• L2K

BF Juli-07 Nr3

Grattis Vallmar!!!!

Idag har jag varit hos bm.
    v.26+3
    Vikt; +1,4kg sen sist = -1,7kg sen inskrivningen.
    S/F; 26 = lite ovanför kurvan!!! Trodde jag inte.
    hb; 132
    blodtryck; 118/68
    hjärtslag; 144

Allt såg så bra ut så.

Zelda - vilken härlig son du har! Hoppas det blev fint igen tillslut!

Teenis - vad spännande med bröllopsplanerna!!!! Nästan så jag ångrar beslutet att skjuta på vårt till nästa år.

Här är en till som börjar få jobbigt att vända sig i sängen men det beror mest på fogarna. Jag tar tag i huvudgaveln och vänder mig runt med hjälp av den. Måste vara en vacker syn! Hahahah!!!!

Börjar bli lite trött på att aldrig få ha revbenen i fred. Hon ligger hela tiden och trycker mot dom på ett eller annat vis... Vet inte om min korta längd (endast 157cm) gör att det trycker så mycket på revbenen redan nu?
    Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
  • L2K

Gomorron!

Nån som vet var man kan sälja ungar billigt!?

Har två trotsande monsterungar här, sambon iväg och det är meningen att vi ska gå på ett kalas jag inte har nån lust att gå på...
    Och foglossningen är inte på min sida alls idag... Suck!!!!

Mina två ungarn är redan nu energiska, plus att det kommer vara två till där som är precis likadana. Bussen går en gång i timmen och det tar ca 15min att gå till och från den så det känns liksom inte riktigt som min dag just nu.

Ja, ja... Nu har jag fått gnälla av mig lite iaf.
    Det är iaf strålande solsken idag!

• L2K
    zandrisen skrev 2007-04-21 09:58:33 följande:
    Godmorgon tjejer!AAAAaaaaahhh, jag blir tokig, har så ont i magen! När jag skulle köpa nya erco-fer så fick vi veta att det var leveransproblem, och att det troligtvis inte skulle komma några nya försändelser förän i juli. Så jag blev tvungen att köpa Niferex! Och nu är min mage heeeelt paj... Känns precis som att jag har en smärre magsjuka, och igår spydde jag faktiskt för att det gjorde så ont. Har typ supermycket magsyra och allt känns helt ur led.Nån som vet nån annan järntablett som inte gör en lika dålig?
    Du kan inte kolla på nåt annat apotek om det finns? Synd att jag inte visste det igår när jag va på apoteket här.
  • L2K
    JoNaLi - Vad härligt du verkar ha det!!!!!

Och just nu skulle jag ge mycket för en barnfri natt! Vad skönt det vore!!! Mina är inne i en period med att vakna mellan 5.30-6.00. Mindre kul. Men alla runt omkring oss vårrustar båt för fullt så det är nog ingen som är så tänd på idén att samtidigt få två små hemma... Men vi får ta det när båtsäsongen kommer igång.
  • L2K

Fan... känner mig som stans sämsta mamma just nu... önskar bara att jag kunde få vara själv utan ungarna några timmar. Som det är nu kommer inte sambon hem förrän runt sex ikväll och här är jag med två monster.
    Dom lyssnar inte, dom gör tvärtemot och dom roar sig med att tömma ut alla leksakslådor på golvet.
    Själv har jag superont och känner att jag inte ens har ork att skälla på dom.... Det hjälper ju ändå inte. Dom är lugna en stund tills dom kommer på nåt nytt att tjaffsa eller bråka om...
    Inte har jag lust att gå ut heller, det blåser och är skitkallt...
    Ja, ja... Får väl hoppas att lugnet som kom nu håller i sig... Och Oskar får sova middag fast han egentligen ska sluta med det så jag får lite lugn och ro.
    Jag som hade tänkt att vi tillsammasn skulle har gjort om och gjort fint i deras rum. Innan jag hann så långt hann dom slänga ut en hela back med pussel och en med duplo..... Inte har jag lust att städa det bara för att dom ska få ett fint rum.... Blääääää

Jaja.... Gnäller av mig lite här så slipper ungarna få allt.... 

• L2K
    mrsbygg skrev 2007-04-21 11:20:47 följande:
    orkar inte me min saga just nu ja heller...absolut inte på humör.helt slut i kroppen å ryggen går av när som hellst...
    Nä, vi går väl igenom samma fas på Saga och Oskar. Dom är födda samma dag och år om inte jag minns fel.
  • L2K
    Calylite skrev 2007-04-21 11:23:30 följande:
    min mage har snjunkit ner, jag kan andas, helt jäkla udnerbart.När man avr ute med hunden imorse så kändes man så lätt, som om 10 kg ramlat av en eller nått minst iallfall, kom itne alls på adv de var förs jag kom in och såg mig i spegeln (svårt att unvika en spegelvägg i hallen ) och såg magen var en bra bit längre ner och faktist en kula ingen ölmage längra... *drar ett djuuuupt andetag och njuter*
    Hehe... Vad skönt! Själv har jag ett ligament (eller en fot) som trycker neråt precis i troskanten och det gör så jäkla ont! Tur att det är övergående.
  • L2K
    mrsbygg skrev 2007-04-21 11:27:57 följande:
    ja tamme tusan d var dom...ohhhhh ja blir galen..hon leker me mina ljuslyktor o d får hon INTE göra men hon vägrar lyssna..blir galen..
    mina är inne på rummet och gömmer varandra under täcken. Jag hör dom...

Annars så har vi så kul att Sebastian har kottar stora som kokosnötter i öronen och lyssnar inte på nåt och Oskar är mitt i värsta tvåårstrotsen nu. Det är så drygt. Han svarar emot allt och alla just nu. Blir ju inte lättare av att man är gravid med alla dess krämor och brist på ork....

Men du, lite tufft att vi låg på förlossningen samtidigt. Bara olika sjukhus ju. När på dygnet är Saga född?
  • L2K
    Calylite skrev 2007-04-21 11:36:14 följande:
    L2K riktigt skönt. A, låter inte vidare bekvämt, har din med sånt favotirplågamamma ställe ?
    Det är superjobbigt. Hon ligger på tvären med fötterna neråt och med huvudet och armarna upp i revbenen! Gissa om jag längtar efter att hon ska vända på sig. (Inbillar mig iaf att det ska bli bättre då =)

mammab - Ja du, Oskar har hållit på ett tag men just nu är han värre än värst. Han vägrar också hålla i handen. Får han inte som han vill så sätter han sig bara ner och vägrar gå vidare.

Och Saga är äldst, Oskar är född 18:24.
  • L2K

JIPPI!!!!!!!!!!!!!! Nu har dessutom dörren till ungarnas rum gått i baklås och det finns inga nycklar till dörrarna här! Livet är så underbart!!!!!!

Så jag har två inlåsta barn och vet inte hur jag ska få upp dörren.

Som tur är så är grannens man hemma och ska komma och se om han kan ordna det.

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3