• L2K

BF Juli-07 Nr3

Tack Beckah, för båda inläggen.

Själv tänker jag inte oroa mig nu, men tar ett samtal till BM på måndag. Har ju tid på fredag sen med...

Min klåda på brösten kommer inte av töjande hud. Jag trodde först att jag hade reagerat på materialet i bh'n och fått klåda av det men det finns inget stopp på det så bh'n va det inte... Idag har jag dessutom fått samma hemska klåda på armvecken...

Men som sagt, tar det efter helgen...

Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
  • L2K

Ni som har sommarbarn sen innan, hur har ni gjort med badande under sommaren efter förlossningen? Stämmer det verkligen att man INTE får bada då?

• L2K

Faaaaan!!!! Den biten hade jag ju inte tänkt ett dugg på!!!! Vad jobbigt!
    Jaja... Det löser sig väl på nåt vis, men lär ju inte bli kul om vi kommer ut i skärgården ganska snart efter förlossningen. Får hoppas att avslaget försvinner snabbt.

• L2K
    teenpregnancy skrev 2007-04-13 16:47:20 följande:
    hehe ja det är helt okej vi fick mail från stadshuset idag där dem sa att det fanns en ledig tid så då var det bara att tacka ja Men tack ändå för din information!
    Vassego! Vilka fina skor och vilken fin klänning!!!!

Själv har jag brudklänningen hängandes här hemma men inga skor. Tänkte testa och se om den passar med maggen bara för att sukta mig själv.
  • L2K

Här är en till som inte vill va med om kejsasnitt. Och jag längtar väl inte direkt efter förlossningen heller...
    Fast å andra sidan, går det lika bra som sist så ska jag nog överleva. Oskar är född utan bedövning och utan lustgas.
    Testade lite olika i början men inget passade mig så det blev till att andas igenom det hela. fast på nåt vis så hittade jag mig själv mitt i alla värkar och det gick jättebra! Även om jag inte tyckte det då.

Jeppa skrev 2007-04-13 18:08:16 följande:
    Tack Norrbagge!Jag har en liten kille i magen *viskar* för jag får inte säga det till någon för det är tydligen jätte hemligt. Tycker bebisens pappa. Så skvallra inte!
    Skrattande  Så har jag ingenting sagt! Räcka ut tungan
  • L2K
    mammab - tzatziki! och det åt jag till middag. Grillade majskolvar i ugnen och till det tzatziki, tomat å fetasallad, bröd och kassler. Mumsigt värre.
    Tänkte avsluta kvällen med ett stort lass jordgubbar.
  • L2K
    mrsbygg skrev 2007-04-13 20:17:47 följande:
    hehe...tro mig kommer inte minnas hur det stavas ska oxå svulla jordgubbar sen...har en tårta i kylen oxå men den är tills imorrn...suck..vill juh ha nu juh
    lät gott med tårta med. är det imorn du fyller?
  • L2K

Halloj i sommarvädret.

Och GRATTIS mammab!!!!!

Är det nån mer än jag som har jättesvårt att sova och till följd av det är så trött att man bara är grinfärdig hela tiden?

Jag har inte sovit en hel natt så att jag har känt att jag bli pigg på ca två veckor och nu känner jag att varken ork eller humör finns kvar. Är sååååå jobbigt. Att sen ta två ungar på det är inte lätt....

Idag hade jag sett både sliten och ledsen ut så min pappa va tvungen att ringa och kolla att allt va okej med mig... Mindre kul, även om det känns bra att han bryr sig.

• L2K
    mrsbygg skrev 2007-04-14 23:20:42 följande:
    sådär då lugn och ro! köpte mina balkongmöbler och en grill..så ikväll grilla ja fläskfile sen gjorde jag grönsakspett! och potatisgratäng..sen satt vi på balkongen å käka...värsta sommar värmen ute juh!!min mor å hennes gubbe kom förbi nu på kvällen och satt me oss på balkongen å drack vin, själv fick ja dricka cola hehe...nu ska ja gå och lägga mig, så äckligt trött...och ont i ryggen!! vart i full fart hela dagen!natti natti bruttor..
    Åhhhhhh vad avis jag blir!!!!! Vill också grilla och ha fint på balkongen!!!
    Mamma och pappa har en elgrill hemma som jag tycker är bättre än ingenting som dom har lovat att dom ska ta med till båtklubben så jag kan få hem den och på den vägen är det... Grillsäsongen kommer väl vara över innan jag får hem den.

Och allt ert prat om vin och alkohol har fått mig supersugen! har även hittat en ny cider med jordgubbssmak på systemet som jag bara längtar efter att få smaka på!!!!

Donna69 - ja du... njuta av solen ska jag men vet inte hur. Är ensam med ungarna som har massor av energi medan jag knappt har nån... Funderade på att åka till hamnen en sväng men vet inte om jag orkar.
    Annars tar jag en bra bok och sätter mig på gården medan ungarna får leka av sig.
  • L2K

Va fan!!!! Nån har ändrat i min pres på fl!!!!!

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3