Idag var jag till bm och hon var nöjd med mig.
Lite spår av äggvita i urinen, men blodtryck, hb, vikten och babyns hjärtljud var ok. Jag hade gått ½ kg i veckan nu denhär senaste månaden, så nu är jag på +11 kg. Med sonen gick jag upp totalt 12 kg, så jag tror att det blir nytt rekord denna gång... Fr.o.m. nu så ska jag gå varannan vecka till bm på kontroll. Har ni så oxå?
Här i Finland har vi annars nånting som kallas "moderskapsförpackning" som man får ansöka om från vår motsvarighet till fk. Vill ni se innehållet för 2006 finns det här: www.kela.fi/in/internet/svenska.nsf/NET/010403100821MP
Det är alltså en stor låda full med kläder och lite blöjor och annat användbart. Värdet är väl nånting över 200 euro, men om man vill får man ta pengar istället, då får man 140 euro. En bra förmån, även om det nu kanske inte följer senaste modet allt som finns i den...
Denna års låda har inte kommit än, men jag har sett bilder av kläderna och de gillar jag bättre, så jag hoppas att fjolårets lådor hinner ta slut innan de skickar åt mig, så jag får av de nya. Usch, man borde ju inte vara så kräsen när man får allt gratis, men men.