Inlägg från: mrsbygg |Visa alla inlägg
  • mrsbygg

BF Juli-07 Nr3

L2K skrev 2007-04-06 20:21:53 följande:
    Copernicus - men måste du fixa vikarien själv? Man har väl rätt att vara hemma iaf ett år om man meddelar i tid?mammab - precis, HK = huvudkontoret. Säg att du är nygravid och har varit föräldraledig och att du vill kolla upp läget. Jag sa att jag hade jobbat extra mellan graviditeterna. Jobbade inte mellan sep -02 till dec-05. Ist jobbade jag timmar i simhall och om jag inte minns helt fel står det föräldraledig och tjänsteledig på mig den tiden. På HK kan dom leta upp dig i arkiven. Så att du åtminstone kan kolla upp så det inte finns nån innestående semester eller som det borde göra, pengen för att du fött barn... Dom är jättetrevliga på HK.Beckah - alla McDonalds borde servera den iom att dom kör rikstäckande reklam på den. Den fanns fortfarande i Sthlm i tisdags iaf. Det är väl typ bara expressrestauranger som kanske inte har den... Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
    okej ska ringa dom å kika lite då..
    för jag har inte jobbat på donken sen aug-04 tror jag..
    jag fick hp beviljat så sen dess har ja inte satt min fot där...
  • mrsbygg
    L2K skrev 2007-04-06 20:28:11 följande:
    mammab - men du har ju inget att förlora på att ringa. Nu springer jag här mellan datorn, tvn och tvätten som ska hängas... Det smakar vitlök i munnen av tzatzikin i jättesats som står klar i kylen nu... Kommer nog inte få pussas sen.   Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
    absolut, ringer nästa vecka!! va sjutton är d för nummer dit försöker hitta d på nätet men hittar d inte..
  • mrsbygg
    L2K skrev 2007-04-06 20:35:07 följande:
    mammab - numret är 08-740 85 00. Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
    tack!! då ringer ja å kollar läget nästa vecka
  • mrsbygg
    L2K skrev 2007-04-06 20:56:44 följande:
    mammab - det tycker jag!Ni som har katt hemma, hur reagerar dom på er mage?Satt med mitt lilla monster i famnen och så sparakade det på henne och hon ser jättesur ut då. Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
    hehe när vi hade katt då ja vänta saga så blev dom gosigare än vanligt..som skulle ligga uppe på magen å mysa!! samam sak när saga kommit. när ja amma skulle minst e av dom två vi hade ligga i knät å mysa med!
  • mrsbygg

vart vaken sen 8..saga kom in i natt å var rädd så hon sov hos oss...

jag är helt slut..två ungar sparkas på en, en innefrån å en utanpå, skoj skoj..
    saga fick ett påskpaket på sngen idag när vi vakna, hon tyckte d va svin skoj! var nå lera som man kan göra saker med..inte d där kända märket utan nå annat skit ja hitta på rea hehe... så d känns bra iaf hehe...ska få sitt påskägg senare..i d ligger lite godis å en ny t-shirt!

nej nu ska ja äta min frukost!!

• mrsbygg

fin fin tårta!

bah..sugen ja blev på att baka tårta..tror nog ja ska göra det..
    får bli en tripp till affären senare..

• mrsbygg

hallå bruttor! trist me dåligt bemötande teen!! vet själv hur det var när ja vänta saga, och även nu! om blicka kunde döda..då hade man vart död flera ggr om!!

Pust städat lägenheten! nu är det rent å fint igen
    Och har precis slängt in marinad å kött i kylen..ska få suga åt sig någon timme sen ska d börjas göra mat. min mor har vart här lämna påskägg till saga. så hon är liiiiite smått socker hög helt galen ett tag sprang runt runt runt å bara skratta..haha mupp unge

och vi fikade på bulle och tryfflar så himmla gott...sen lite godis oxå, d är juh faktiskt påsk

nehe kika runt lite å se om man hittar nå inressant å läsa

• mrsbygg
    tbmh skrev 2007-04-07 16:37:46 följande:
    Hahaha.... på tal om ålder! Igår var jag på Ica Maxi och tänkte vara snäll mot min man så jag skulle köpa öl åt honom. Står i kassan och pustar och frustar med magen i vädret och så säger tjejen i kassan -Kan jag få se leg!? Jag blev helt paff... hehe jag behöver ju inte ens visa leg på systemet Men men... jag är ju "bara" 29 så jag ska väl vara beredd på att visa leg på Ica. Hon sa att det var 30års gräns vilken jag inte riktigt fattade. Ålder på att köpa öl på ica är ju 18 Och man ska väl vara beredd att visa leg upp till 25 om jag inte missminner mig.
    haha jag behöver aldrig visa lägg på maxi när ja köper öl!! hehe taskigt
  • mrsbygg

vi har precis ätit mat. urk. jätte mätt!!

humf, glömde köpa nå gott tills ikväll, men det kanske är lika bra

nu ska man smälta maten lite, får se om bäbis tillåter mig att ligga ner...

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3