BF Juli-07 Nr3
JAg har aldrig haft sparkar mot revbenen å då är detta endå mitt tredje barn
Får väl vara glad för det =)
JAg har aldrig haft sparkar mot revbenen å då är detta endå mitt tredje barn
Får väl vara glad för det =)
Den här dagen har varit sååååååååååååååååååååå lång. Den längsta på länge verkligen.
Tiden bara kryper fram och själv blir man ikväll med barnen oxå då sambons jobb har "onsdagsöl" ikväll *gäsp*
Åh denna dag slutar som skit
Jag har haft såååååååååååå tråkigt idag. Anton ville gå på fritids till 17, så de fick han. 17.30 åt vi middag, sen gick han ut tills 20.00 å nu ligger han å ser på film.
Jag och Saga var ute en sväng idag, tills jag fick för ont. Sen har vi bara vart inne å myst typ hela dagen å slappat.
Sambon sa han skulle komma vid 21, så har gått å räknat timmarna tills dess.. ( hans jobb har onsdagsöl idag.. ), så fick ja sms nu " kommer vid 23-tiden".
Det SUGER. Känner mig skitsur/Ledsen/hemsk/irriterad nu. Jag blir helt enkelt avis, jag vill oxå träffa folk å bara slippa ansvar ( missförstå mig inte, jag älskar mina barn över allt annat ). Bara få slappna av, kunna komma hem när ja vill. Må bra, inte ha ont. Trivas med livet. Kunna göra de ja känner för. Ha mina dagar uppbokade av saker eller iaf jobb.
Inte vara gravid. Få banta och gå ner i vikt och slippa alla dessa smärtor i knän å rygg å bäcken.
Mkt ja önskar, men de dröjer innan de sakerna slår in
Nä usch, känner mig som en snorunge nu som bara gnäller
mammab: Men om du har så ont som du skriver med massa rakblad osv, varför ringer du inte förlossningen för? För SÅ ont är inte normalt.
Hade jag haft rakbladekänningar i magen hade ja ringt direkt om de kom å gick som för dig.
En bekant fick sitt barn i 33e veckan ( 32 fulla veckor ), dom fick ligga på sjukhuset enda fram till bf, sen hade han sin sond som han matades med enda tills han var ca 8 månader..
Så jag vill INTE få min bebis förtidigt. Vill inte riskera att få ligga på sjukhus så länge.. Då härdar jag hellre ut. Jag menar är de outhärdligt så finns de alltid hjälp å få på sjukhuset.
Visst en annan kompis fick oxå sitt barn nu vid 32 fulla veckor och dom låg bara inne i 2 veckor, sen fick dom komma hem å han kan amma å allt.
Så de kan ju verkligen gå hur som helst, men de vet man ju tyvärr inte innan.
Jag personligen börjar inte önska ut min bebis förrän tidigast 37 fulla veckor.
Jag SKA INTE ligga på sjukhuset igen efter de här barnet, de räckte med Saga. Det är SÅ grymt sjukt tråkigt å jobbigt å ligga inne.
Angående våra karlar, min är alldeles super oxå Ingen höjdare på å städa, men han gör de jag ber honom om och tar hand om mig så bra så =)
Så fort han kommer från jobbet på kvällarna så är han med Saga och sköter om att bära upp henne för trappen osv då hon ska sova.
Nä nu väntar film här hemma med barnen, ikväll blir det nicke nyfiken. Har filmkväll varje lördag då Anton inte är med sin pappa.
Saga lär bli tokglad då vi sätter på filmen för hon är helt galen i Apor just nu
Liten rapport om mig, vågen visar 25½kg upp nu och sista 2 nätterna har vart sjukt jobbiga. Frammåt 03-04 börjar citodonen sluta verka och då får jag helt galet sjukt ont i ena knät ( bara ont i ena knät än så länge ). Inatt vaknade jag av en rent grym smärta i knät som inte går å beskriva,
Känns inte bra alls med tanke på att jag har 5 veckor kvar innan bebisen kommer. Med Saga hade jag bara så här sjukt ont nattetid de sista 2-3 veckorna. Nu är de hela FEM veckor kvar.
Har hellre ont dagtid, lättare å härda ut än att försöka sova med grym smärta.
Men men, jag försöker njuta nu de här sista veckorna av graviditeten, glädjas åt att bebis ligger i magen
Vem vet, kanske sista gången man e gravid.
Jag har inte läst så mkt här inne sista dagarna, har bara inte orkat. Ska förklara min tystnad:
Är nu inne i v35 och besvären som jag hade med Saga sista veckorna har kommit nu, fast de är värre den här gången.
Behövde inte stoppa i mig citodon dygnet runt sista månaden med Saga, bara de sista dagarna. ( Nu äter jag maxdos varje dygn )
Trots citodonen så har jag stora problem att röra mig på kvällarna pga mina knän( grym smärta i dom pga stora vikten ), bäckenet, höfterna å ryggen.
Kan inte heller stå stilla längre ( typ som vid spisen och diskbänken osv ), måste sitta på en pall, annars kryper en sjuk smärta ner sig från höfterna och ner i båda låren efter bara några få minuter. ( Någon som vet vad det är? )
Sen har ja börjat få ont i ljumskarna oxå, igår efter en tripp till affärn så kunde ja plötsligt inte stå upp, högerbenet bara vek sig pga smärtan i ljumsken. Tack o lov släppte de efter en stund.
