-
Mysig drömtbmh skrev 2007-05-19 14:31:26 följande:Hej igen. Jag har varit iväg och hämtat min Baby Basic-box som jag sitter och rotar lite i. En fin bitring fick man med också och lite blöjor osv. Inatt drömde jag förresten om min bebis!!!!!! Första gången som jag har sett den så tydligt. Det var en tjej med jättemycket hår alldeles mörkt. Frågade till och med vilket datum det var och mina kompisar som var med i rummet där jag födde sa att det var den 21 juni!! Min man döpte henne till och med på plats och sa att hon skulle heta Tilde Emilia Bolognini (efternamnet) så.... vi får väl se vem det är som kommer ut Förresten fick jag en alvedon för smärtan under förlossningen!! Snällt va!?
förrutom den klent tilltagna smärtlindringen då
-
Är din gubbe sån?Vallmar skrev 2007-05-19 14:37:57 följande:Men Helenander!!Så ska det inte få vara tycker jag, tycker vi alla gravida vackra kvinnor är värda att sitta i soffan o mumsa glass samtidigt som vi får fotmassage!!Sen när karln har masserat vårat fötter ska han städa, tvätta, plocka in i diskmaskinen, byta blöjor om man redan har barn, klippa gräsmattan o man har nån sådan o till sist laga mat. När han har gjort det kanske han kan få spela lite tvspel eller sitta vid datorn en stund. Visa nu detta för din karl:)
Lånar du ut?
-
Hehe okejVallmar skrev 2007-05-19 14:45:59 följande:Beckah82: Det är nog så jag önskar att han skulle vara!! Han är faktiskt väldigt hjälpsam o snäll o brukar massera mina fötter:) men när det kommer till o göra grejer så tar det oftast en vecka eller en månad innan han fattar va jag bett om.
-
Godmorgon! *eller kanske inte*
Jag vaknade vid 3 och låg kvar i sängen till 5 innan jag gav upp...blev hungrig
Nu har jag ätit och börjar bli trött *gäsp*
Träffade Mathias igår igen och ju mer vi pratar desto mer känner jag nog att även om jag älskar honom å så...så är det nog bäst att vi inte bor ihop. Han är barnslig och omogen och problemen har funnits alltid.
Nu sist var det kanske jag som puschade på och jag tog det sista steget (snodde nyckeln, lurade ut honom, låste dörren). Inte så snällt men det var ett desperat försök att få honom att fatta efter 2 veckors tjat om att vi måste pausa och lösa problemen om det ska finnas en framtid.
Han fattade inte. Han tycker att det bara är jag som har problem (depressionen osv) så ALLT beror på mig och med allt så säger han att "det är dina psykiska problem som ställer till detta". Han har psykfallsförklarat mig typ 500 gånger nu på bara några dagar.
Jag börjar tröttna. Har förklarat detta. Tog upp att det är möjligt att JAG har problem men vårat förhållande och han har också problem. Det är inte så enkelt som att min depression orsakat alla våra bekymmer.
Det örat vill han inte lyssna på, tyvärr. Men nu känns det iaf bättre. Jag låter honom gå. Synd med tanke på Alvin men jag kan inte leva ett sådan förhållande.
Nä...sova kanske? är lite trötter nu...
-
Tack för tankar, kramar och fina ord

Sol: Men fyyy sjutton! Förstår att det är skitjobbigt...eller ja...jag gick upp 22 kg med Victor, det är den största viktuppgången men jag fick absolut inget ont eller så som du av det. Hoppas verkligen du kan få hjälp på något sätt (annat än igångsättning alltså) så du kan stå ut i någon vecka till.
Fast efter 35+0 brukar de ju inte stoppa längre, då anses de klara sig helt. Kanske behöver lite kuvös för värmen men man kan ju lika gärna ha dem mot bröstet (kängru) å så.
Hoppas det ordnar sig för så där kan du ju inte ha det med en vild 1,5-åring hemma också.
-
Jag är vakenDonna69 skrev 2007-05-21 00:53:22 följande:Bara jag vaken??Är alldeles för varmt i sovrummet + att jag hatar att "dela säng" med 400000000 myggor!! *lätt irriterad*Så det blir blip tills jag inte kan sitta kvar på stolen *fniss*
Men tänkte ge mig nu iofs -
Fan va jobbigt med mygg. Jag kan precis föreställa mig irritationen.
I morse var jag ju vaken mellan typ 3-6 på morgonen (skrev här i tråden då) sen tog jag en Legigan Forte för att få somna om.
men jag har inte ätit dem på flera dagar så kroppen var helt ovan...skiiitjobbigt! Man blir jättetrött. Gäspar gäspar gäspar och ögonen rinner och ögonlocken trillar igen. Alltså man blir sketatrött av den.
men så la jag mig i sängen och då kommer muskelryckningarna. Vände och vred mig fem miljoner gånger och var så trött så jag höll på att svimma men kroppen kunde absolut inte slappna av. Heeela tiden kom muskelryckningar som hindrade mig att somna.
