-
Inget andningslarm här. Vi var jätteoroliga för PSD förra gången, men köpte ändå inget. Hade ändå inte vågat lita på det till 100%. Förstår att ni funderar på det!SyrranH skrev 2007-04-08 13:05:27 följande:En fråga till er alla: tänker ni skaffa andningslarm??!Funderar på att köpa ett Babysense II... Väntar en son med BF den 29:e juni!!! -
SyrraH --> Min man var superorolig, var uppe o kollade flera ggr/natt ibland. Nu kan man se tillbaka o fnissa lite, tror att man blir lite "härdad" med nr2
-
Syrra --> Jag kan fnissa lite åt vårt första vagnköp. En Emmaljunga med ALLT (naturligtvis färgmatchat) *asg*
Det är på bebisföräldrar o vid dödsfall som man kan lura folk att köpa det mesta
-
HP är 60 dagar innan BF och fram tills 11 dagar innan.
-
Sjukskriven och HP är olika saker, fast alla pengarna kommer fr FK och summan är lika mkt.
Havandeskapspenning får man om man har ett jobb som är fysiskt/psykiskt belastande + att det inte finns möjlighet till omplacering. Då räknar man med att "alla" klarar av att jobba på sina jobb fram tom 60 dagar innan BF.
Sjukskriven blir man om man inte kan jobba pga komplikationer i grav. Svårt att förklara.... -
Little --> Precis så har jag det nu. Jag är sjukskriven fram tills HP börjar (8 maj). Men förra grav hade jag beviljad HP men var ändå sjukskriven fram tills BF. Pengarna är ju desamma så det kan eg kvitta.
-
mammab --> Skönt att det gick bra med Saga, blir alldeles svettig när jag tänker på det!
sol --> Lycka till med maten! -
Här blir det pasta med keso, soltorkade tomater, avokado och persilja. Snabbt o gott!
-
Jonali --> Lycka till idag! Är såå nyfiken
Peur --> Ang. sd. Jag har haft mkt sammandragningar (som har kortat tappen) och min läkare har sagt att så länge det inte gör ont och går över när man vilar så behöver man oftast inte vara oroligt. Om du har varit igång hela dagen så beror det säkert på det.
Stödstrumpor --> Har plockat fram mina, skönt.... Konstigt för mina händer är inte svullna, kan man samla vatten bara i benen?
Jessa --> Säger som Vallmar, har det med den "vanliga" magen att göra så påverkar det inte bebben. Ta det lugnt o vila.... (lätt att säga).
Grattis till tjejerna Jeanette o Lindisen!
-
Milla --> Vill mer än gärna träna men får inte pga sd
. Längtar tills jag iaf kan gå i rask takt igen