Inlägg från: solstraalen |Visa alla inlägg
  • solstraalen

BF Juli-07 Nr3

SyrranH skrev 2007-04-16 19:51:09 följande:
    Åh, tackar, tackar! Stämmer bra det; 26 år idag. Mäktigt! Imorn blir sambon 33...Dags att slappa i soffa med en bit tårta! Tog ju ett tag (och mycket energi! ) att läsa igenom tråden då jag inte var inloggad igår!
    STORT GRATTIS!!

Då är vi av samma årgång, blir 26 i höst Och nästansom er så fyller ja å sambon inpå varandra, jag 19e sept och han 22a sep
    Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och lillen i magen.
  • solstraalen
    Sylt skrev 2007-04-16 20:23:25 följande:
    Grattis syrra och mammab (i efterhand) *fniss* vi fick också öva med en docka, känns mer än lovligt dumt.... fast det var ganska bra att gå igenom. Jag trodde att bebisen skulle ligga på rygg i min famn, men den skall mer ligga med sin mage mot mammans (svårt att förklara) för att få bättre grepp. Kan vara bra att veta så kan du briljera nästa gång *asg*
    Precis, mage mot mage

Annars lär de bli fina sår på bröstvårtan :)
  • solstraalen

Go morron tjejer!
    *morgonpigg*

Nädå..Saga grät till så gick in till henne strax före 04, hon hade bajsat ner HELA blöjan å HELA magen, så bodyn blev till å klippa sönder.
    Var 100% säker på att hon hade spytt, men icke. De va ren diarree..å den stank spyadeluxe.

Så imorrn ringer vi till bvc/vc, sjukvårdsrådgivningen(igår) sa åt oss att vi skulle de om hon ej var bra imorrn.

Fast kan ju hoppas hon börjar bajsa normalt nu den kommande morgonen, än är de "Natt" för mig

• solstraalen
    tbmh skrev 2007-04-17 07:31:08 följande:
    Sol: Usch då din stackare... och stackars Saga. Det är såna nätter/morgonar som jag har förträngt för att klara av ett barn till tror jag. Jag mår jättedåligt om jag inte får sova ordentligt och tiden med Melle som liten var horribel. Nu är jag sååå bortskämd med en unge som sover natten lång i sitt eget rum utan att vilja sova i vår säng. Vi har aldrig haft honom sovandes hos oss om inte han varit sjuk och velat titta på tv på morgnen och jag fortsätter att vila. Så han har nog aldrig haft någon önskan att sova i vår säng. Jag ska försöka få nya bebisen att sova som Melle, men sån tur har man väl inte två ggr!? Igår målade jag staket och idag får jag skuylla mig själv. Staketet är ju snyggt men jag kan knappt gå. Vaknade av knaster och knak från bäckenet och blev skitsur för att Micke inte går upp och tar Melle till dagis så att jag får ligga kvar åtminstone en halvtimme till. Det är alltid jag som går till dagis även om han jobbar hemma. Om jag vill att han ska gå så får jag be honom. Det är inte så att han gör det per automatik. Det är som om han är nån slags reserv. *MORR* Nä... nu är det dags att gå till dagis. Ses i eftermiddag!!!!
    Ja Saga har sovit i egen säng och hela nätterna igenom sen 5månader ungefär. Innan dess sov hon med oss för att vi ville det

Nu då hon vart dålig så har hon fått komma å sova sista timmarna inne hos oss.  Såå jobbigt eftersom de blir trångt i sängen, men de e ganska mysigt å tryggt å ha henne där då hon e dålig.

Så jag vill kalla mig bortskämd oxå

Hennes storebror sov aldrig i min/vår säng, alltid redan från start sovit  i egen säng. Såå skönt, är oxå i behov av att få sova ostört

Hoppas det gick bra för dig å ta dig till dagis och att smärtan blir bättre snart.
  • solstraalen

milla m killar: Hur har de gått för er med dagis och så då?
    Har ni kunnat ha dom på vanligt dagis?

Känns onödigt å sätta Saga på dagis, hon är ju liksom endå alltid sjuk..

• solstraalen

Nu har vi pratat med diverse ställen.

Sjukvårdsrådgivningen tror stenhårt på allergi hos Saga, laktosintollerans. Att de helt enkelt inte är magsjukor hon åker på.
    + hennes utlsag/eksem/torra hud tyder på allergi.
    INGET vi testat gör ju hennes hud bättre.

Så nu ska kräva en utredning av Saga, sjukvårdsrådgivningen sa det.

Dock här i stan finns bara 2 ställen å de ena hade ingen tid alls å ge oss förräns den vi har där om en månad. Så nu har vi faxat iväg till de andra stället ( missade teletiden), så får se när dom ringer upp.
    Bara hålla tummarna att de stället har nån tid nu väldigt snart.

Dom sa att är hon nu allergisk så är det inte alls konstigt att hon vart sjuk så mycket.

SÅ hon sa åt oss att köra laktosfritt nu framöver medans vi väntar på utredning.

Så håll tummarna tjejer att de andra stället ringer upp redan idag.

Kämpar även med att få i Saga vätska, de e lite på gränsen nu, får vi inte i henne mer idag än igår så måste vi förmodligen åka in med henne då hon förlorar så mycket vätska genom allt vattenbajs.

Sen en annan sak, väntar ju på tid för aurora-samtal och ringde dom idag för å fråga vart min tid tagit vägen. Hade ej fått någon, men de hade fått ett återbud så ska dit redan på måndag.
    Känn såååååååååååååååå skönt! Blir samma bm som innan Saga och hon var toppen.
    Börjar nämligen få lite panik över förlossningen som närmar sig.

• solstraalen
    Beckah82 skrev 2007-04-17 12:58:39 följande:
    Sol: Jag tror också stenhårt på laktosen...eller kanske till och med hela mjölkprylen, proteiner och allt.Laktosen  trodde jag på redan när hon var dålig i slutet av förra året eller när det var.Hoppas det blir ORDENTLIGT utrett så hon kan få hjälp.
    JA vid varje "magsjuka" så har hon ju slutat spy då vi slutat med laktosen..

Bara de här året har hon haft 3 "magsjukor" nu.

Så vi får se. Det värsta är att hon AVSKYR laktosfria vällingen på affärn. Eller hmm, den mjölkfria.

Så jag hoppas vi kan få recept på nutramigen å testa om hon gillar det.

För på kvällen e hon alldeles för trött för å äta gröt innan läggdags.
  • solstraalen

Beckah: glömde vad ja skulle komma till vad gäller hennes 3 "magsjukor", de e att dom har ju pågått under de här året bara. Och det är nu sista månaderna som hennes "utslag/eksem" även blivit värre.
    Ser ut som lätta brännsår/märken typ.

• solstraalen
    Beckah82 skrev 2007-04-17 13:06:31 följande:
    Skumt...låter verkligen som något annat än magsjuka.Kanske en sjukdom av något slag? Någon med en enkel medicin eller något annat så man kan leva enkelt och lättsamt
    Ja de på sjukvårdsrådgivningen tror Sagas mage "ballar ur" så här pga laktosintollerans, eller att hon håller på å utvecklar det..
  • solstraalen

mammab: Vi finns här om du behöver prata!
    Såg oxå din pres nu..

*stor kram till dig*

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3