BF Juli-07 Nr3
Åh vad härligt väder det är idag, nu har jag suttit på balkongen och solat i 3 timmar, ska ut och gå en runda och ikväll ska jag på smyckesparty hos syrran, en perfekt måndag!!
Åh vad härligt väder det är idag, nu har jag suttit på balkongen och solat i 3 timmar, ska ut och gå en runda och ikväll ska jag på smyckesparty hos syrran, en perfekt måndag!!
Välkommen tillbaka Beckah82!
Blir så sur, vi har köpt ny bil och vårt parkeringtillstånd ska gå över till den nya bilen, ringde för en vecka sen och det har fortfarande inte kommit, blir ganska mycket att betala i parkeringsvgift om man bor centralt. Ringer dit idag och de säger - ja det finns här, är bara att komma och hämta...
JA MEN KAN DE SÄGA DET DÅ!! Bara för det fick vi böter på 200:- i dag för att vi glömt lägga i....
Åh nu har jag varit iväg och gosat med min kusins bebba, hon föddes för 13 dagar sen, så söt!!!
Jag är inte så rädd för förlossningen eller smärtan, mer att det ska hända något med barnet och jag vill helst inte göra ett snitt, sista jag vill, jag vill gå igenom en förlossning och allt vad det innebär!!
Man måste ha jobbat i minst ett halvår tror jag och taket ligger väl på en inkomst på 24 000 ånting, närmre 25 000 tror jag det är. När det gäller mig så att jag har jobbat innan på vikariat i mer än ett halvår så då räknas denna tiden på migo ch denna lönen fast att jag är inskriven på arbetsförmedligen nu och jobbar bara timmar.
Ja glömde att säga att man får bara 80%. De är ju så jäkliga att de räknar alla dagar i veckan så jag har fått förklarat för mig att man kan får ut så här:
ex 20 000kr i lön (brutto)
20 000x12månader= 240 000kr
240 000x 0,8= 192 000 kr (80% av lönen)
192 000/365 dagar =526 kr/dag brutto (365 dagar på ett år)
526x0,69= 363 kr/dag netto(skatt 0,69 om man har skattetabell 31)
Får alltså ut 363 kr de dagarna man tar ut. Har för mig att det försvinner 2% till som FK tar in, vet ej varför....
Någon mer som fått det förklarat såsom jag har?
Nej det ska inte bli mindre bara för att du har blivit sjukskriven har jag fattat det som.
Usch idag vaknade jag brakförkyld och ont i halsen, ingen feber dock. Ska ju börja jobba kl 15, får ligga på soffan fram tills dess och bara slappa nu då så att man orkar med kvällen...
Gött med värme och sol i sommar, bara våra små bebbar klarar av det. Min förväntas ju komma i början av juli så jag vet int ehur mycket strandbesök jag kommer att få, jag som verkligen älskar strand, sol och bad!! Jaja jag får ta för mig så mycket det går!!
Nathalie009: Jag har bara träffat min bm en gång och det var på inskrivningen, på ul träffade jag en annan. Ska dit igen nu den 26 mars och lyssna på hjärtat och sen hoppas jag det blir lite fler besök efter det. Man vill ju ha kontrollerna så att mankan se att allt står rätt till. Men i vår kommun "får" man inte gå dit om man inte har besvär med något.