• Vickyb

BF Juli-07 Nr3

Det får bli makaroner till lunch.. men lite krydda och den sista ketchupdroppen i flaskan. Så himla gott ställt med mat har vi hemma.. kanske skall steka ett par dennis korvar till då blir det ju genast lyxmiddag!! Skönt att barnbidraget kommer imorgon.. Lillstumpan får avstå kläder denna månaden så hon får mat stackan.. Hon får gå i sina gamla trasor..
    Helt depp.. känner mig så långt ifrån glad.. inte konstigt man får panikångest.. hela livet handlar i stort sätt om pengar..
    Idag skall jag börja mitt nya liv.. Jag skall sluta handla massa "onödiga" saker till hemmet.. sluta handla kläder.. inga blommor till balkongen.. nu är det SHOPSTOPP!!! Non Shop-stop!!

Var bara tvungen att skriva av mig.. avreagera mig.. så nu är det gjort och jag känner mig redan lättad. Får ju tänka på dom stackars barnen i afrika!
    Tänk vad bra jag har det helt plötsligt! *instämmer helt*

ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
  • Vickyb

Sambon har en rätt hyffsad lön ändå.. skall absolut inte klaga. Men vi har delad inkomst, fast han betalar hyran och jag betalar telefon och bredband och dagis och hennes försäkring. Micke har försökt lära mig att hushålla med pengarna.. men det är som att lära en gammal hund sitta (eller hur säger man ) När mina pengar är slut, så är dom.. men jag brukar alltid få en slant då och då ändå.. men ja vill ju hellst visa att jag kan klara mig med mina egna pengar. Jag har kanske mellan 1500 - 2000 .- i räkningar varje månad.. sen så spenderar ja mina pengar som är kvar hejvilt.. och i slutet av månaden har jag inga pengar kvar typ..
    Men tänk nu när jag inte kommer att kunna jobba.. då kommer jag att ha 4200 (eller hur mycket det än är man får i lägsta) - räkningar - mat varje månad så blir det inte mycket över. Så under min mamma ledighet så kan jag inte hitta på speciellt mycket.. visserligen kommer jag ju att ha 2 barnbidrag oxå.. men ändå.. dom behöver ju sina saker oxå

• Vickyb
    Jessa6 skrev 2007-04-19 18:13:06 följande:
    Det var nog en månad jag skickade in mina papper. Jag fick be om det hos bm.Vi ska gå till soc innan barnet är fött och skriva på faderskapsintyget så har man det gjort.
    Måste man vara gifta då om man skall skriva under faderskapsintyget innan barnet är fött?
  • Vickyb
    Lindisen81 skrev 2007-04-19 18:38:05 följande:
    måste fråga. när är det rimligt att barnet börjar på dagis, ålder?? om man vill va hemma länge får man ju inte ut så mycke pengar direkt, men man vill ju inte låta barnet börja för tidigt...? hur mycket är "normalt" att ha för den som går hemma? är 6600 jättelite, eller är det något som låter normalt...? sitter å kollar å räknar på fk sida där man kan planera sin fp
    Min dotter började dagis när hon var 1 år och 1½ månad ungefär. Tycker det var ganska lagom, men skulle hellst vilja gå hemma längre. Tyckte egentligen då att hon kanske var lite för liten.. men hon gick ju inte så ofta då heller..

Normalt.. Hm. ja du.. 4200 är normalt för min del.. men 6600 hade ju man ju inte tackat nej till alls.
  • Vickyb
    Beckah82 skrev 2007-04-19 19:02:27 följande:
    Lite bilder från idag på Alvin:  Snoppen Liten handAnsiktsprofil
    Ordnade det sig? Fungerade skivan eller fick ni komma tillbaks?
  • Vickyb

Är det någon mer än jag som känner att det "trycker neråt". Blir så när jag står förlänge.. känns som det är så efter jag blev sydd efter förlossningen.. Känns nästan som det stramar åt och att blygbenet eller va de e skall sjunka ner? Helt konstigt.

• Vickyb
    monnie skrev 2007-04-19 20:22:58 följande:
    Åhh så trist jag hittar ingen liggdel just nu till vagnen & börjar få lite panik, jag letar efter en begangnad på blocket men just nu finns det nästan ingen. Åhh varför ska man skjuta upp saker till sista stunden.
    Jag har en liggdel till Teutonia Delta sport 05 Men det beror ju på helt vilken vagn du skall ha liggdel till..
  • Vickyb
    madeleine78 skrev 2007-04-19 21:10:47 följande:
    Herregud!! HAr ni allaredan köpt nästan allting???  vi har inte köpt någonting än ens!! känner ingen panik över de heller.... De enda som ska inhandlas så där är ju barnvagn och bilstol.. de nadra ordnar sig tids nog..Köpte inget i massor heller när jag vänta Towa.. vagn, bistol och skötbord. och några söta kläder som passa både för flicka och pojke till hemfärd..När vi väl fick åka hem sen och alla vart och gratulerat och häslat på så hade vi en hel byrå med uppsättning av kläder och prylar... Så ingen panik över de... de ordnar sig..
    Vi behöver inte köpa så mycket denna gången eftersom vi har det mesta.
    Det vi har köpt är barnvagn och något klädesplagg.. Påslakan ifall det skulle bli en pojk, har visserligen 2 uppsättningar som går i blått och en i grön så det funkar för både kille och tjej.. Det hade vi till Linnéa.. Sen är det väl snutte och lite sånt man behöver.. bröstpump vet jag nästan att jag behöver, amningsinlägg behövs ju alltid.. Blöjer kan man plocka på sig en massa på BB! Sen är det väl salvor och sånt man behöver... våtservetter, men det är ju inget vi behöver tänka något extra på eftersom dottern fortfarande avnvänder blöja.. Badbalja har vi.. skötbord med.. Det ända som behövs just innan bebisen är nyfödd är täcke till vagnen och några mer bebiskläder..
  • Vickyb

Just det ja. Babysitter.. en sån måste jag ju köpa. Finns väl en på babyhörnan (babyproffsen) förr 199 eller 299? Deras egna märke babytravel? Någon som vet?

• Vickyb
    Beckah82 skrev 2007-04-20 09:07:55 följande:
    Eller hur? Jag måste skaffa ett liv...eller något...
    Grejen är att det här ÄR mitt liv.. i stor sett.. Iaf i dataväg! *asg*
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3