• Vickyb

BF Juli-07 Nr3

Ang föräldrapenningen så undrar jag om jag kommer att få lägstanivå denna gången oxå ? Ingen aning om hur det funkar eftersom jag bara har jobbat som vikarie och jobbat olika mycket under olika månader. En del månader har jag nästan inte jobbat alls.. och en del har jag jobbat mer. Jobbade mycket i sommras, men nu har det tyvärr blivit så att det blir färre och färre tider.
    Finns det nån chans att det har höjts?

Någon som vet, eller har bättre koll!?
    ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
  • Vickyb
    little baby skrev 2007-03-06 19:19:53 följande:
    Hej! Har varit på vanlig kontroll hos MVC och hon ville sjukskriva mig, för jag hade ont i ryggen till o från och att min ichias strålade ner i benen. Blev lite överaskad av "domen" tycker inte att jag har så ont -jag biter mest ihop o kör och det var inte så bra att "slita ut sig så" sa barnmorskan.Sen bär jag väldigt lågt så det trycker på ganska mycket mot bäcken så imårn ska jag till sjukgymnasten o få stödbälte och sjukgymnastik. Sen har jag tid hos läkaren 28/3...så vi får se hur det blir!Hur ska detta sluta är ju i bara v 23 ღ ¸.•°´¯)♥BF 070711♥¸.•°´¯)
    Då är du som jag! Biter ihop mest och kör på för det mesta vanligt!
    Borde ta det lugnt jag med.. Jobbade idag på äldreboendet, och just nu känner jag att hela ryggenär stel och det ömmar så fruktansvärt i ryggslutet
  • Vickyb

"Då är du som jag! Biter ihop mest och kör på för det mesta som vanligt!

• Vickyb

Jag lyckades raka mig själv under hela förra graviditeten. Jag låg i badkaret och det gick hur bra som hellst.. hehe. Var bara till att hålla upp magen lite med hjälp av ena handen och rakade gjorde jag med den andra! Kanske inte såg så välrakat ut, men det värsta var iaf borta!

• Vickyb
    Giafia skrev 2007-03-07 11:35:23 följande:
    Solstrålen: Jag vet faktiskt inte vad för åkomma jag fick i turkiet. Ingen kunde ju förklara. Men jag hade över 40 i feber Fruktansvärd vattendiarre och fick inte behålla något det kom ut lika fort som in... Gick aldrig till doktorn när jag kom hem. Vickyb: Ang. föräldrapenning tror jag du skall räkna ut hur mycket du tjänat på ett år dvs det blir din årsinkomst. Jag har nämligen enbart provision när jag jobbar och vissa månader får jag inte ut en krona. Andra månader får jag ut massor. Så har iaf jag fått det förklarat.Missheaven: Tyckte det var tidigt att börja föräldragrupp nu. Men vi är inte så många som skall ha barn i våran kommun. Tror att det kan bero på det. Idag ska jag till bm igen:) Längtar. Hostan börjar släppa:)
    Tack för förklaringen! Tänkte jag skulle ringa till försäkringskassan nu och höra lite med dom, så får vi väl se vad dom säger!
  • Vickyb
    Jen2006 skrev 2007-03-07 12:35:47 följande:
    För mig är bikini linjen inget problem ÄNNU... Däremot kommer jag inte i någon av mina bikinis eller baddräkter så jag måste köpa nytt om jag ska komma iväg och simma som jag tänkt mig.Någon som har tips på ställen som har badkläder?, hade tänkt mig två delat sett, med lite ben på bikinitrosorna.
    Lindex har fina bikinisar för mammor!
  • Vickyb
    Jen2006 skrev 2007-03-07 12:35:47 följande:
    För mig är bikini linjen inget problem ÄNNU... Däremot kommer jag inte i någon av mina bikinis eller baddräkter så jag måste köpa nytt om jag ska komma iväg och simma som jag tänkt mig.Någon som har tips på ställen som har badkläder?, hade tänkt mig två delat sett, med lite ben på bikinitrosorna.
    Ha visserligen bara sätt en mönstrad, men den tycker jag var snygg! Dom borde väl få in snart mer eftersom det börjar närma sig sakta men säkert badsäsäng, eller inte! H&M har många olika fina bikinis.
  • Vickyb
    humlan1973 skrev 2007-03-07 12:50:29 följande:
    Ar det nagon mer an jag som kanner er trotta o nere o saknar kraft?! Jag har kannnt sa pa sista tiden, i forrgar var jag pa mvc sa tog hon och kollade mitt jarn, det var bara 104... inte konstigt att man var lite lag. Har borjat med jarn tabletter och kanner hur krafter sakta men sakert borjar att aterkomma
    Jag kan känna mig trött och nere vissa dagar.. Ibland har jag knappt ork eller kraft eller lust till någonting!
  • Vickyb
    humlan1973 skrev 2007-03-07 12:55:42 följande:
    Har du kollat jarnet pa sissta tiden eller ater du extra jarn?
    Sista jag kollade järnet så låg det på 125 eller 123, så järnet är okey.
    Just nu äter jag inga järntabletter, aknske är därför jag känner mig lite extra trött ibland.
  • Vickyb

Nu bakas det bullar
    Degen står på jäsning och jag väntar på att dottern skall vakna så vi kan kavla tillsammans.

Idag har jag varit extra duktig och köpt hem en himla massa frukt. Banan, äpple, päron, vindruvor och apelsin så här skall det ätas frukt! Byter bort ALL godis (undantag vissa lördagar ) Mot frukt! Skall börja dricka mycket vatten och sluta småäta! Mitt måtto att inte gå upp så mycket i vikt.. Inte mer än det som behövs.

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3