Inlägg från: Prinsessan Zelda |Visa alla inlägg
  • Prinsessan Zelda

BF Juli-07 Nr3

little baby skrev 2007-03-07 21:22:40 följande:
    Hej hej jag var oxå på vanlig kontroll igår på MVC mitt sf är i v 22+6 24 cm sen bär jag väldigt lågt och hjärtljuden låg på 153/minut...Hej o hå det rullar på fort nu  har en känsla att vi får en STOR bebis ღ ¸.•°´¯)♥BF 070711♥¸.•°´¯)
    då får du regga om dig till big baby
    bli biten: www.monstersgame.se/&vid=21051681
  • Prinsessan Zelda
    Mjukis82 skrev 2007-03-08 18:29:10 följande:
    Vill bara skicka er tjejer en stor kram! Anledningen är att jag är glad att jag får hänga med er här... Tydligen är det många änglamammor som inte är välkomna bland "vanliga" gravida och månadstrådar (exempelvis oktober-tråden). Så KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM! Mamma till två underbara tjejer - en i himlen och en i magen
    varför skulle man inte vara välkommen. förstår inte???
  • Prinsessan Zelda
    zandrisen skrev 2007-03-12 16:12:04 följande:
    Tbmh, *kramar om* förstår om du är ledsen och orolig! Hoppas ni kan få någon form av anhörigstöd, man kan få det när det handlar om nära anhöriga och svåra sjukdomar. HEJ ALLA ANDRA!Har varit lite osynlig härinne, och det beror på att jag varit inlagd på sjukhuset i 12 dagar. Man misstänker i dagsläget ett lågt sittande diskbråck, som i sin tur lett till snedbelastning av vänster höft, som sedan resulterat i en inflammerad höftled. Sitter nu i rullstol, och kommer att vara tvungen att genomgå en hel del sjukgymnastik. Är lättad över att inte behöva vara inlagd längre, men det är jobbigt att ställa om sig till en ganska stilla tillvaro med sjukskrivning och hela kitet... Är t ex superfrustrerande att inte bara kunna plocka upp dammsugarenoch suga upp det som behövs, nu får jag vackert sitta där jag sitter, och vänta tills maken tar sig för det.Hoppas det är bra med alla, ska nu ta mig för och läsa igenom det jag missat under min exil...
    usch vad jobbigt. det är inget som påverkar barnet hoppas jag.
  • Prinsessan Zelda

Ni kan läsa min förlossningsberättelse om ni vill. Finns i mitt krypin.

Den här gången vill jag ha mer andningshjälp av bm och uska. Förra gången fick jag ingen, utan jag bara låg där tills jag trodde jag skulle dö av smärta. Till slut bad jag om ryggbedövning, vilket fungerade jättebra. Men jag vill helst inte ta det då det kan uppstå komplikationer. det gör jag bara i nödfall, om jag inte pallar mer. Sen så sprack jag ingenting förra gången vilket var skönt. Vill såklart slippa det igen. Och jag vet ju nu att jag kan föda utan att klippas i alla fall. Så det måste de fråga mig om, ifall de vill klippa. För det vill jag inte!! Förra gången krystade jag 1 timme så det får gärna ta tid denna gången också. Vill inte heller kejsarsnitt, men det kan jag ju inte styra, om något akut uppstår.

• Prinsessan Zelda
    Nathalie009 skrev 2007-03-14 15:35:27 följande:
    jag vet iaf att jag vkelrigen inte vill föda på huddinge sjukhus och att jag SKA ha ryggbedövning denna gång :P
    varför inte huddinge?

jag trivdes jättebra där förra gången och det känns bra att föda där igen.
  • Prinsessan Zelda
    MORRIZ skrev 2007-03-14 16:16:20 följande:
    Nathalie009:Varför tycker du inte om huddinge sjukhus?Jag ska nämligen dit....
    jag trivdes bra där i alla fall. Lite kul var att uskan jag hade var en kompis kompis.
  • Prinsessan Zelda

fast om ni blir sjukskrivna nu spelar det ingen roll väl. de går ju efter årsinkomsten som man hade förra året.

• Prinsessan Zelda

när man fyller i SGI papprena så fyller man ju i förra årets inkomst, inte månadslönen. Vilket är bra om man har bonus tex som inte är fast i månadslönen. jag får ju min förra SGI då Adam inte han bli 1 år och 9 månader innan denna graviditet började.

• Prinsessan Zelda

Sjukpenninggrundande inkomst, SGI, används för att räkna ut din föräldrapenning. Din aktuella inkomst ligger i regel till grund för beräkningen av SGI. Om du är anställd beräknas årsinkomsten med hjälp av din totala lön före skatt. Förutom lön kan även andra ersättningar i pengar räknas med i årsinkomsten. Det gäller till exempel OB-ersättning, vikariatstillägg och provision.

från FK hemsida.

om man inte jobbat på ett tag tror jag inte man får så hög sgi tyvärr. men jag kan inte fk konstiga regler utan och innan.

• Prinsessan Zelda
    LindaoJohan skrev 2007-03-15 08:45:28 följande:
    Sgi papper? jag fick något papper av fk som handlade om att jag skulle fylla i hur jag vill at ut mina dagar, redan nu!!! Men jag behövde tydligen inte skicka in pappret...Är det så att man i vanliga fall fyller i det såhär tidigt? begäran om fp, hette det www.lindisen.bloggagratis.se
    man får de papprena när man skickat in intyget att man väntar barn. har du eller din bm redan skickat in det?
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3