• Tania

BF Juli-07 Nr3

Nä, nu ska jag lägga ner datorn och gräva fram lite salta kex och ost.

En kall cola....
    Och fotmassage som min älskling erbjuder
    I´m in heaven!!!
  • Tania

Idag har jag ett uppdrag!

Jag ska röva bort min väninna som nyligen blivit mamma för andra gången (26e april). Hennes man frågade mig om jag hade tid att ta med henne från huset på en fika eller nåt för han tycker att hon behöver vara barnledig.
    Lyx!, tänkte jag... Leo är två veckor och käkar redan på regelbundna tider.
    Visserligen kommer vi bara vara fem min bort men ändå.
    Nu in i duschen och sen iväg till återbruket och jobbet på gratis lunch (som vanligt)  
  • Tania

Aha... tortuna är fel håll för mig som har bott hela mitt liv på väster

Vårat radhus köpte vi för 830 000:- vintern -99 och nu när huspriserna stigit så mycket så är huset värt 1.5. Är såååå glad att jag tjatade på maken min så att han gick med på det. Själv hade han bott i lght i hela sitt liv och inte haft nåt problem med det. Jag har alltid bott i villa och vantrivdes så fruktansvärt i vår lght. Visserligen bodde vi vara där i 1 1/5 år men det var ett år för mycket.
  • Tania

Mina föräldrar bor i Vångsta som tillhör Dingtuna men ligger ca 5 min från erikslunds köpcentra utmed suraleden.

Där är det perfekt. På landet med öppna ytor men ändå jättenära stan och inte ödsligt.
    Jag har en plats jag drömmer om att få bygga hus på men det är ju såå jäkla dyrt.
  • Tania

Förresten... ska man ha kudde till en nyfödd?... Jag har glömt bort hur vi gjorde med Melle.

• Tania

jag sitter och kollar lite på påslakanset men jag vill ju helst ha sånt där jättemjukt material (kommer inte ihåg vad det heter)

Var på Barnens Hus idag och kände lite på deras lakan men de kändes ju som papper. Visst mjuknar de efter tvätt men de kändes inte så lockande.
    Sen undrar jag om det finns ett standardmått på påslakan eller om man måste hålla på och tänka på det också när man köper.
    Vill gärna ha ett bra täcke och en bra allergivänlig kudde och jag tror att Bra Start har bra kvalitet på sina grejer.
    Ska leta fram en hemsida...
  • Tania

NU har jag hittat något som verkar vara standardmått på kudde och täcke.

38x55 = kudde
    100x130 = täcke
  • Tania

Nehepp... inte var det nåt standardmått heller.... bara måtten på Rätt starts grejer... kollar man på IKEA så har de ett annat mått.

Suck... måste man ha kudde och täcke från varje ställe man köper påslakan ifrån... blä...
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3