Inlägg från: Beckah82 |Visa alla inlägg
  • Beckah82

BF Juli-07 Nr3

Men för fan...nu ger jag upp skiten snart...

Jag vägde mig igår på MVC och upptäckte till min förfäran att jag gått upp 3 kg på 2,5 vecka. Mätte blodtrycket för säkerhets skull och det var lågt och fint ( 110/65 )

Idag när jag kom till MVC igen så vägde jag mig åter igen. Ett kilo(!!!) hade jag gått upp sen igår och alltså totalt 4 kg på knappt 3 veckor (19 dagar).

Kollade trycket igen som var fint (exakt samma som igår 110/65) men eftersom jag gått upp så snabbt kollade BM blodsockret..jajemensan...jättefint blodsockervärde på NIO KOMMA ÅTTA. Toppen...

Så nu ska jag på glukosbelastning i morgon bitti. Yey!

Jaja...det måste ju inte vara graviditetsdiabetes förstås...det kan ju ha varit en tillfällighet att det låg på 9,8 men samtidigt så har jag ju en massa andra symptom (trötthet, enorm törst och kissar ofta och mycket). Men jag trodde att min ökade törst berodde på att min medicin (Lergigan) ger muntorrhet.

Jaja...bara att tacka och ta emot. Kan ju inte påstå att jag är det minsta förvånad.
    ♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin BF --> 070705 ♥
  • Beckah82
    å så lite positivt: Jag har ju bytt BM och detta var första mötet hos henne och hon var heeelt underbar! Jättemysig och trevlig och tog sig verkligen tid för mig och pratade igenom ALLT som varit under graviditeten.

Kändes jättebra att jag bytt!
  • Beckah82
    Mjukis82 skrev 2007-05-09 16:30:02 följande:
    Beckah: Din stackare! Varför ska du drabbas av alla åkommor man kan tänka sig? *kram*Skönt att den nya BM var bra iallafall!
    Nåja...det var ju iallafall inte Havandeskapsförgiftning :_) man får vara glad för det lilla.

Sen så är det ju inte kört ännu. Det var ju bara ett vanligt stick i fingret...det KAN ju visa mycket bättre värden imorgon på den riktiga glykosbelastningen. Bara att vänta och se.
  • Beckah82
    Vallmar skrev 2007-05-09 16:36:32 följande:
    Ja vi lär ju få svårt att flyga nu, höggravida som vi snart är, så vi får ta me oss bebbarna sen allihopa. Uihuiii!!Beckah82: Usch da, hoppas det inte är gravdiabetes då. Jag hade sockervärde på 9 sist ja va hos bm men då hade jag ätit presis innan så det tyckte hon va grönt.
    9 är rätt högt. Min BM sa att hon tolererar ett värde upp till 8. Då spelar det ingen roll om man druckit en litet juice precis innan, det får inte gå över 8 för då ska det göras en glukosbelastning.

Jag hoppas det visar bättre värden imorgon.
  • Beckah82
    Lindisen81 skrev 2007-05-09 16:38:23 följande:
    höggravid ja... när var det man var det??? min läkare tyckte ju inte jag va så värst långt gången, han måste tänkt på nå annat!!! snart är det ju bara tio veckor kvar ju! jag är visst långt gången!
    Tja enligt info på nätet är man höggravid i vecka 27+0 och uppåt.

För mig känns det mer som en individuell bedömning...alltså när man känner sig höggravid. (har stor mage, jobbigt att andas, jobbigt att röra sig,  magen är i vägen osv osv)
  • Beckah82
    Vallmar skrev 2007-05-09 16:44:54 följande:
    Okej, min bm tyckte att eftersom sfmåttet håller kurvan o jag inte har haft socker i urinen osv så tyckte hon att glukosbelastning var onödigt. Däremot så har jag uvi för tredje gången o det oroar min bm eftersom det aldrig blir bättre.Hur ligger du till i sfmåttet beckah?
    Det har gått ner (alltså, högre än sist men gått ner på kurvan) samtidigt som min vikt ökat. Jag låg ovanför mitt kurvan förrut och idag mitt på kurvan, men denna nya BM mätte på ett helt annat sätt än gamla hehe denna mätte från blygdbenet och till en bit ovanför aveln. Förre mätte från en bit ovanför blygdbenet och ända upp till revbenen för några veckor sedan...

Så jag vet inte jag men 30 hade jag iallafall idag 31+5.
  • Beckah82
    Jahapp...Victor då...hur gick det med utslagen?

Har varit med honom till vårdcentralen idag. Tre läkare kikade på honom.

Någon virussjukdom fastslog de att det är. Den äldste läkaren var helt säker på att det är hand-mun-fotsjukan iallafall.

-men han har ju inget i ansiktet eller i munnen (invände jag)
    -Nä...men det måste man inte få (menade gubben)
    -Jaha...men alltså...det är ju inga blåsor? (la jag till)
    -Jo...han har ju blåsor på händerna (svarar gubben)
    -Eh...nej...det där är vårtor de två "blåsorna" (svarar jag)
    -Eh...ja...jo...ja det är det ja...men ändå. Det spelar ingen roll. Det är hand-mun-fotsjuka (säger gubben)

-meeen helt säker är vi ju inte...det kan ju vara någon annan virussjukdom (säger den yngre läkaren)
    -Okej...för jag funderar...det är väl inte farligt för mig med tanke på att jag är gravid (undrar jag)
    -Nej nej, helt orafligt efter de första 16 veckorna (bedyrar gubben)
    -Hör av dig igen om han får feber igen eller om det kommer i ögonen (säger den yngre läkaren)

Den tredje läkaren var en student och han sa ingenting...

Jahapps...då får man hoppas att detta stämmer då...
  • Beckah82
    tbmh skrev 2007-05-09 18:38:21 följande:
    Någon som bor i Varberg?? Jag har fått ett mail från Babyhuset om att de har kvar John Lennon-påslakan och jag vill sååå gärna ha det men det är en aning lång att åka. SÅ.... jag tänkte att om någon av er bor i Varberg kanske jag skulle kunna få hjälp med att köpa det och skicka hit det?! Någon?? Pleeeeease
    Jag bor några mil bort men jag VET att det ska finnas en här i tråden som bor i Varberg...kolla listtråden
  • Beckah82

Inte för att verka tjatig...men Victor har fått feber igen...såklart...

• Beckah82
    tbmh skrev 2007-05-09 18:47:48 följande:
    Det var en från Varberg men jag kände inte igen hennes nick....
    Jag tror hon skrev i början...har sett henne i andra julitrådar också...hon hade nog ett barn sedan innan med eller hur det nu var...
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3