Gnällde och grät desperat och bet mig själv i handen och snurrade in mig i täcket och ALLT annat tänkbart sjukt för att lugna ner musklerna men inget funkade.
Höll på att förlora förståndet typ hahaha
Tog i ett sista försök 2 alvedon och hoppades att det skulle hjälpa men nää...så jag gick in i badrummet och fyllde upp ett varmt bad. var så jäkla trött att jag knappt kunde stå upp och JAAA det funkade. Väl i vattnet kunde jag äntligen slappna av och höll på somna flera gånger så jag masade mig in i sovrummet igen och föll som en fura rakt ner på sängen och somnade. Då var klockan runt halv 9 på morgonen.
...sen vaknade jag....klockan HALV FYRA på eftermiddagen av att jag var så kissnödig och hungrig
Så med andra ord kan jag möjligen få något svårt att somna i natt
Meeen jag vet iaf hur frustrerade det är att inte kunna somna fast man är trött. Mygg kan ju göra en smått tokig.
-
...och jag tror alla här inne vet att "vända och vrida på sig i sängen" minsann inte är någon barnlek
Att byta sida att ligga på är ett helt projekt. dels ska själva blåvalen tippas över, sen ska alla kuddar flyttas och läggas till rätta mellan knäna och överallt där man har dem och så ska täcket läggas på plats och när man är färdig så börjar det göra ont i axel och höft så det är dax att vända tillbaka till andra sidan.
Då blir bebis sur och protesterar genom att HOPPA i sängen...ja genom magen alltså...så sidan av magen får agera hoppskydd mellan madrass och bebis.
-
Vet inte om muskelryckningar är helt rätt ord. Det är så svårt att beskriva. Jag fick så ett par gånger i början när jag fick mina Lergigan men fattade aldrig att det var för tabletterna.
Haf ju tagit en tablett varje kväll i flera veckor ända tills nu. har inte tagit någon sen i typ onsdags tror jag och så när jag tog en i morse hände det igen så jag antar att det är tabletternas fel.
Man ligger stilla, slappnar av men så kommer en pirrande känsla. Främst i benen men också i armarna så man MÅSTE sprätta till. Alltså det pirrar i benet men dety hoppar inte av sig självt, alltså det är en aktiv handling men det går absolut inte att låta bli heller. Helt sjukt. Svårt att förklara.
En blinkning är ju automatiskt så det är inte på det viset, utan det är något jag gör själv. Samtidigt kan jag inte välja att låta bli.
fan va galet det låter
Hur förklarar man?
Iaf så går det inte somna för man måste sparka till/rycka till/ sprattla eller något hela tiden. Eller ja...en gång i minuten typ så man blir galen.
-
*s*Donna69 skrev 2007-05-21 01:30:09 följande:Älskar dina inlägg Becka, så ärliga, humoristiska, öppna, igenkännande....Blåval *asg*Jobbigt o inte kunna somna! Hoppas du hittar dygnsrytmen så småningom!Nu ser det antagligen ut som att jag opererat in en stolsits in da big ass...*asg*Har fett med "knottror" efter dynan....Ni fattar vad jag menar va??? *kiknar*Som sagt, dags för bädden....Najti najti babes!!!!
nattinatti
Psst...om du sover med öppen mun så försvinner de flesta myggen in där och slutar alltså surra
Ja, precis, någon märklig bieffekt (som dessutom inte ens finns med på bipacksedeln men men)zandrisen skrev 2007-05-21 01:31:54 följande:Ahaa, det måste vara nån form av nervpåverkan av tabletterna alltså... Låter inte så mysigt! Typ som man kan få när man håller på att somna? Sådär så att man rycker till liksom. Ska nog ta upp det där med recept när vi träffar nya läkaren nu 7/6. Kan inte hålla på såhär, sover typ aldrig mer än 5 timmar per natt, och då vaknar jag ju tusen ggr av att jag behöver gå och kissa, eller bara vända på mig etc etc. Sover (eller är medvetslös...? ) på soffan vissa eftermiddagar, tror att det är kroppens sätt att försöka få lite vila. Skulle vara skönt att inte se ut som en tvättbjörn pga de enorma svarta ringarna under ögonen, nån dag iaf...
Hoppas du får hjälp med sömnane. jag rekomenderar verkligen Lergigan trots denna lite otrevliga bieffekt. Oftast så blir det ju INTE så
men man kan bara ta dem på kvällen för man blir trött som sjutton så det går inte att vara vaken. Eller jo...det går men man blir som om man är full och dåsig.
Lergigan Forte 50 mg