Vallmar skrev 2007-05-19 13:59:24 följande:
Nu har jag spikat upp vårat nya skötbord, hmf eller sambon spika å jag titta på:) här med
Lyllo dig som har en sambo som gör något... Min har sedan han klev upp halv tio suttit och läst tidningen och druckit kaffe i en timme, masade sig sedan ner i källaren för att sitta vid datorn ett tag, tog sig upp igen och åt en av muffinsarna som Ellen och jag bakat på morgonen, duschade, bar upp några kassar kläder från källaren åt mig, tog en färdigklädd Ellen i vagnen och gick och kollade på en kompis som snickrar hos en granne, kom hem efter en halvtimme och satte sig framför datorn en sväng igen, kom upp och var förvånad över att jag och Ellen satt och åt utan att säga till honom

, åt, plockade in sin OCH MIN tallrik i diskmaskinen och lade sig sedan på soffan för att vila lite, har ju varit en ansträngande dag... Han frågade om vi kunde äta kyckling ikväll, jag sa visst och frågade vad för sorts kyckling och han visste inte, jag tänker i alla fall inte åka och handla till något jag inte ens vet vad det är när han inte gjort typ ett dyft idag så vi får väl se om han blir överraskad när det inte finns någon mat på bordet ikväll

Snart ska han åka iväg och köpa cigaretter till sig själv så då måste han nog vila ett tag igen sedan
Själv har jag varit uppe med Ellen, fixat och ätit frukost med henne, vi har bakat muffins, bytt två bajsblöjor, tvättat och klätt på henne, tvättat två maskiner, plockat undan en maskin tvätt, plockat undan allmänt i huset, plockat ur och i diskmaskinen och satt igång den igen, duschat, sorterat alla Ellens gamla bebiskläder efter storlek och lagt dem i olika kartonger, städat förrådet så det går att få in dem där, lekt med Ellen osv osv.
Jag är såååå fruktansvärt trött på den person han är just nu att jag kan kräkas på honom!!! Han började renovera två rum i januari som fortfarande är långt ifrån färdiga, det har legat en stor hög tallgrenar i trädgården som rasade från vår tall när första snön kom i typ november, har en massa trädrötter i trädgården som han skulle grävt upp i höstas men inte orkade då, han har lovat att bygga ett skötbord på en toalett vi inte använder tills bebisen kommer osv osv så det är ju inte så att han inte har en massa saker att göra. Men det är ju otroligt synd om honom nu för han har stressigt på jobbet, får inte sova på nätterna (fast jag drar största lasset där och även jag jobbar 100%) och dessutom har han ju en vilovecka i Norge att planera och packa inför.
Jag låter inte alls arg va...? Nu har jag gnällt av mig en hel del i alla fall