Inlägg från: Beckah82 |Visa alla inlägg
  • Beckah82

BF Juli-07 Nr3

Pusselbiten86 skrev 2007-04-29 20:46:03 följande:
    Kom på att inne på förlossningen igår sa hon att ja borde inte äta söt saker Hade + 1 i glukos.. är de ågon fara då för grav diabetes eller?
    Va? Vaddå +1? et är väl äggviteämnen i urinen som är +1 och +2 och så?

Glukosen brukar väl ha ett värde. Mitt var tex på 4,5 och det är normalt. Men jag vet ju inte...det kanske mäts i +1 med glukos också även om det låter konstigt i mina öron.
    ♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin BF --> 070705 ♥
  • Beckah82
    Smärtlindring:

Jag hade Epidural och den var ljuvlig! provade först Akupunktur men det funkade absolut inte! Ingen lustgas fick jag konstigt nog...bara syre i min mask

När Alvin föds ska jag ha Lustgas och inget annat. Eller helst utan något alls men om det behövs så vill jag ha lustgas...typ så har jag tänkt mig min förlossning.

Jag rekomenderar däremot Epidural, även om jag inte vill ha den igen. Om den läggs exakt rätt som den gjorde på mig så försvinner ALL smärta under en ganska lång stund. Från de la den så var jag smärtfri ända fram tills krystvärkarna började så det var ganska skönt så sett, men nä...jag tycker det är lite läskigt att ha den igen med tanke på att det är en nål rakt in i ryggraden *ryser* Nepp inget för mig.

Utslag:

Ja...mina utslag ja...de kommer och går...fast det skriver jag ju om i den tråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-143/m20102725.html

Har äntligen börjat hända lite. Prover tagna och jag ska börja med Niferex igen.
  • Beckah82
    Ankiz skrev 2007-04-30 09:49:50 följande:
    Hur ska förvärkar kännas egentligen? Har haft massor med sammandragningar under graviditeten och det hade jag ju med Oliver också, men nu under morgonen har det kommit som ganska kraftig mensvärk med ca 4 min mellanrum... Alltså det är inga sammandragningar utan det gör bara ont. Trycker ner mot ljumskarna och lite bak mot ryggen.Hade inga förvärkar med Oliver så jag vet ju inte hur det ska kännas... Någon här som vet?
    Finns nog inget "ska".

Mina varierar...det kan vara bara SD som är smärtfria men väldigt kraftiga så magen blir helt stenhård och det blir jobbigt att andas...eller så kan det vara med molvärk samtidigt.

Det kan också vara svagare SD så det bara blir lite halvhårt...med eller utan smärta.

Som tumregel kan man ha att om det gör väldigt ont och/eller är regelbundet och ganska tätt så är det värt att kolla upp.

Man ska dessutom alltid kolla upp om man är mycket orolig, det lönar sig i längden tror jag. Hoppas det löser sig.
  • Beckah82
    zandrisen skrev 2007-04-30 09:52:48 följande:
    Godmorgon tjejer!Idag firar jag och maken 2-årig bröllopsdag!!! Känns som det var igår, var verkligen en av de lyckligaste dagarna i mitt liv!
    Grattis
  • Beckah82

Usch...dax att anställa en påklädare? skor var det lääänge sen jag kunde ta på så det har jag bara sådana man kliver i direkt...men strumpor och byxor är ett schå...blä...tappar andan när ag sätter mig för att ta på strumpor...magen är verkligen i vägen

Nu ska jag iväg till Borås med Victor. Han har så mycket vårtor att han nu ska få frysa bort vissa av dem. Han har två små i ansiktet och det är ju måttligt roligt för ett barn på 8 år att ha. Usch...tråkigt att det dock gör ont att ta bort.

• Beckah82

Orkar inte läsa igenom tråden (så ingen känner sig ignorerad och/eller ledsen). Har varit så jäkla mycket trassel här hemma idag och igår så hälften vore nog.

USCH! Är det inte fysiskt så är det fysiskt eller så är det både och och bara blaj och jobbit alltihopa..fy fan vad jag är less på allt.

• Beckah82

Ville egentligen alltså bara säga hej la in en magbild i fototråden också.

• Beckah82
    Har allas bebisar vänt sig neråt?

Alvin ligger i sitt tvärläge och verkar inte ha någon tanke på att lägga sig med huvudet neråt. jag är ju bara i vecka 30+5 än men ändå...undrar vad som kommer hända med SF-måttet när han väl vänder sig.

Victor låg (enligt journalen) i tvärläge i vecka 29+ och då låg SF-måttet under genomsnittet. I vecka 32+ var jag till MVC nästa gång och då låg han med huvudet neråt och då hade SF-måttet ändrats till genomsnittligt istället.

Nu med Alvin ligger jag redan på över genomsnittligt...med honom på tvären. Men men, det MÅSTE ju inte bli större.

Vändningsförsök är väl typ i vecka 36+ eller något tror jag så han har god tid på sig att vända sig.
  • Beckah82

OJ ja just ja...de kän ju vända sig igen ja hehe

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3