Inlägg från: Beckah82 |Visa alla inlägg
  • Beckah82

BF Juli-07 Nr3

Prinsessan Zelda skrev 2007-05-11 15:36:47 följande:
    vad är ditt iq på beckah, om man får fråga. gjorde nåt sånt där test nån gång. vad är gränsen för att vara med  i mensa?  
    Man måste göra Mensas egna test, alltså i testlokal, betala pengar och kontrolleras, sen ska resultatet skickas till Mensas testpsykolog.

Om man på det testet har minst 131 får man meddelande om att man är välkommen att bli meddelande.

Det finns ett sätt till, ett annat slags test, det görs hos en legitimerad psykolog och är lite mer omfattande än mensas test och resultatet kan man sedan skicka in till mensas testpsykolog för bedömning.

Samma där; gräns på 131. Men det finns två slags skalor, detta är den med en spridning på 15. Finns en annan skala också och då ska det vara över 140...tror det är 146 för att få vara medlem (131 och 146 motsvarar alltså exakt samma kvot men med två räknesätt).

Jag har 131 precis för jag hade ett fel på provet. Om man har alla rätt så får man ju bara veta att man har minst 135, men inte HUR högt, men iom att jag hade ett fel (det är inte tillåtet med fler fel) så vet jag.
    ♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin BF --> 070705 ♥
  • Beckah82
    Madelene87 skrev 2007-05-11 15:51:20 följande:
    Okej vilken vecka började dom göra det?
    Min kollade nu i vecka 31+5
  • Beckah82

Ja det var tidig fixering

Alvin stod högt och rörligt

Fast det visste jag ju att han inte var fixerad...hade varit smått fantastiskt eftersom Victor inte ens var det i vecka 42+

Iofs vet jag inte om jag håller med om att Alvin står speciellt högt eftersom huvudet går att känna inifrån...men men..

• Beckah82

Kul att Noah börjat traska...snart springer han omkring

Jag har också en Victor, precis som Vos...och han började gå vid den här tiden...fast för 8 år sen då första stegen den 20 april och sen blev det mer och mer. Sprang omkring den 20 maj

Victor har en lillasyster (på pappas sida) som är exakt 8 år yngre (hon fyllder 16 augusti, Victor den 15 augusti) så hon är lika gammal NU som Victor var för 8 år sen

Nästa vecka när jag åker och fotas för Amelia ska jag ha med Victor så sover vi en natt hos hans farmor i Vallentuna för i Vallentuna bor även lillasystern som Victor aldrig träffat ska VERKLIGEN bli skoj att se hans lillasyster!

De är ett gäng syskon...

Victor augusti 1998
    Gabriel december 1998
    Robin juni 1999
    Melina augusti 2006

...och så fick jag veta IDAG att det med all säkerhet är en till...en lillasyster född i början av 2006 också, Ida. Ja och det är ju bara de vi känner till...sen finns det ju stor risk att det finns fler... fröpåsen nummer ett är deras pappa, som by the way är spårlöst borta sedan någon månad *suck*.

Mammaorna då? Tja...faktiskt är det så illa att de 5 barnen är tillsammans med hela fem olika mammor...

Nu till det sjukaste:

mammorna heter (i kronologisk ordning)

Rebeckah
    Jessika
    Rebecca
    Jessica
    Emma

...fast den sista är jag osäker på...Emma...jag kan minnas fel men henne ska jag ju träffa nästa vecka så då får jag ju veta ordentligt

• Beckah82
    Norrbagge skrev 2007-05-12 00:39:53 följande:
    beckah: wow ska du vara med i Amelia?? TELL ME ALL ABOUT IT!!
    skrev lite om det tidigare idag här men vi är ju såååå himla aktiva i den här tråden att allt man skriver försvinner så fort

Blev uppsökt av en frilansjournalist som hittat mig på mensas hemsida så det är ett repotage om fördelar och nackdelar med att ha en högre IQ än snittet.
  • Beckah82
    Mera Victor...

