• L2K

BF Juli-07 Nr3

Gomorron, gomiddag!

Här började dagen superduper... Blev väckt av sambon med lite morronmys... Dock kom vi av oss lite när Oskar hux flux stod i dörren.
    Slutresultatet va inte lika kul... Har knappt kunnat gå på morronen... Haft såååå ont i hela underlivet. Jobbigt värre. Så ingen mer sex på morrontid... Ledsen

Lyckades iaf sakta men säkert ta mig till dagis. Innan jag hann därifrån kom Oskars fröken och sa att dom misstänkte mask på honom efter blöjbyte så det va bara att ta med honom hem igen. Här hemma har jag kollat blöjan sen i natt plus bytt ytterligare en bajsblöja utan att hitta några maskar...
    Nån av er som har några tips eller råd? Han har inte visat en tendens till att det ska klia heller och jag se ingenting hittills....

Ang. BB-väskan blev jag tipsad första gången att INTE packa den för tidigt utan göra det när det satte igång för att ha ett tidsfördriv mellan värkarna innan det är dags att åka in... Så med Basse som dessutom kom några dagar tidigt, vilket vi absolut inte trodde, packade jag samma dag utan problem.

Med Oskar packade jag nog tidigare, men det var nog mest bebiskläder som packades tidigt. Va ju i december så det var ju lite som skulle med då.

Än så länge har jag inte funderat längre än till vad hon ska ha på sig när vi åker hem... Dom andra två har haft en gul plyschoverall men den känns inte lika aktuell nu, det är snögubbar på den. Men vi kommer ärva en gul plyschdress efter granntjejen så det lutar åt att det bli den.
    Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
  • L2K
    mrsbygg skrev 2007-04-23 10:53:59 följande:
    usch trött på att vara pank nu..har så mycket idéer å skit att fixa blir tokig av att gå här hemma hehe..saga ligger i sin säng å vilar å kollar film..jag har inget å göra...rätt skönt men iaf!
    Känner igen mig lite... Är väl inte superpank idag men i resten iaf. Oskar kollar på film och här segar jag... Är så jäkla godissugen och köpte ingenting! Dum som jag var! Och jag som skulle ha varit på tårtkalas nu ju!!!!
  • L2K

Och inte gör det vackra vädret saken bättre heller!

• L2K
    Nathalie009 skrev 2007-04-23 11:02:14 följande:
    nää ibldn undrar ja hur ja ska klara 3 måander till... fyfasn.. aja nsäta vecka ska ja iaf börja plugga till teoriprovet ... d e iaf nått
    Vad spännande! Så långt har jag fortfarande inte kommit här i livet...

Så fort det blir liet roligare väder kan man ju va ute iaf...

Och för oss Sthlm'are så skulle vi försöka göra en strand-dejt på Nickstabadet i Nynäs när det passar. Nåt att se fram emor.
  • L2K
    zandrisen - visst är du med välkommen!

zelda - för min del kan vi ta vilken dag som helst med fint väder. Fast kanske är skönt att vänta in badvärmen med, eller?

beckah - vad jobbigt det lät!!!! Hoppas det blir bättre snart!
  • L2K
    Sylt skrev 2007-04-23 12:38:32 följande:
    Halloj!jag läser det mesta, men kommer inte ihåg att svara....Själv har jag sonen hemma fr dagis idag, han kräktes inne på Ilva (typ danska Ikea som vi har i Malmö). Jag frågade efter papper o liknade för att städa, tjejen blev jättesur. Precis som att jag kan hjälpa att han kräktes! Det var i en hörna i entrén..... Stackars.
    Jag tror att ni planerade att han skulle bli sjuk just där i just den affären, för som förälder älskar man ju när ens barn är magsjuka!
  • L2K

Hehe... Kladdkakorna i den här tråden är många.

Själv sitter jag och smäller i mig glass med chokladsås och strössel.

• L2K
    mammab - om jag mailar ett frimärke kan du inte posta lite paj till mig då? Flört

Vickyb - det va gott, men ändå inte riktigt vad jag va sugen på... Men det var bara det som fanns hemma. Räcka ut tungan
  • L2K

Appropå töjande magar... idag hoppade jag i ett par byxor som jag knappt har använt den här graviditeten och gissa om jag bev snopen när jag knappt fick på dom!!!!! Dom andra gångerna har dom funkat fram till sista veckorna iaf...

• L2K
    mrsbygg skrev 2007-04-23 13:05:41 följande:
    visst fick bli oliver istället för min del...blev sugen när ja öppna kylen!
    Hahahaha!!!! Jag kommer nog alltid tänka på dig när jag ser oliver!
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3