Inlägg från: Mjukis82 |Visa alla inlägg
  • Mjukis82

BF Juli-07 Nr3

Har precis kommit hem från BM, så jag kikar bara in med en lägesrapport... är helt slut efter att ha pratat om förlossning o sånt en hel timme... satt med gråten i halsen hela tiden!
    Lovar att titta in senare och läsa igenom allt... Ser dock att vi har en nyförlovad bland oss - Grattis Veronica!

Hjärtljud: 152-155
    SF-mått: 33
    Blodtryck: 110/80
    Pluttan ligger med huvudet ner men inte det minsta fixerad, vilket jag trodde att hon var.
    Pratade jättemycket om förlossningen och om hur rädd jag är. Och om övervakning. Det finns en trådlös typ CTG, som vi kommer få, och så fort det går kommer dom sätta STAN (skalpelektrod kopplad till en dator som registrerar hur bebisen mår, plus det vanliga som en CTG registrerar). Den trådlösa kommer en BM sitta i ett annat rum och övervaka, så slipper vi den stressen.
    BM vill att vi skriver ner punkter på hur vi vill ha det och hur vi tänker, för att underlätta för alla parter under förlossningen.
    Får även klart från Neo att vi kommer få LÅNA ett apnélarm därifrån, känns skönt!

Mamma till två underbara tjejer - en i himlen och en i magen
  • Mjukis82

hmm... har precis gjort en smulpaj som vi ska ha vaniljvisp till... men när jag läser om all glass så blir jag ju sugen på det med! Fundersam

• Mjukis82
    solstraalen skrev 2007-05-10 20:40:21 följande:
    VAd skönt å höra att de gått bra för er idag Zandrisen och Mjukis! Mjukis: Du går inte på aurora-samtal?Min Aurora har hjälpt mig och skriva de där brevet man ska ha till förlossningen. Så hon har hjälpt mig och komma på en massa bra saker Ska få kopia på de hemskickat sedan, känns bra
    Nä, jag gör inte det... känner att jag inte orkar dra in fler personer i vårt fall nu. Läkaren vi går hos är den högst upsatta (eller vad man ska säga) överläkaren på förlossningen, hans ord är lag. Plus att den BM vi går hos även jobbar på förlossningen.. så dom hjälper oss bra tycker jag. Problemet just nu är nog mest att vi knappt själva vet hur vi vill ha det förutom att det ska vara konstant övervakning... osså att jag vill bli igångsatt då.
  • Mjukis82
    sol: Nja, jo, det gjorde jag... men vi var bara hos BM idag, ska till läkaren på onsdag. Tackar för tummarna, dom är välbehövliga!
  • Mjukis82
    Phew!
    Har inte varit inne o läst sen i fredagskväll, men har nu plöjt igenom allt!
    Igår var det konfirmation för min lillasyster och idag har jag bakat hela dagen... vi ska ha "minnes-fika" eller vad vi ska kalla det för på torsdag.. måste ju uppmärksamma Isabelles födelsedag ju!

Annars är väl läget under kontroll här, men kämpigt som bara den!

Beckah: Det var några syskon Victor han har... Hans pappa verkar inte ha sparat på krutet precis!

Madelene: Vi kommer ha apnélarm (andningslarm)... kommer absolut inte kunna slappna av annars. Har bara hört gott om dom!
    Vart har du hittat en sån lampa/termometer? Lät ju skitbra!

Halvblod: Ojoj... var hittade du dom behandlingarna??? Låter ju hur najs som helst! Snart mors dag ju, kanske kunde önska sig en sån behandling!

Sol: Gud va skönt för dig att du har fått grönt ljus för igångsättning!
  • Mjukis82
    Halvblod: Tackar för tipset! Har genast vidarebefodrat det till sambon!
  • Mjukis82

Ni som har dåligt väder får ta o komma hit (Helsingborg)... här skiner solen!
    Men inte är jag gladare för det!

• Mjukis82

Tack för era kramar tjejer... dom är mer än behövliga! Gråter

SKa ställa mig o baka bullar nu, till fikan på torsdag... känner mig så fruktansvärt omotiverad bara!

Ha det så bra alla, så ses vi säkert senare idag!

• Mjukis82
    mrsbygg skrev 2007-05-14 11:58:35 följande:
    imorrn går ja in i v.32..."bara" 8 veckor kvar...suck...evigheter juh...vill få ut den här nu!
    Ledsen att göra dig ännu mer less på det hela... men om du går in i vecka 32 (31+0) har du 9 veckor kvar... en graviditet är 40 fulla veckor!
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3