Nu vaknade han med värk i ena benet, eller ja, han klagade över att det gjorde ont i benet när han gick upp på toaletten, alltså gjorde ont att gå.

Passade på att kolla hans temp också nu när han är feberfri. han hade 35,7 (!) lite väl låg normaltemp kanske men men...det lär ju stämma eftersom jag alltid kollar rumptempen.
  • Beckah82
    teenpregnancy skrev 2007-05-12 23:21:40 följande:
    jag är förbannad på mannen och kan inte sova...Måste sura av mig lite. 4 jävla år tillsammans och fortfarande vet han inte hur fan man ska hantera mig i sängen!ARGH! blev skitförbannad och han verkar inte fatta heller när man snackar med honom.
    Här är en till som är lack...men av en annan orsak...

Så sitter vi och tittar på ESC och altl är frid och fröjd. Sen går han och gör sig en grogg...och en till...och en till...och en till. Jag blir surare och surare inombords känner jag men orkar inte säga till. Vill han supa så FINE! Bara han inte blir full.

Sen går han ut och försvinner i typ 10-15 minuter och kommer tillbaka och sen in på yoaletten.

Kommer tillbaka till soffan och tror att det inte alls ska märkas...att han varit iväg och smygrökt...SMYGRÖKT!

Jag höll på sätta i halsen av ilska. Började koka och frågade vad sjutton han pysslar med. har du RÖKT?! Vägrar erkänna, bara fnissar som en fjortisbrud.

Jag blir tyst och glos in i TVn men kan inte hålla käft. Tjatar och gnatar. Tänker du börja röka igen?!! (vi slutade tillsammans i september, precis innan sista mens). Ska jag också göra så? Hälla i mig sprit och röka??!! Ska vi se vad Alvin hade tyckt om det?!

Jag blev så jävla äcklad...känner mig sviken och smutsig. Han har köpt cigg...för VÅRA pengar...cigaretter?! och SMYGRÖKER! smusslar och äcklar sig...i SMYG!

Fattar inte alls känslorna som kommer upp...några cigg lixom...men varför känner jag mig ledsen och sviken som om det hade handlat om otrohet typ? Jag hade lust att lipa...eller slå fanskapet eller kasta ut honom. Fick värsta abstinensen också. Tur att Alvin ligger i magen annars hade jag rökt ett paket själv för att lugna ner mig.

Varför reagerar jag så sarkt? jag har fortfarande lust att gå in till honom där han ligger i sovrummet och SLÅ bågot HÅRT i skallen på honom!

*MORR*
  • Beckah82

Lite trött på allt för tillfället. As-trassligt hemma. Mathias är hos sina föräldrar å så...ja så vi har det verkligen inte bra just nu...plus allt annat som var sen innan med krämpor osv och imorgon bär det av till Sthlm för fotograferingen som planerat.

Är alltså därför jag är lite inaktiv och kommer vara ett tag förmodligen...orkar inte läsa och sätta mig in i andras vardag just nu känner jag. Förlåt. Hoppas alla mår bra här iaf.

BLÄ för ALLT

*kramis*

• Beckah82
    Hemma igen..

Problemen med Mathias är ännu helt olösta så allt är bara kaos. Jobbigt att sticka iväg mitt i allt till Stockholm på fotografering.

PINSAMT det visade sig vara värsta kändisfotografen...hon var ej på plats när vi kom dit. Någon sa att hon var iväg och fotade Rickard Wolff. Tänkte inte så mycket på det men nu när jag kom hem kollade jag om hon kanske fanns med hemsida på nätet...jodå...och värsta portfolion med...gah! Hon som gjort Ecce Homo och så ju..

sidan: http://www.ohlson.se/

Fick vääärldens ont i magen igår och sen dess har det kommit och gått. Kraftiga sammandragningar och rejält ont, men inget regelbundet så det är säkert inget...bara förvärkar. Men jobbigt. Trött efter allt resande.

Idag man ska skänka en tanke till Mjukis? Är väl Isabelles födelsedag? *kram och tanke*

Jag hinner inte kika tillbaka i tråden just nu så jag hoppas jag inte tar miste.
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3