• mama77

BF Juli-07 Nr3

annki72 skrev 2007-05-14 12:13:19 följande:
    Har missat så mkt här inne när jag varit borta i helgen, orkar inte läsa allt har läst dock att beckah har det jobbigt så jag skickar en styrke kram till henne!!!Är det nån som köpt och gjort en minnes mage? jag har köpt det och har tänkt gör en runt v36 tänkte jag, tänkte om ni hade tips på vad man kan göra med den förrutom att måla och hänga på väggen.
    Jag har gjort en!
    (om du menar gipsmage)

Tycker den är urfin att ha på väggen bara!
    -sonen älskar "sitt lilla bo"
  • mama77
    annki72 skrev 2007-05-14 12:30:32 följande:
    Japp det menar jag Jo de är ju fina som dom är, men har läst om att endel gjort som en ram på magen och satt in UL bilden, nån annan hade gjort den som en lampa, men vet inte vart jag läst det och hittar inga blder.
    ÅÅÅ just de
    Om jag hittar länk till ett galleri jag hittade för 5 år sedan
    Var en sida med MASSA inspiration.

Det skulle vara snyggt med en stor ram runt magen (du förstå) å så en mindre med Ul bilden på brevid...
  • mama77
    Theresa1 skrev 2007-05-14 12:49:20 följande:
    Hej allaKänns lite dumt att komma o pocka på er uppmärksamhet för en skitsak nu när så många har det jobbigt...Kom precis från BM o min bebis sitter i magen, den har förmodligen försökt vända sig ett tag nu för den har varit helt vild i magen. Men jag är ju så kort så det finns inte utrymme nog. Nu till det träliga... Jag vet inte om jag ska hoppas på att den vänder sig så jag får föda vaginalt som jag vill eller om jag ska ställa in mig på snitt så det inte kommer som en chock sen... Jag vill inte få veta i v 37 att jag ska få barn nästa vecka... Jag vill ju såååå gärna föda igen.
     Theresa
    Skitsak? e du knas tjejen?
    De är klart det INTE är, förstår dina känslor fullt ut.
    Håller alla tummar att du ska få föda normalt.
    Kanske du får göra ett vändningsförsök?-sade BM något om de?

Själv har jag en bäbis på tvären
  • mama77
    Lindisen81 skrev 2007-05-14 13:11:10 följande:
    att ha  körkort är verkligen en av mina bästa investeringar. men det skulle vara roligare om man hade en bra bil oxå... just nu har vi en gammal golf från -88;a... den kan man väl inte ha när bebis kommer? utan ac, bara dörrar fram... eller kan man?ang gipsmagen; tror ni det funkar med vanliga gipsremsor man kan köpa i pysselaffärer? blir ju billigare allafall om det funkar på samma sätt...
    Japp de fungerar!
    Fanns inga paket med sånt när jag fick leon, så jag köpte gipsrullar på apoteket
  • mama77
    Theresa1 skrev 2007-05-14 13:12:09 följande:
    mama: Jag ska göra några tappra försök själv genom att stå på alla 4 för att lämna mer plats för stackaren... Det blir ul i v37 om inget hänt. Så får vi se efter det. Grejen är ju att jag inte är speciellt lång i magredionen så jag är orolig att det är försent att vända i 37... Alltså det viktigaste är ju att bebisen mår bra, det är ju bara en egogrej att jag vill föda. Jag gillade det, det var min grej haha. Fan vad jag kommer ångra att jag tänkt så när jag väl ligger där i sängen och har svinont
    Ja gillade att föda me!

Jag tror de löser sig för dig!
    heheh skrattar åt dina sista rader...-ja de kommer du ångra
  • mama77
    L2K skrev 2007-05-14 13:16:43 följande:
    Är det bara att gipsa in maggen då? Eller bara och bara.... Kanske inte är så lätt, eller?
    Japp! jag har för mig att jag tog massa vaselin på magen
    Valde att stå upp, så magen fick "rätt" form.
    Det gick åt endel rullar (stor mage)

Lycka till!!
  • mama77

Jo ja har bara hängt upp den med ett snöre runt magen!

Men tidigare hade jag ett band bakom som jag satte fast med silvertejp

L2k-heheh taxöron! ja tror jag måste ha bh denna gång de ska göras en mage me

• mama77
    little baby skrev 2007-05-14 14:43:43 följande:
    Hörrni tjejer, ni skrev att man kunde köpa gips på apoteket, jag hittar inte när jag är inne på web sidan...heter det ngt speciellt?
    Väldigt många av deras produkter finns inte med på hemsidan
    Så ring å fråga
  • mama77
    solstraalen skrev 2007-05-16 09:07:18 följande:
    De har ja redan gjort ;)nejdå, har bara hämtat ut en.  Tycker inte direkt de va något av värde i den.De va bättre förr När Anton var liten fick man ett HELT paket blöjor istället för bara ett par Dessutom är jag ingen pampersanvändare på min barn, då både Anton och Saga fått svamp av pampers. Jag föredrar libero och ica
    Så var de när Leon kom med ett helt paket
    ..men de var en fin leksak me nu tydligen! å den kan man ju alltid ha..
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3