oxå som vi ska mumsa i oss till fikat sen..mmmmm
    Oj vad gott!!!
  • solstraalen
    LindaoJohan skrev 2007-02-27 17:59:37 följande:
    ha en bra kväll på er allihopa! nu ska jag äta, sen ska vi ner till bm och få lyssna på hjärtljud igen! *mys* www.lindisen.bloggagratis.se
    Hur sent går du till bm egentligen ?=)
  • solstraalen

Tbmh: en nyfiken fråga, vad står "tbmh" för?=)

• solstraalen
    JoNaLi skrev 2007-02-28 08:12:14 följande:
    Trollie skrev 2007-02-28 07:56:50 följande: mammab: Jag är lite som dej jag oxå äter de jag känner för, men det lär straffa sej speciellt som jag inte rör mej nästan något nu . Annars har jag ett jobb som gör att jag är igång hela dagarna plus att jag alltid går till jobbet. hehe äsch då! jag kör med "jag är gravid, jag får äta va ja vill, ska endå bli fet" stilen ska synas att man klämt ut en unge, inte som alla andra smaaaaala mammor som klämmer ut ungen sen står dom där dagen efetr me sina magrutor och glänser *inte alls avundsjuk, nääääädåååå...* humm.... Haha.. nää inte jag heller.. *rullar med ögonen*Ni är makalösa med att skriva..*L* här e man borta från tråden lite så är det massor med sidor att läsa Har inte läst allt men skummat lite lätt..Usch har mått lite i å så det sista.. med psyket.. känner mig bara trött å helt hemsk mamma... Så dålig tålamod så ja vet inte hur det ska komma tillbaka.. Jag å min dotter är på krigstigen varje dag.. om allt å inget.. är det bara vi? Känns så.. alla andra verkar så glada å lyckliga med snälla barn.. hehe känns som jag e ensam om allt..*L*Jag hoppas att det vänder snart för jag orkar bara inte ha det så här varje dag..Nu orkar jag inte äns sitta här mer.. måste sova.. ska jobba inatt.. Ha det så bra alla tjejer!! Å hoppas era maga mår bra med!KRAM!!! ♥Mamma till Nathalya & Liam♥& lilla pyret i magen!! BF 070705♥
    Du är inte ensam!!!
    Jag är som en häxa mot Anton ofta, iaf känns det så.  De e så han kommenterar mitt humör ganska ofta.
    Jag hoppas verkligen de släpper snart, så här vill man ju inte vara

Men en stor kram till dig!

kramis
  • solstraalen
    Trollie skrev 2007-02-28 08:38:57 följande:
    Solstraalen tänkte att du kanske hade nått under dunder tips för svanken men det är samma som dom sagt till mej, lättare sagt än gjort att stå å gå rätt!Jessa här har det snöat i flera dagar nu, JAG VILL HA VÅR NU
    Ja precis.. jag kommer på mig jätteofta att "slappna av" i svanken å då står man där med ankstjärt..
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3