Å nätterna nu, dom är hemska rent ut sagt. Oftast kan ja bara ligga på ena sidan och att sova på en sida en hel natt gör rysligt ont i axeln osv, ja de lär ni ju veta.
Och mina knän efter en 4-5 timmar i sängen, ja då skriker dom av smärta. NU inatt har jag legat å vaknat flera ggr i timmen pga smärtan i BÅDA knäna. Innan denna natt har de bara vart i ena knät. Det är alltså värst i knäna på nattetid, då känns de ungefär som migrän, fast i knäna.
Måste ringa mvc imorrn å fråga vad jag ska göra, för så här finns det inte en chans i världen att jag kan ha de i 5 veckor till. Orkade bara med MAX 2 veckor då Saga låg i magen och nu väger jag mera å har dessutom småbarn hemma. Sen var jag ett kolli och det såg läkarna utan att ens jag behövde öppna munnen. De ville lägga in mig då, men lyckades få med mig sovpiller hem å sen stte dom endå igång mig efter 2-3dgr pga mitt tillstånd. Och jag vill inte få så igen, jag vill ha bebis i magen iaf 4 veckor till. Men 4 veckor av extremt dålig sömn ( vaknar oräkneliga ggr i timmen pga ont ) klarar ingen, speciellt inte som redan har småbarn hemma å sköta.
Nej nu vet ni hur läget är med mig så ni förstår varför jag kanske inte skriver så mkt här inne framöver, men jag läser iaf dagligen, dock kanske inte allt.
Tack tjejer för alla era värmande ord.
Idag har jag haft riktigt ont trots citodon, så imorgon SKA jag ringa bm och höra med henne vad 17 jag ska göra. Jag vill ju verkligen inte ha ut bebisen innan 38 fulla veckor, men ska jag ha de så här i 4 veckor till ( har igångsättning om 5 veckor, men om 4 veckor har ja gått 38 fulla ) så kommer jag dö av trötthet.
Att inte kunna sova är mitt största problem och dte bidrar ju inte bara till trötthet utan uruselt psyke å allmäntillstånd oxå, ja ni vet vad jag menar.
Idag hade ja dessutom så ont i magen att ja mådde riktigt illa och var alldeles yr under ett par timmar.
Nä, jag vill må bra de här sista veckorna, inte må som en strandad val.
Glädjer mig iaf åt de fina vädret och mina härliga barn
Sen en fråga, jag har nu inom loppet av en vecka fått 3 "attacker" som visar sig genom:
Jag får SUPERONT i hela "skalet" av magen vid minsta lilla rörelse. Räcker med under en sån här attack att jag andas bara liiite djupt så smärtar de helt sjukt i hela "skalet" av magen. Det enda som funkar under de här "attackerna" är att sitta HELT stilla och andas väääldigt lugnt. Ingen rörelse alls och ingan som rör magen är de som gäller då.
De här "attackerna" har setat i ca 1 timma vardera och de kommer bara så där utan någon förvarning.
En biverkning som står på citodon är "Mindre vanliga (förekommer hos färre än 1 person av 100): Kramp i gallvägarna kan förekomma hos personer som har en benägenhet för detta."
Undrar om det kan vara detta jag får vid mina "smärttacker" jag skrev om igår.
Men frågan är, man borde väl ha gallvägarna kvar iaf, har opererat bort gallblåsan förut.
Så benägenhet för gallbesvär borde väl jag räknas in på?
Nåväl, ska ringa mvc idag å se vad de säger.
Jag dricker inte kaffe heller
Nu har ja pratat med dom, dom kunde omöjligt säga vad de var.
De enda var att vid nästa sån attack så ska jag ringa förlossningen å åka upp dit direkt. Lättare å hitta orsaken då jag har ont än då ja inte har ont.
Usch hoppas ja slipper fler sånna attacker, för kommer dö av smärta om ja tvingas röra mig under en sån attack.
Tog upp mina knän oxå, ja de finns inget dom kan göra, får prata med min husläkare.
Sen vart hon förvånad att de inte finns någon plan för mig så här i slutet med tanke på mina krämpor och så. Var förvånad över att ja inte gick på spec-mödravårdem.
Så de skulle ja ta upp med min bm på onsdag sa dom.
Alltså helt seriöst, mina knän kommer ta kål på mig
Ska ringa mvc imorrn iaf å säga åt sköterskan som svarar att min bm ska ringa å boka tid på spec-mödravården åt mig. För imorrn jobbar iaf min bm. Skulle säga åt henne å göra de sa dom på sjukhuset.
Nä nu ska jag iväg till apoteket. Återkomemr senare.
beckah: Hehe, får väl se om du har rätt Pojke väntar jag ju iaf enligt 2 UL
Sen om jag får först återstår att se
JAg ska oxå gå ner en sjukt massa efter de här barnet.
Min dröm är iaf att komma till 70kg, då borde ja ha strl 40 på byxor. ( är 173cm ).
I dagsläget visar vågen 115kg. Innan ja föder blir de nog 5-10kg till på vågen.
HAr 5 veckor kvar ca tills min koll av livmodertappen å är den mogen så sätts ja igång då och på 5 veckor så här i slutet hinner ja lätt gå upp 10kg till på. *vet av erfarenhet*
Så här har ni en som nästan ska halvera sin kroppshydda sedan.