• L2K

BF Juli-07 Nr3

teenpregnancy skrev 2007-05-15 20:55:19 följande:
    åhhhhhhhh jag är trött, nödvändig info eller hur?
    det är det fl är bra till!!!!
    Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och prinsessa 070723
  • L2K
    superasstess skrev 2007-05-15 21:20:15 följande:
    Jag är konstig, jag verkligen SAKNAR tiden i skolan då man hade en miljon läxor att göra. har aldrig varit någon riktig pluggis, men nu har jag insett hur bra jag hade det på gymnasiet.
    Jag saknar det tills jag hör hur dom runt mig som pluggar kämpar med läxorna och ungar.
  • L2K

Helt klart!!!
    Har en kompis som började plugga i våras, plus att hennes karl bytte jobb i samma veva och deras tre barn har snart åkt på allt som går att åka på i sjukdomsväg känns det som. Dom har verkligen fått pussla för att få ihop det. Som tur är så har dom föräldrar och svärföräldrar som har ställt upp massor.

• L2K

Nya magbilder i fototråden om nån vill se.

• L2K

Känns som det är stora hängig-dagen idag... Verkar vara en del av oss som känner sig lite låga just nu.... Av en eller annan anledning...

Själv har jag haft fullt upp hela förmiddagen och sen varit på akupunktur så nu känner man sig lite seg... Orkar inte ens läsa igen vad som har hänt under dagen.

Just nu sitter jag hemma och diggar Markoolio's Värsta skivan och bara är... Funderar på hur jag ska orka hämta ungarna sen.
    Fast bortsett från det känner jag mig ganska okej... Lite dåligt med ork bara...

Ja, ja... Har väl gnällt klart nu.

Igår gick jag in i v31 = 30 fulla veckor nu!!!!! Känns helt otroligt att man redan är där!!!! På onsdag är det exakt två månader kvar till BF. Börjar känna lite press på mig nu att börja fixa här hemma. Vi har ju planerat semester från midsommar och det är ju bra om allt är klart för bebben innan vi åker.   Så varför sitter jag här?

Hehehe... Ingen ork till nåt va det å ändå fick jag ihop så mycket dravel.

• L2K

Mjukis, tänker på dig och Isabelle idag!!!!
    Hoppas ni har haft en fin dag idag!
    Kramisar
  • L2K
    Gomorron, gomorron!!!!

Har inte varit inne på ett par dagar nu!
    Har istället varit vid båten och fått den att bli så klar som möjligt för en första helgtur.

Donna - vad läskigt det lät!!!! Och vilket hemskt uppvaknande!

Såg att ni har skrivit om mygg. Kan dela med mig mina positiva graviderfarenheter av mygg....
    I normala fall lever jag på allergitabletter hela sommaren för att slippa bli sönderbiten. MEN dom somrar jag har varit gravid har jag knappt fått ett enda myggbett och har jag fått det har dom knappt kliat!!!

Idag ska jag till mvc. Ska träffa en annan BM. Känns lite konstigt.... Föredelen är väl att jag vet vem han är... Jo, precis... Det är en manlig... Han är en av sveriges första manliga bm och har en helt otrolig humor. Fast känns lite si och så att gå till en manlig på samma gång som jag är så dum som tänker så, läkaren som gjorde vul va ju manlig... Knasig man är ibland...
    Ja, ja... Rutinbesök plus att jag ska bli lilapenslad i halva underlivet för att bli av med en hemsk svampinfektion....
  • L2K

Hmm... Är jag den enda som INTE dricker kaffe i denna bautatråd?

• L2K

Jag brukar vara ganska ensam om att inte dricka kaffe. Fast jag kan pimpla te ist så det jämnar väl ut sig. Hehehe

• L2K
    rullgardinsflikkan - det brukar jag med få höra. Brukar svara att jag dricker kaffe med sprit då.

halvblod - det kanske är nåt som går, det där med att kaffe fast man inte dricker det. Min kära sambo tycker jag gör mycket bättre kaffe än honom och jag får ofta vara den som kokar på semester åt alla ist för honom...
  • L2K
    Mjukis - jag håller verkligen med!!!!! Bättre ett samtal för mycket än ett för lite!!!!!!

Är det bra med dig?
  • L2K
    Mjukis - jag kan förstå lite hur du menar. Måste ju kännas både fram och tillbaka just nu!  
    Själv har jag idag kommit på att det nog bor lite oro i min kropp iaf. Tur att jag har en så livlig dam i magen iaf... Lättväckt är hon med...  Som tur är... Allt som har hänt runt omkring mig har ju hänt den här tiden på året och vid den här tiden i graviditeterna och det börjar knacka på i skallen nu.... Men jag ska nog ta mig det med.
    Jag har ju dig här med att ventilera lite med!!!

Och ja... Nästan hela helgen har vi varit i båtklubben. Så skönt så. Om man bortser från att ungarna tycker att det går för sakta och inte har nåt tålamod med att vänta. Deras mamma har inte gillat att åka en timmes tåg med dom hem på eftermiddagarna!!!!!
    Annars är det mest super här just nu!
  • L2K
    Milla med killar skrev 2007-05-21 10:06:23 följande:
    MjukisNi är superduktiga och skönt att ni kommit så här långt. Snart kommer ju Isabelles syster med och sprider lite glädje.L2KNu vill jag inte snoka men har du misst ett barn med?Är det nått jag missat här i tråden?Du behöver inte svara om du inte vill.
    Nej, inte jag. 2004 förlorade en av mina bättre vänner sin son 13 dagar gammal. Då va jag nygravid. Halvvägs i den graviditeten fick min son sin bror som fick en stroke i samband med/ eller precis efter förlossningen och låg för döden innan det vände. 2005 förlorade samma kompis ytterligare en son, 12 dagar gammal. Idag har hon däremot en dotter på ett, så det har vänt för dom iaf...
    Förra året förlorade min allra bästa vän sin son i magen i v33. Så det har varit ganska tungt. Tre barnbegravningar på tre år. Och ju längre denna graviditet går desto mer tankar smyger sig på...

Hoppas ingen tyckte att det va allt för jobbigt att jag skrev allt det här i tråden... Vill inte oroa nån med mina erfarenheter!!!!!!!
  • L2K
    Mjukis82 skrev 2007-05-21 10:06:46 följande:
    L2K: Förstår absolut att det måste bo oro i din kropp också när du har fått se det så nära (kan inte formulera mig, men du förstår nog vad jag menar). Självklart ska du ventilera om du behöver! *kramar*
    Ja du, detsamma tillbaka!!!!

Var hittar ni alla roliga gubbar???? Jag vill osså leka.
  • L2K

Jag har inte heller börjat föräldragruppen ännu. Just nu är det junimammorna som går. Vi får börja typ nästa vecka eller ännu senare... Hoppas få svar idag, ska träffa den bm som håller i den.
    Vi ska ändå hinna med 4 tillfällen på 2 timmar.

• L2K
    Lindisen81 skrev 2007-05-21 10:18:32 följande:
    smileycentral.com nånting
    Hmm... min sambo blir nog galen om jag plockar hem nåt sånt.
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3