BF Juli-07 Nr3
Vickyb: Stackare, se nu till att gå hem om inte ryggen orkar! Det är ju inte meningen att man bara ska orka jobba på dagarna.
Vickyb: Stackare, se nu till att gå hem om inte ryggen orkar! Det är ju inte meningen att man bara ska orka jobba på dagarna.
Karttu: Jag vet inte vad "termiserad" är men om du ätit ost som inte är pastöriserad så är det ingen fara om den "bubblat", dvs varit rejält upphettad. Hoppas det stillade din oro.
LindaoJohan: Jag tror också de räknar helger på F-k.
Sitter och smockar i mig godis nu efter lunchen. Det är ju snart helg och då får man väl unna sig lite, eller?
Lita på att de skickar tillbaka papprena om det blir fel! Råkade missa ett kryss en gång och alla papprena kom tillbaka redan efter ett par dagar. Bra att de är effektiva med tiden men vore det inte ännu mer effektivt att ringa och sen sätta i krysset själv? Man har ju redan skrivit på pappret. Blir lite trött på dem faktiskt. Ni som har barn förut vet säkert vad jag pratar om.
Vickyb: Hoppas hon klarar sig från magsjukan. Det är jobbigt att vara sjuk själv men nästan värre när barnen är det. Man blir så maktlös.
LindaoJohan: Jag har köpt gardiner på Ullared. Kanonbra priser. Och jättefina, i alla fall de panellängder som jag köpt.
Kan tillägga att jag ätit gorgonzola på både pizza och i pastasås. Tror inte man ska vara för kritisk mot sig själv om man äter något "förbjudet". I Sverige har vi ju massor av kontroller så vi är nog ganska skyddade i alla fall. Fast det är nog många med mig som inte tar några risker i alla fall för tänk vad hemskt om något skulle hända. Då skulle man aldrig förlåta sig själv.
Ha en trevlig kväll nu tjejer!
Säger som Medelålders: Hej på er alla mammor och magar!
Jag var och simmade igår för första gången sen jag blev gravid och det var helt underbart. Fick inte ont någonstans efteråt. Simmade 1000 meter och trodde nog att jag skulle få lite ont men nepp, känner inget. Ska verkligen försöka komma iväg och göra det varje vecka!
Annars sitter jag på jobbet trots att det är söndag. Usch, jobbade hela förra helgen också. Det är ju nu man borde sakta ner och njuta istället för att jobba mer än någonsin. Men så länge det känns ok kan det väl inte vara någon fara? Jag är helt ensam på kontoret så det är lugnt och skönt (och så har jag ju tagit mig tid att läsa och skriva här ).
Kram kram!
Jag längtar också tills våren visat sig på riktigt. Såg häromdagen att vi fått både snödroppar och krokusar i rabatten så nu borde våren komma. Skulle inte vara helt fel med sommar nu heller så man äntligen får träffa bebben...och då skulle man inte hinna gå upp mer i vikt heller.
Är så tråkigt att vara ensam på jobbet. Har tröttnat nu men ska jobba några timmar till i alla fall. Har precis tagit en tidig lunch och jag som aldrig brukar vara godissugen är nu jättesugen på något sött. Här finns inget att stoppa i munnen...för sockerfria halstabletter duger väl inte. Får gå och ta ett glas saft och se om det hjälper.
Vickyb: Usch, det lät inte alls bra. Tror inte du ska avfärda allt med att det är hormoner men visst blir allt värre när hormonerna flödar. Känner han likadant som du? Håller tummarna för att det ska ordna sig för dig på ett eller annat sätt. *kramar*