Inlägg från: Tania
|
-
-
P- Zelda: Jo det är ju sant!! Det är nog bara jag som äääälskar fluffiga varma täcken som vill bädda fint i spjälsängen

Kör nog på påslakan/filt jag med. -
Hej tjejer!
Idag var vi iväg till barnpsykologen och vi är såå nöjda med vad hon sa
Hon konstaterade att Melle helt enkelt är för smart för dagis och att de inte kan stimulera honom på hans nivå. Han behöver utmaningar men får det inte.Hon snackade om tidigare flyttning till förskoleklass men ville följa upp och kolla lite till hösten hur han låg till känslomässigt (mognad).Hon skulle även prata med dagisfröknarna om tydligare gränser eftersom de är lite mjäkiga och då kör Melvin över dem helt enkelt. De skulle vara med konsekventa osv.Det vi kunde göra hemma var att träna avslappning så det ska jag börja med varje dag vi kommer hem från dagis. -
Ja, jag var lite nervös för att ifall hon skulle hitta på nåt "fel" bara för att dagispersonalen inte kan "hantera" honom. Låter som att han är världens jobbigaste 4åring när man hör dem prata.monnie skrev 2007-05-07 19:09:35 följande:tbmh- vad bra att du fått träffa en bra barnpyskolog låter det som! Bra att hon ska prata med personalen på förskolan så det blir bra för er på förskolan! -
God eftermiddag och tack för alla svar!
Hehe... sött att ni kallar det kisslakan. Om jag fattat det rätt så är det plastad frotte ni menar som man lägger under lakanet för att skydda madrassen?I så fall så har nästan alla barnaffärer sådana OCh IKEA då heter det madrassskydd.Men kolla efter plastad frotte!www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay&catalogId=10103&storeId=2&productId=11668&langId=-11&categoryId=16155&chosenPartNumber=10024388 -
Vickyb: Jaha... hehe... oki men det lät gulligt i alla fall..
Pussel: Kolla upp medicinen på FASS.se där borde det stå ang användning och grav. -
Någon som bor i Varberg??
Jag har fått ett mail från Babyhuset om att de har kvar John Lennon-påslakan och jag vill sååå gärna ha det men det är en aning lång att åka.SÅ.... jag tänkte att om någon av er bor i Varberg kanske jag skulle kunna få hjälp med att köpa det och skicka hit det?!Någon??Pleeeeease
-
Aha.... tänkte inte på detBeckah82 skrev 2007-05-09 18:39:34 följande:Jag bor några mil bort men jag VET att det ska finnas en här i tråden som bor i Varberg...kolla listtråden
-
Det var en från Varberg men jag kände inte igen hennes nick....
-
Jo hon hette Mia med Rasmus tror jag att det stod