• Sylt

BF Juli-07 Nr3

Beckah --> Lycka till. Håller tummarna.
    Ang sd - förra grav. hade jag sd som kortade livmodertappen. Fick ingen medicin, bara ordinerad vila. Var på kontroll varannan vecka. Min läk tog väldigt allvarligt på tidiga sd.

Skönt att veta att jag inte är den enda som blivit påhoppad ang gravid-vikten

• Sylt

Oj, vad ni skriver!

Namn: Svårt.... Tycker att Alva o Fenix är jättefina. Själv velar vi mellan Svante o Ville och ngt mer......

Vickyb - Lycka till! Man kan bara känna själv vad/hur mkt det är värt att "vara tillsammans". Det kommer att bli bra för det du bestämmer dig för!

Body: Kommer nog att köpa både lång o kort ärm. Även om det är varmt så skall väl inte bebben vara för bar.

Komma i kläder igen: Kan bara gratulera er som kommer i era vanliga jeans efter en vecka. Det tog ca tre månader för mig, men då hade jag gått ner tre strl i jeansen! Hade fått en helt annan figur (till det bättre, som nu tyvärr är borta igen ).

Diabetes: Ska på glukosbelastning om ngn vecka.... ska försöka vara duktig lite innan dess *ögontjänare*

Järn: Måste börja äta järntabletter, har köpt Niferex efter bm´s rekommendation. Åt Hemofer förra gången - erfarenheter?

Var hos läkaren idag och är nu sjukskriven + havandeskapspenning fram tills bebben föds!!! Lite snopet, fick packa ihop mina saker på jobbet idag. Känns konstigt. Kommer tillbaka dec -08!!! Förvånad. Har haft mkt sd, onda sådana. Livmodertappen hade kortat sig en del, men det var fortfarande slutet. Så var det med det....... nu är jag hemma! Ngn som vet hur det funkar med dagis? Får sonen vara där full tid? De pratade om 6h/dag. Jag vill inte att han skall vara där mer än nödvändigt, vill bara veta vad vi har att välja mellan. De sa att han fick vara där 8,30-14,30 om man var sjukskriven!? Vet ni?

Detta blev låååångt!

• Sylt
    monnie skrev 2007-04-03 20:59:22 följande:
    sylt- är du sjukskriven så har du rätt att ha barnen på förskolan på heltid eller den tid du skulle ha jobbat eg. men det kan du bestämma lite själv över. jag orkar tyvärr inte läsa igenom allt ni är för duktiga på att skriva medan jag är på jobbet
    Tack!
  • Sylt

Första dagen hemma med sjukskrivningen. Har lämnat sonen på dagis, köpt härliga tidningar, lagat en lyxfrukost och skall bara njuuuta (läs: passa på att njuta av lugnet innan......, ja, ni vet). Flört

Jag har en bola, tycker den plingar fint! Är sugen på en till, en annan modell. Har "äggmodellen" nu (passande till påsk). Förra grav spelade vi för magen med en speldosa flera gånger/dag. Blev lite besvikna när sonen inte visade tillstymmelse till att känna igen ljudet utanför magen Fundersam

Ankiz --> Grattis till lillebror! Skrattande

• Sylt

Syrra --> Ok, började med Nif. igår... får se hur det går. Är så slarvig o glömsk med vitaminer mm. Har försökt ta "mitt val" i flera månader, har lyckats ungefär  mindre än hälften av tiden Förvånad

• Sylt

Mjukis --> så kan jag också känna ibland, varm dusch o att man sätter sig ner i lugn o ro o försöker tänka på ngt annat (lätt att säga). Håller tummarna!

• Sylt

mamma-> Köp en vanlig trehjulig m stödhjul, det gjorde vi till sonen i höstas (då var han drygt två år). Han nådde inte riktigt på en trehjuling.

Ang skrock o grav. Denna grav känns olik den förra, fast det är killar båda gångerna. Är supersugen på sura saker, har bättre hy/hår än förra gången, har inte ökat lika mkt i vikt mm mm

Jag äter mitt val + nifr. samtidigt. Tar dem på kvällen tillsammans med vatten o lite frukt. Undviker att dricka mjölk o te för nära inpå.

• Sylt

sol --> Klart att vi stöttar dig. Själv är jag en riktig gottegris o vet hur j-vla svårt det kan vara att låta bli.... Det jag klarar mig bäst på är att inte köpa hem, svårt i affären när man är sååå sugen, men skönt hemma. Sen måste man få unna sig ibland (livsnjutning!), men då kan man poppa egna popcorn o köpa EN liten godispåse (typ Haribo), när man köper lösvikt blir det gärna 10gånger så mkt!! Sen lyxa med smaksatt Loka o dyl. Lycka till! Ha en skönt o trevlig helg!Glad

• Sylt

Halloj alla o glad påsk. Liiite sent kanske, men vi renoverar o har fått ett stort hål i taket på kontoret = byggdamm i min dator .

Annars är allt finfint. Äter ägg o godis så jag mår dåligt . Ska försöka vara lite "nyttig" i veckan för måndagen efter är det glukosbelastning

Ha en bra dag!

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3