Inlägg från: copernicus |Visa alla inlägg
  • copernicus

BF Juli-07 Nr3

ja som tur är känner jag henne väl och vet att hon skämtade, hon har tre barn och ser likadan ut. men ändå!
    matnoja?? Fick dessutom barn lagom till jul och den feta maten, gick inte ner många kilon till min besvikelse.
    Men som sagt sommar, promenader och sallad gör nog susen!
    Jag SKA ner allt den här gången!!!

• copernicus

vi ska också ev gifta oss -08 och jag tänker inte göra det och se ut som en julgris!!
    Jag tänker köra gi för det tror jag fungerar på mej. Sen måste jag passa mina mattider och inte glömma bort att äta, vilket faktiskt är ett stort problem för mej.
    Amningen gjorde inte att jag gick ner i vikt vilket jag hade hoppats på, däremot blev jag fruktansvärt hungrig
    Men i sommar blir det annat då jä....

• copernicus

jag tycker att det låter som foglossning, men det kan ju vara legamenten som spökar också.
    Ta det lite lungt och gå med kortare steg när du promenerar få se om det kan hjälpa.

• copernicus

Hallå alla!
    Ja vi hade också planerat giftemålet till sommaren, ja innan vi visste av bebisen. Eftersom jag jobbar med smycken kändes det lämpligt att handla medans jag har rabatt. Allt kostar ju så.
    Vi har förlovningsdag 5/6 så vi tyckte att det passade bra, men innan vi hann ringa kyrkan så hörde en klasskompis av sej och berättade att han ska gifta sig den 30/6 i malmö. Vi insåg att vi inte skulle kunna samla alla mina kompisar en gång till samma månad så då funderade vi på juli eller augusti, men då kom nästa kompis (dessutom från samma gäng) och berättade om bröllop i augusti i Vimmerby. Då ställde vi in vårt och det var ju tur! Nu när jag vet vad som väntas.
    Tyvärr tror jag inte att jag kan vara med på bröllopet i Malmö, eftersom det är så nära inpå bf och sååå långt hemifrån.
    Men nu pratar vi om bröllop 08 istället, men det beror lite på formen efter förlossning!

Jag har inte köpt kläder än men ringarna är nästan bestämda, jag är otroligt kräsen numera.

Kul att det är så många som planerar då vet vi vad som skrivs sen när bebisarna är födda

• copernicus

hej hej!
    Här har jag haft datakrångel och inte varit in på 2 dar, det hinner hända mycket!
    Soltraalen: vi är också hemma och sjuka.. igen.
    Förra veckan feber, hosta och snor, en dag på dagis sen igång igen. Nu med hög feber och ont i munnen. Casper har nått som kallas geografisk tunga, det innebär att han får stora sår över tungan som gör väldigt ont.

Angående namndebatten som jag missade kan jag hålla med om att det är svårt. När vi väntade Cappe hade vi Lian (finns bara ett par i hela sv.) som förslag men det fick bli andranamn istället. Nu har vi ett ovanligt tjejnamn på förslag och blir det en tjej ska hon heta det, det finns bara 6 tror jag i hela sverige.
    Tycker det är svårt eftersom alla namn betyder nåt, som tex Nova- snabbt falnande stjärna. Det vill jag inte att mitt barn ska heta!
    Sen finns det enligt studier vissa namn som oftare än andra förekommer i kriminella kretsar och det vill jag inte heller ha. Suck!
    Dessutom har jag själv ett ovanligt namn och vill ha det på mina barn också (jag valde inte Casper!!! vi hade en deal jag och sambon.)

Var förresten  hos min bm för koll i veckan och fick höra hjärtljuden superkul faktiskt roligare är UL tycker jag!
    144 slag/min Caspers låg på 152 i samma vecka.
    Blodtrycket låg på 110/60 lite högt då jag är förkyld. Har väldigt lågt annars.

• copernicus

godmorgon!
    Tråkigt med olyckan!

Bh´n min fralla gick sönder igår, hela tyget sprack, typiskt har nu växt ur min 85 H vad ska jag göra nurå?
    Hatar mina amningsbehåer eftersom de saknar bygel och trycker ihop brösten så det blir varmt mellan bläääää.

tbmh- jag har inte ställt mej på vågen sen inskrivningen hade då gått upp 10 kg, men min bm skrev den vikten som startvikt.
    Jag som under sommaren och hösten hade kämpat med att gå ner i vikt, bla genom att vi dränerade runt huset och jag grävde massor själv när sambon jobbade. Minskade 10 cm runt midjan. Nu när jag mätte har jag ökat 20 cm igen.
    men men..

idag ska jag jobba och sen har mamma bjudit mej på konsert "Stjärnornas natt" med Markus Fagervall, Shirley Clamp, The Poodles och framförallt Martin Stenmark slurp  med flera.
    Har sjungit med Martin för nåt år sen och han är bara  så snygg i verkligheten ahhh.
    Hmm sambon tycker inte att det är jättekul ha ha

• copernicus

hmm typ lika som här då!
    Men min tycker om filmer, äta ute eller så. Vi har även varit på kryssning några gånger, det är så mysigt att kunna sitta och prata och äta i lugn å ro, sova länge och bara vara!!
    Det blir billigare att åka på kryssning än att gå ut och äta här hemma konstigt nog.

Annars vet jag inte

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3