-
Wow, de skulle ja inte tacka nej till =)monnie skrev 2007-05-09 19:03:41 följande:www.hemnet.se/a.asphär är mitt drömhus som jag skulle vilja ha!!!
-
Ni som har fått veta nyligen att er bebis ligger riktad rätt i magen, vart "exakt" känner ni rörelser?
-
Ah okeyBeckah82 skrev 2007-05-09 19:09:04 följande:Rygg och rumpa till vänsterPuffar, tryck och sparkar på hela högersidan (förmodligen från både fötter, knän och händer)Plus att rumpan puffar ut ibland till vänster. När jag får SD så brukar det bli en stor rund boll över rumpan som sticker ut.
Ja jag har puffar å sparkar å allt sånt upptill på magen och längst ner vid blygdbenet oftast. Får vid SM oxå en stor boll på ena sidan av magen, oftast precis brevid naveln =) -
Jag har smdr dygnet runt, oavsett om ja sitter still eller är i action.
Självklart blir dom många fler och mkt kraftigare om ja anstränger mig.
Men så länge ja e lugn är dom bara "rejäla".
Med Saga vart de många tripper till förlossningen på koller, men har sagt till bm att ja vägrar de den här gången.
Jag VET hur de känns då de e dags, å då åker ja in. Vet ju att tappen påverkas på mig, men inte så de e någon risk för att föda nu iaf
-
Angående VIKT, så är jag i v33, har gått upp ca 23kg.
Hoppas de går bra för zandrisen *håller tummarna*
-
Hade fått mail av min aurora-bm idag som skrev att hon ska prata med överläkaren på förlossningen nu på förmiddagen, så har jag tur får jag besked redan idag om jag får bli planerat igångsatt kring 38 fulla veckor ( OM livmodertappen e mogen ). *hoppas*
Fast med min otur säger hon väl nej.
-
De e lugnt att du frågar.Mum23 skrev 2007-05-10 09:11:11 följande:Godmorgon! Här kommer jag som inte är insatt i något och ställer jobbiga frågor. Solstraalen: Varför ska du bli igångsatt tidigare? Nyfiken....
Jag har alltid varit förlossningsrädd och nu inför mitt 3e barn så har vi tänkt prova en ny "taktik", att ha med ytterliggare en person vid förlossningen, dvs min syster. Hon bor 50mil bort, så för att öka chanserna att hon kan vara med så är en igångsättning att föredra. Men det är inte enda anledningen.
Oxå pga mina problem med knäna, bäcken, svank å rygg som jag får pga extrem viktuppgång då jag e gravid.
Sen även att jag om jag vet att "då blir jag igångsatt" så kan ja slappna av mera. Nu går jag bara och har ångest inför förlossningen. Med dottern så visste ja ungefär 1 vecka innan att ja förmodligen blir igångsatt vilken dag som helst och det gjorde att min förlossnign vart tusen ggr bättre än med sonen då jag gick igång av mig själv och fick ren panik.
Sen är möjligheten större att jag kan få ha en bm som ja känner under förlossningen större om ja får ett datum att sättas igång på ( om tappen e mogen ). Jag har nämligen jättesvårt för att lita på sjukvården idag efter en del "grova" missar dom gjort.
Så det är pga en massa saker helt enkelt.
Jag hoppas verkligen överläkaren säger ja för då kan jag börja slappna av och njuta för första gången under den här graviditeten, och de känns som att de e på tiden, är redan i v33. -
Vi har köpt en Phil & teds sport, från EnglandTheresa1 skrev 2007-05-10 12:29:01 följande:Ni som ska/har köpt syskonvang vad har/ska ni ge? Vi är lite oense här hemma om vad det får kosta... Jag dör hellre än kör en solblekt sulky från 89 för att den var asbillig...
Annki72: Hur du vet de? Ja du ringer förlossningen å säger som de e, så vill de kanske ha in dig för kontroll =)
Har de kommit mera nu? -
Men grattis!!veronicaq skrev 2007-05-10 14:00:02 följande:hej brudar!hoppas ni mår bra idag allihopa!det gör jag!ville bara smyga in med en sak!idag ska jag o sambon hämta ut våra förlovningsringar!!!
-
Vi förlovade oss på midsommar förra året, men NO WAY att de blir bröllop denna sommaren
Skulle se ut som rena skämtet med degkasse på magen å allt
Nä när ja gifter mig ska jag vara i toppskick och inneha MAX strl 40 i kläder.Inte som nu, klär i tält. hehe