Inlägg från: nasse01 |Visa alla inlägg
  • nasse01

BF Juli-07 Nr3

Igår när jag hade sovit en stund, vaknade jag av sån kram på framsidan av benet... inte vaden där bak. Och kunde inte på ordning på den på en bra stund. Man ska ju sträcka ut musklen men när jag gjorde det fick jag ju kramp i vaden... Usch vad hemskt det var.
    Någon som har något bra knepp för typ benhinnan?

• nasse01

Ja ha så har man ännu en arbetsvecka framför sig...
    Hur ska man orka den.
    Jag som börjar drömma om att få åka till Ullared en gång till innan det är dags. Undra om man orkar det, och om fogarna orkar??

• nasse01

Pusselbiten
    ser nog ut som en snopp... men men...

• nasse01

mammab
    det där verkar skitgott men inte speciellt nyttigt! :)
    å vad sugen man blev..

• nasse01

Har börjat tvätta baby´s kläderna idag. Blev en hel maskin med "vit" tvätt, underlakan, filtar, handukar och kläder...

Våran 5-åring är inne i en sån trots period just nu.
    Så jobbig, har hon varit sista 4 veckorna men det är väl mycket i hennes huvud att bli storasyster och allt.

• nasse01

Usch har börjat tvättafönstrena idag. Har ju hus så det finns ju ett och annat att putsa. Orkade med 5 stora fönster. Sambon tog 2 små. Så får fortsätta i morgon om vädret är likabra.
    H*n blev jätte arg i magen efter ett tag så det var bara att avsluta för dagen.
    Är det någon som har fått pappret från FK ännu efter att de skickat in moderskapsintyget?
    Eller ska man ringa i morgon och fråga?

• nasse01

Är det någon som vet om man kan neka övertid när man är i vecka 29. kommer förmodligen bli beodrad övertid när jag är i v 32.
    Och är så trött redan. Kommer ju inte bli piggare då!

• nasse01

Lindisen
    En till här som har problem med kläder, försöker få tag på ett par short.. På HM i jkpg så har de bara 1 plagg i varje storlek.. Hittade ett par 3/4 byxor som jag kunde tänka mig.
    Men min storlek i svart var redan slut. I APRIL....

Jag var där för 2 veckor sen och då fanns de inte ens inne, Ska man behöva ringa butiken och fråga när de hänger upp de nya kläderna???

Undra vad man ska gå i sommar....???

• nasse01

Blir väl till att leta ännu mera på Tradera.
    men har sånt problem med storlekar.. Måste prova... så det är alltid en chansning per postorder typ.

• nasse01

Hoppas alla har haft de så skönt de kunnat idag! Själv är man lycklig för att det är helg och ledig 2 + 1 dag.
    Ring FK idag, undrade var min blankett var!
    Jo den hade de skickat för 2 veckor sen, undra vart den har tagit vägen?? De skulle skicka en ny.
    Ni kanske vet, men jag fick reda på att garantidagarna kan man ju inte ta förrän efter 180 dagar. Och själva grejen är ju att då kan man ju ta ut på tex helgerna de vi har kvar för storasyster, har ju bara såna kvar för henne. Blir ju lite extra pengar. Är ju onödigt att de bara brinner inne..

• nasse01

Exakt det var det jag menade, men skrev lite kryptiskt!:)

• nasse01

Norrbage
    Du är inte ensam, "svettas" något så kopiöst...
    Helt hopplöst när det är varmt ute med....
    Var likadant förra graviditeten. Vet inte vad jag ska göra snart. Någon som testat vanliga troskydd?

• nasse01

Pussel
    Får testa för det är ju helt hopplöst..

• nasse01

Vi skulle gått till Brasan i kväll, men jag orkar inte. Har jobbat hela dagen. Så vi ska kolla på Deja Vu. När tjejen har gått och lagt sig.

• nasse01

Mjukis tänker på er!

Säger som Vickyb, är nog inne i en ny tillväxt period. Uppe och kissar varje natt och ömmande mage.. Det växer väl så det knakar där inne.

• nasse01

Vad ni skriver på en dag! tar ju bra stund att kolla igenom.

Idag ringde min aurora sköterska och sa att har det inte kommit i gång av sig själv till den BF dagen så kommer de att sätta igång mig. När jag är i Vecka 35 kommer jag få min tid för igånsättning, så jag slipper oroa mig denna gången för att gå övertiden. Vår dotter vägde så mycket sist och gick 1½ vecka övertiden och förlossningen tog nästan 3 dagar... Så skönt att veta detta hoppas det kan lugna mig nu.

Idag var sista gången jag gick hem från tåget det kan jag lova!!!
    Nästa gång sambon inte kan hämta mig ställer jag en bil vid stationen. Kändes som jag bara ville ge upp, med fogar och skit som spökar. En vanlig promenad på 17 min. Det kan man glömma nu.

På måndag ska jag till Tandläkaren och laga en tand. Hoppas man inte får en massa sammandragningar när man ligger där och "ojar" sig. Med bedövning, såg att ni skrev om det i morse. Men det ska väl inte vara farligt?

• nasse01

I dag har äntligen papprena kommit från FK. De är inte snabba där. Så nu ska man bara lyckas fylla i dem. Sen har de en behandligstid på 3 veckor enligt telefonsamtal i förra veckan med dem.

Ändrade min tjänsledighetsblankett idag på jobbet.
    Tar semester första 2 veckorna istället för FP. så jag tar FP från 2/7 tror jag måndagen var. Får man ju full Lön denna månaden med... Min arbetsgivare betalar ut lönen i förskott och övertid och annat i efterhand. Och FK betalar ju i efterhand så det blir ju ett tufft break, där imellan. Men det ska förhoppningsvis gå bra, Skattepengarna kommer ju med. (vi får tillbaka)

• nasse01

Oj vad ni skriver på en dag! Försöker läsa som gäst på dagarna från jobbet. Är ju inte så snyggt om man kollar loggarna vad man gjort under en dag... Speciellt efter lunch då man är så trött och frånvarande och bara vill gå och lägga sig en sväng.

Skönt att det har gått bra för Zandrisen. Men ingen som hört något från Beckha?

Ska i morgon till BM för kontroll är ju 30 + 5 idag.
    Någon mer som får kraftiga SD efter ni har ätit, tex på lunchen gå jobbet. inte kul att gå tillbaka till jobbet när man ätit lunch. Kryper ju tillbaka och får tjata på alla att vi inte så gå långt från jobbet. Känns som jag också läcker lite.

• nasse01

Morrn!
    Går in i V 32 idag. Var hos BM igår och H*n hade vänt sig ner med huvudet precis som jag annade för ca 1½ vecka sen.
    Men nu börjar det bli jobbigt med flås och svettningar!
    Ha en trevlig dag! :)

• nasse01

Äntligen dags för lite långledighet! 4 dagar! :)

Vi har precis ätit rabarberpaj som jag fixade till. Som vanligt så ville dottern mest äta vanlijsås... Gott var det iallafall.

Vad ni skriver under en heldag. Ska försöka "skumma" över det mesta av vad ni skrivit.

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3