Inlägg från: Beckah82 |Visa alla inlägg
  • Beckah82

BF Juli-07 Nr3

Mjukis82 skrev 2007-04-26 18:40:44 följande:
    Före färgning, klippning, smink och insättning av linser :(klickbar bild)EFTER:(också klickbar bild)
    Åh! Härlig makeover toppentjusig
    ♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin BF --> 070705 ♥
  • Beckah82
    teenpregnancy skrev 2007-04-27 08:09:04 följande:
    Okej, ska uppdatera gårdagens händelser.Gick till MVC och träffade en BM 11:30 - Vi lyssnade på hjärtljuden och samtalade lite om saker och ting. Hon tyckte att allt lät bra men fan vad länge hon lyssnade. Därefter fick jag ta ett urinprov. Hon visade mig att allting var helt okej. Sen säger hon att hon ska ringa till huddinge sjukhus för att checka till saker och ting.Jag väntar i väntrummet och sitter tyst. Därefter kommer hon och säger att jag har tid till SPEC-MVC på Huddinge sjukhus för vidarebefodring (hon ville vara säker) kl 13:30. Jaha, det var en chock men hellre att dem är översäkra än osäkra.Så jag strosar runt lite och sen tar bussen till Huddinge Sjukhus.Väl där så lägger dem mig i ett rum direkt med CTG på, där får jag ligga tills jag nästan slumrar till. När jag väl har kommit ut ur rummet är klockan 14:45 och nu är det bara att vänta på en läkare som ska ta emot mig. Ingenting händer på ett tag och de har frågat mig om jag hade tagit blodtryck och urinprov på sistånde (ja, på MVC för några timmar sen)Sen skickar dem mig för att göra ännu ett urinprov. kl 16:15 säger dem att dem stänger och att förlossningen tar hand om oss nu. Nu är det bara tre tjejer kvar och jag har varit där LÄÄÄÄÄNGST. Vid 17:00 tar en läkare emot mig och säger att allting såg bra ut men att när man testade mig på urin på sjukhuset så visade det sig att jag hade bakterier i urinet. Jaha säger jag då - Och att jag kommer att få veta vad det är exakt denna kväll och vad jag kommer att göra åt det. Annars sa hon att bebisen rörde sig fint och allt såg bra ut osv....Så då är det bara att ringa förlossningen ikväll och höra vad som står på....
    Låter som att du kanske har streptokocker då, GBS i urinen. Men jag vet ju inte, det bara låter så. Det har ju jag också och det är troligen det som gör att jag gått med sammandragningar dygnet runt sedan vecka 22.
  • Beckah82
    teenpregnancy skrev 2007-04-27 09:07:27 följande:
    Ja fast man ska inte oroa sig för mycket, annars blir det bara extra stress.Fast alla gångerna innan så visade det sig ingenting alls och jag gjorde ju precis ett urinprov på MVC innan jag åkte iväg till sjukhuset. Kanske att jag bara fick med mig lite flytningar och shit.Det sa även läkaren att det inte kunde vara mycket men vi får ju höra mer om det ikväll.
    Gbs syns inte på MVCs snabbprov.

Det är inget att oroa sig för även om det är gbs då ca var fjärde har detta men det kan vara en förklaring till SD. I mitt fall så är ju mina SD ofarliga. Dvs de påverkar inte tappen.
  • Beckah82
    mrsbygg skrev 2007-04-27 10:42:02 följande:
    suck...bara jag som är fast här hemma...vill oxå ut juh..
    Jag känner mig fast hemma också...inte för att jag inte KAN gå...utan för att jag inte har någonstans att ta vägen...

Sonen ska iväg i helgen och sambon ska ut med jobbet direkt när han slutar i eftermiddag...ska inte ens hem emellan...och Victor åker vid 13 (kommer hem från skolan vid 12).
  • Beckah82

Jösses trodde det var dax här...fick rejäla värkar, supertäta och ONDA som faen. Så där så jag började kallsvettas och ögonen tårades och jag fick andas mig igenom...meeen så försvann de efter 20-30 minuter...skumt.

• Beckah82

mm ja det får räcka med sådant prematurt värkarbete här i tråden nu tycker jag

• Beckah82
    mrsbygg skrev 2007-04-27 20:11:08 följande:
    jag vill inget helldre än få ut ungen. så trött på va gravid. hatar å va gravid värsta som finns!
    jag känner samma...jag vill inget annat än att graviditeten ska vara slut..men för Alvins skull vill jag inte att han föds idag 30+0 det är lite väl tidigt. 5-6 veckor till åtminstone för hans skull.
  • Beckah82
    copernicus skrev 2007-04-27 21:39:51 följande:
    jag älskar att vara gravid!!!!jag vill inte att det ska ta slut, vill föda och fortsätta vara gravid ändå!Bland det första jag sa när Casper fötts var att jag saknade min mage, och nu när jag aldrig ska vara gravid igen, usch jag hatar tanken!
    Jag saknade magen direkt när Victor fötts...och det kommer jag säkert göra nu också när Alvin är ute och min reptilhjärna låtit mig glömma hur fruktansvärt jobbigt det är att vara gravid...eller ja...hur jobbigt den här graviditeten varit rättare sagt.
  • Beckah82
    mrsbygg skrev 2007-04-27 21:40:38 följande:
    jag väntar HÖGST 6 veckor till..sen börjar ja hoppa dygnet runt eller nått...
    copernicus skrev 2007-04-27 21:42:39 följande:
    ja får se om det hjälpermin kompis har provat alla knep/igångsättare som finns och nu har hon gått en vecka över tiden.Hon fick dottern en vecka före beräknat sist så det var helt oväntat att hon skulle gå över nu.
    Pröva går ju jag vet av erfarenhet att INGET hjälper...jag provade allt tänkbart (utom sex visserligen) när jag gick över tiden 18 dagar med Victor.
  • Beckah82
    JoNaLi skrev 2007-04-27 21:53:08 följande:
    Jag tycker oxå om att vara gravid.. men jag e så dum å nojjig med min vikt å allt.. (fastän jag inte gått upp så enormt mycket) men ändå så har jag haft "problem" med min vikt.. iaf vad det gäller min syn på min vikt.Jag vill inte vara gravid heller på grund av det.. och att jag vill ha min flicka här hos mig nu. Fast hon får nog vänta ett tag till, för hennes skullMen annars så älskar jag magen å känslan av att vara gravid! R pratar redan om att han skulle vilja ha ett barn till iaf!! haha Då skulle vi ha 5 barn ihop! hehe sötnos,, har inte äns fött denna så pratar han om en tillUsch va trist det är att vara på jobbet.. försöker att tänka att denna natten + lördag och söndag natt går smärtfritt. Sen är det slut! Då börjar mitt havandeskap! Men så jobbigt att vara på jobbet när man inte mår bra inom sig.. att vara glad å positiv o trevlig när man bara egentligen vill vara ensam å tyst å bädda ner sig i sin säng..Men det går juh inte..
    Skönt att det snart är klart med jobbandet för din del på ett tag

Mysigt det låter med dig och R nu för tiden. Så glad man blir för din skull! Men du! Vad är det för dumheter med vikten? Du är ju pytte och jättefin!
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3