• Giafia

BF Juli-07 Nr3

L2k: tack:)

Stackars er alla som fått åderbråck i de nedre läpparna, låter allt annat än trevligt.

Själv tror jag äntligen att jag kan känna lite glädje av grav. Solen skinner och det vämer. Man kan sitta ute, grilla, till helgen får vi båten i sjön då kommer vi åka ut en del. Allt känns mycket skönare trotshemsk värk och foglossning. Dessutom kan jag se en ände på det hela. Snart har man en liten bebis att snoza på:)

• Giafia

Ni skriver i mängder tjejer:)

Igår fick jag åka till förlossningen. Ringde först för jag hade haft jätteont i magen sedan natten och att magen kändes stenhård.
    Jag var verkligen inte sugen på att åka då det är ca 10 mil. Men de sa att jag snällt fick komma in så det var bara att åka.
    Bebisen mådde bra och hade lagt sig med huvudet ner. De tyckte att jag skulle stanna över natten, men där satte jag stopp.
    Hade ingen lust att vakna upp på ett sjukhus på min födelsedag:) Jag hade ju kommit fast jag inte ville.
    De tror att det kan vara magkatarr det kan man ju få jätteont i magen av.

Har du förverkar frågade dem. Jag vet inte riktigt eftersom jag inte fått några barn tidigare. Hur känns eg. en förverk??

Ja ja ont i magen har jag fortfarande men bebis mår iaf bra och det är huvudsak:)

Mitt sf låg på 28 i 25 fulla veckar.

• Giafia

Sol: Det finns ett program som heter Hälsovakten och funktar jättebra. Man slipper räkna själv och ser så att man fått i sig alla nödvändiga grupper av mat, järn och c-vitamin.

Du frågade tidigare hur man kan överleva med knäsmärtor. Jag har haft problem med vänster knä i 14 år dvs halva mitt liv. Jag har opererat det 5 gånger. Senaste gången precis innan jag fick reda på greviditeten. Op. var väldigt lyckad och trots att jag inte hann med rehab som jag skulle pga foglossning har jag vart smärtfri fram tills nu... Man får helt enkelt lära sig hur man skall hantera vardagen. Jag har varit ganska frustrerad över att inte kunna röra mig som andra. Nu sitter jag ju ännu mer still:)
    Att inte kunna sitta på huk (ganska besvärligt att kissa ut:)) Att inte äns kunna sätta knäet i sängen pga smärtor. Förhoppningsvisst går det över. Men gör inte saker som gör att det gör mer ont. Försök att vila knäna i högt läge för att vätska skall rinna bort.
    Oj vad långt det blev.

Ska nu iväg och skriva kontrakt eller rättare sagt förmedla kontrakt. Jobbar ju som fastighetsmäklare:)

• Giafia

Jag kan ju inte va sämre än ni andra:)

Du har gått 190 fulla dagar av 280
    Du är i vecka 28
    Du har gått 27 fulla veckor och 1 full dag (v27+1)
    Du är i 6:e kalendermånaden
    Du är i 7:e graviditetsmånaden (lunarmånaden), läs mer här
    Du är i trimester tre
    Du har 90 dagar kvar till förlossning

Jag har lagt in nya magbilder idag.
    Med tanke på att jag är så stor och har så stort sf och mycket rörelser för tiden enligt bm tror jag fortfarande på ett midsommarbarn. Kan de mäta fel på ul??? Jag gjorde ju ul i v.14+4

Tycker att alla ni andra har så fina bebismagar.

Tänk att vi närmar oss slutet känns ganksa otroligt.

Igår fick vi värsta snöstormen här. Jag var ute på värdering i alldeles för lite kläder. Trodde jag skulle frysa ihjäl. Igår kväll fick jag jättemycket sd och blev lite orolig. Tack o lov släpte det. Kroppen talar nog helt enkelt om att jag skall ta det lite mer lugnt tror jag

• Giafia

Lindisen. Pommes, stekt köttbit och bearnes enkelt och gott

• Giafia

Såg att ni diskuterade mobilnr för ett antal sidor sedan. Många har säkert ett 0707 det har iaf jag:)

• Giafia

mammab: Vad skönt att inget värre hände. Kunde ju slutat i katastrof både med mage och Saga. Fin mage förresten:)

Sol: Lycka till nu. Vet ju att hälsovakten är ett kanomprogram:)

Kan inte fatta att det är sant men nu när påsken är över skiner solen för det vilda igen. Tänk att vi fick massa snö i påsk. Kändes ganska deppigt faktiskt. Men nu kan man börja lysa ikapp med solen

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3